Dagje snowboarden / skiën in Alpinecenter Bottrop

Hallo allemaal,

De wintersport staat weer vast voor februari 2013 en ik heb er al onwijs veel zin in. Toch willen we tussendoor nog ergens gaan snowboarden, om die feeling erin te houden (en om mijn nieuwe board te testen ;) ). We zaten eraan te denken om eens naar Alpinecenter in Bottrop te gaan om ons daar een dagje bezig te houden.

Nu is de vraag:

Is dit wat, hoe zij de meningen over de baan en hoe is het eten daar?

Het is een stuk voordeliger dan Snowworld. Ik ga eerlijk gezegd liever naar Snowworld (Landgraaf) maar ik heb het wat minder krap dan mijn vrienden. ;)

Snowworld Zoetermeer en de Uithof in Den Haag liggen hier om de hoek, maar ik vind de banen ten eerste veel te kort en de Uithof zelf vond ik afgelopen keer vreselijk. Dus dan heb ik liever een wat langere baan en daardoor kwamen we te twijfelen tussen Landgraaf en Bottrop.

Ik zeg gaan. Ben er zelf een paar keer geweest, Is een leuke baan en het eten en drinken zit in de prijs en is goed. Voor het geld heb je zeker een hele leuke dag met je vrienden.

Bottrop is opzich best een aardige baan maar heeft m.i. een paar flinke nadelen, welke vooral met de lift te maken hebben.

  • de lift een een lopende band die heeeel traaag gaat…
  • de lift bevindt zich in een tunnel dus je hebt niets om naar te kijken terwijl je wacht…
  • doordat de baan zelf in een soort gebogen slurf zit, zie je maar een klein deel van de baan…

dus dat zorgt er voor dat wat mij betreft de gezelligheid op de baan heel beperkt is doordat er geen overzicht is. Verder is er i.t.t. Landgraaf geen gezellige Stübe op de baan. Het eten in Bottrop zit bij een all-in prijs begrepen en zoals men dat in Brabant dan zegt: "kost niks mar dan hèdde ok niks!". (dat is misschien wat overdreven…;-) )

Resume: best een leuke baan maar mist vooral de gezellige sfeer. En laten we eerlijk zijn: het is leuk om even het gevoel te hebben in de sneeuw en om je nieuwe gear te testen, maar uitleven kun je je er toch niet dus de gezelligheid is wel belangrijk ;-) )

Ik ga morgen weer naar Landgraaf!

Sportieve groet, Luuk

Ik vind dat Luuk wel gelijk heeft, die band vond ik een groot nadeel… je staat er letterlijk maar wat te staan en kunt inderdaad niks zien.

Landgraaf is dan toch meer ‘sfeer’!
En vaak ook met een avondaanbieding, ik meen EUR 24,95 voor 4uurtjes, incl. stop in de gezellige stube :)
Wij gaan morgenavond dan ook met vriendinnen daar weer heen.

Tot morgen :D

Sportieve groet, Luuk

De prijzen in Bottrop zijn volgens behoorlijk gewijzigd. Het is niet meer zo goedkoop als voorhen. Wij hebben in september met een Audi actie zeer goedkoop in Landgraaf kunnen skiën. Je kunt dat voor 50% van het bedrag gebruik maken van de baan. Tevens heeft men elke maand een actie.

Qua accommodatie, lift en het skiën kun je deze niet vergelijken met elkaar. Ik zou gaan voor Langgraaf en is informeren naar de acties.

Idd. Landgraaf. De skibaan is even lang en ongeveer even duur, maar een stoeltjeslift (een trage, maar toch) versus een lopende band die echt vreselijk is.

En niet te vergeten het funpark in Landgraaf natuurlijk!

Sportieve groet, Luuk

Toevallig gisteren nog in Bottrop geweest. Vroeger kon je nog onbeperkt drinken (alcohol), maar tegenwoordig is er een maximum van 3 eenheden per persoon. De rest van het drinken is nog wel gewoon onbeperkt. Ik vind het prima, geen dronken lui meer op de baan… Maargoed als je met een stel vrienden gaat kan ik me voorstellen dat het een nadeel is

Ik ga meestal naar landgraaf.

Op zondag avond hebben ze altijd een actie in landgraaf om vanaf 18.00 - 24.00, 4 uur skipas voor maar 17.95 euro. Helemaal niet druk en vooral als je om 22.00 nog op de baan bent zie je het leeg lopen en dan heb je helemaal vrij spel:)

Er is wel een grote horeca gelegenheid bij in landgraag maar goedkoop is deze niet, maar als je alleen gaat voor boarden kun je mogelijk beter naar landgraaf heen gaan, en als je er ook een of meerdere drankjes bij wil pakken zou ik naar bottrop gaan.

Als ik ga begin ik meestal om 19.00 en dan tot een uur of 23.00 en dan op de terug weg naar de mac waar je langs komt, je zult zien dat je niet de enige bent daar ;) Maar dat er meer boarders en skieers zijn.

Vorig jaar ook een keertje naar Botrop geweest en de sneeuw kwaliteit is goed de piste was niet bijzonder, dan de band een regelrechte ramp. Van al de keren dat wij naar boven zijn gegaan is de band maar 3 keer niet stilgevallen. De formule: piste, eten en drinken inn is slim bekeken. Maar oprecht, geef mij maar Landgraaf.

RoCo

Ik zelf ga elke week naar Zoetermeer omdat het dichtbij is maar Landgraaf is erg gezellig om een dagje uit van te maken. het is een mooie baan en je hebt er ook een stoeltjeslift. Botrop trekt mij niet zo aan.

Heb zelf leren boarden in Bottrop, maar nadat ik het goed onder de knie had en ook wat jaren ervaring in de echte bergen heb gehad wil ik er nooit meer naar terug. Geef mij Landgraaf maar. Piste is stijler, je hebt een funpark en ik vind de sneeuw beter als in Bottrop. En vooral dat laatste is in Bottrop bij mij echt een issue. Het is te papperige sneeuw en is totaal niet snel (komt deels ook door de helling). Maar als je je plank strak naar beneden zet heb je helemaal onderaan nog amper snelheid over.

De stijlheid in Landgraaf is net goed genoeg om wat uitdagende kunsten uit te halen en als je op de juiste momenten gaat is het ook goed betaalbaar. Zo zijn de avond tarieven best aantrekkelijk:

"Iedere dag vanaf 18.00 uur kunt u genieten van een spectaculair geprijsd tarief!
Maandag t/m zaterdag: skipas 4 uur voor € 24,95
Zondag: skipas 4 uur voor € 17,95"

Vandaar dat wij er ook meestal op een zondag avond te vinden zijn :)

Edit: Owja, stoeltjes lift + 2 sleepliften ipv 2 gare band liften die op de haverklap stilvallen is nog een groot pluspunt van Landgraaf tegenover Bottrop.

Zie hier een topic van vorig seizoen met informatie en bevindingen over indoor pistes (Botrop): https://www.wintersport.nl/forum/topic/27958

Botrop. Nooit meer!!

Ik ben een keer met me vriendin een dag geweest. Na 2 keer omhoog gegaan te zijn ben ik gestopt. Te druk, veel grote groepen zatte mensen, ijzige piste, eten niet te vreten echt een vreetschuur. Voor een vrijgezellenpartij leuk, maar niet om lekker te skiën.

Landgraaf altijd doen!

Voor ons ook nooit meer bottrop.

  • Zatte mensen op de piste.
  • Veel ongelukken op de piste (2 x ambulance op een dag)
  • vreselijke "lift" (lopende band) die meer stil staat dan loopt. Dit omdat er erg veel mensen vallen.
  • zeer slechte staat van piste (ijs)
  • veel kamikaze piloten op de piste (vandaar de ongelukken)
  • ect ect

Geef ons de Jever skihalle in Neuss maar. Wij vinden deze skihal beter dan Landgraaf, vooral betreft de gezelligheid, vriendelijkheid en qualiteit van de piste en sneeuw. Ook is het parkeren gratis, en de lockers ook.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Die hal in Neus is ook maar 200m…

Bottrop is voor mij een goed half uur rijden. Is het echt zo dat de alcoholische dranken nog maar 3 pp zijn? Hoe gaan ze dat controleren dan? Bottrop is leuk om het te leren (goedkoop, dichtbij, makkelijke lift). Voor mensen die het al kunnen in Bottrop een hel. Vooral de langzame piste en lift zijn dan echt storende factoren.

Laatste keer dat ik in Bottrop was vond ik het reuze meevallen met die band, stond iig niet meer de hele tijd stil. Sterker nog: helemaal niet eigenlijk. Maar kan ook komen omdat het buiten “het seizoen” was en 's-avonds door de weeks. Ook de sneeuw vond ik niets mis mee, maar dat kan wederom komen omdat het er rustig was dus. Qua piste vind ik het echt beter dan Landgraaf als ik eerlijk ben. Eten is mooi meegenomen (na het werk vertrekken en dan een avondkaart voor weinig en dan dus daar eten en dan boarden), keihard zuipen doe ik per definitie niet in dat soort tenten (kom er om te sporten).

Inderdaad is Neuss ook nog een goed alternatief, al is de baan wel stukje korter dan Landgraaf en Bottrop. Bottrop is (momenteel) de langste ter wereld met 640 meter, Landgraaf is volgens mij goede tweede met 520 meter. Bottrop vind ik zelf ook wat uitdagender/meer variatie door de knik die er in de baan zit. Landgraaf wint het dan weer dik als het op funpark aankomt (meen zelfs het grootste indoor funpark ter wereld).

Dus. Zelf kijken wat je het belangrijkst vind, maar vergeet niet dat drukte, kwaliteit van de sneeuw en stilstaan van liften erg afhankelijk is van het moment waarop je gaat.

Owja, Bottrop heeft nog een groot voordeel als je geen eigen materiaal hebt: huur zit ook bij de prijs in. Zo heb ik daar een keer geskied voor de afwisseling.

Eventjes ter info, de piste in neuss is inderdaad wat korter dan Landgraaf, maar wel stijler. Ook hebben ze een nieuwe piste gebouwd. Waardoor de skihal we
er flink groter is.

Maar het is inderdaad waar je voorkeur naar uit gaat.

Wij hebben in neuss nog nooit een slechte piste meegemaakt( en we komen er vaak) maar in Landgraaf en bottrop wel.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

"wat korter" vind ik een beetje een understatement… nog niet de helft van Bottrop…

hier overzicht trouwens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indoorskibaan

Vind zelf het speelse bij Landgraaf wel aardig, je kunt kris-kras overal tussen door van piste wisselen etc… Knallen kan je op geen enkele indoor-baan, dus een beetje speelse indeling maakt het wel leuker :)

Sportieve groet, Luuk

Heb wel goede ervaringen in Bottrop, maar ging voor het skigevoel en niet voor het apresskigevoel. Sneeuw was prima en in ieder geval meer skien dan op de korte piste van bijvoorbeeld Zoetermeer. Bovendien hoef je niet op de tijd te letten. Bovendien dichterbij dan Landgraaf.
Eten (inclusief) wordt verzorgd door vdValk. Was niks mis mee. Geeft toch een beetje thuisgevoel. Net zoals de skibevolking, hoofdzakelijk landgenoten.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Eén tip: doe het niet en als je toch gaat doe het dan buiten de vakanties en doordeweeks.
Waarom niet (meeste is al gezegd): baan is niet uitdagend, laatste stuk naar de lift loopt omhoog en zelfs volgas vanaf boven was nog klunen, lift is langzaam en staat vaak stil, eten is 10x niks, vies en kleverig restaurant, veel mensen die voor het eerst een ski van dichtbij zien en als het druk is kom je of niet binnen of de huurspullen zijn op (die ook slecht zijn).
Kortom: 10x liever Zoetermeer (Landgraaf lijkt mij nog beter maar daar ben ik nog nooit geweest) of rij dan door naar Winterberg.

Piste riderrrrr

Naar Winterberg lijkt mij ook leuker, maar daar ligt vaker geen sneeuw dan wel. En dat is het grote voordeel van indoorbanen: je kan vast wat trainen voordat het seizoen buiten begint.

De baan in Bottrop is opzich prima voor een indoorbaan. Lengte goed te doen. Op zaterdagen tussen 16:00 en 20:00 wordt het ERG druk waardoor de wachtijden bij de lift wat op kunnen lopen (mannetje op 50 die aan t wachten zijn).

Eten en drinken (all you can eat) is wegrestaurant kwaliteit. Warmhoudbakken… je kent t wel :). Prima als je jezelf erop instelt.

bottrop is overdag echt vreselijk,
je moet lang wachten voor je spullen en
als je naar beneden gaat moet je soms wel 20 minuten wachten voor de lift,
na 19:00 is het wel leuk dan is er bijna geen rij meer.

Gisteren ondanks alle slechte reviews daar geweest, en eenvoudig een topdag gehad. Misschien hebben wij het getroffen, misschien zijn er gewoon veel zeurkousen in Nederland… Ik kan het aanraden!

Voor wie mijn review wil lezen: http://bit.ly/11F8pOU

Groet
Vincent

Ik ben 1x in Bottrop geweest. De piste zelf vond ik wel ok, de draai erin vond ik zelfs leuk. Het eten vond ik ook best te doen. Maar wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat je het laatste stuk bergop moet lopen? Zelfs als je volop naar beneden gaat haal je het bergje aan het einde niet. De lopende band door de tunnel terug omhoog is langzaaaaaaaaam en doodsaai. Landgraaf blijft de beste hal imho. Wat ik daar wel belachelijk vind is de 3 euro die je moet betalen om te parkeren. Ook is de horeca goed maar wel prijzig.

@Vincent3 als ik de foto’s zie dan heb je heel veel geluk gehad qua drukte. Daarnaast is bottrop gewoon een goed alternatief voor mensen in de lage landen om het hele jaar door “echte” sneeuw te hebben.

Maar waarom een oud topic hiervoor ophalen, terwijl er zat nieuwere topics zijn over bottrop. Of had er een geopend met daarin je blog/ Review

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Midden in de zomer een keer geweest om mijn nieuwe setje k2 even te proberen, pistes waren redelijk maar de koelapparaten konden het niet helemaal meer bijhouden. Viel mij iig niets tegen en ik zou dan rustig terug gaan om een paar uurtjes te skiën. Die rollenband is wel een stom systeem, stond meer stil dan dat hij liep, was er maar 1 open en het was behoorlijk ongeorganiseerd om er op te komen. Kan ook liggen aan een flinke groep ‘grappige’ snowboarders trouwens. Het restaurant, tja, ik denk dat het hierboven wel goed omschreven is met ‘als je je er op instelt’.

@Birdheart Ik heb de nieuwere topics niet ontdekt, vandaar dat ik hier postte :) excuses!

Vincent

Plaats een reactie