Tip voor eind maart gezocht (Oostenrijk)

Wie kan mij helpen met het volgende.

In verband met ziekte in de familie moeten we waarschijnlijk onze skivakantie uitstellen van februari tot eind maart.

Oostenrijk willen we nog steeds graag naar toe, wie kan mij adviseren welk gebied we moeten nemen voor eind maart.

We zoeken een gebied met veel blauwe pistes en het moet ook een gezellig dorp hebben en voldoende wandelmogelijkheden.

Wie heeft er tips voor mij

Alvast bedankt

Er komt momenteel maar 1 naam in me op en dat is Flachau en/of Wagrain beiden behorende tot ski Amadé. In Flachau goed hotel Accord/Alpin vlak aan de piste. Ook sneeuw zeker gebied en mogelijkheid tot wandelen.

RoCo

Sölden of Sankt Anton zou ik zeggen

Sölden, Obergurgl, Hochgurgl.

Obergurgl-Hochgurgl, Wald-Königsleiten, Warth-Schröcken, Silvretta-Montafon (en dan hoofdzakelijk Schruns-Tschaguns), Bregenzerwald, Ski Amade, Nassfeld-Hermagoren als het ook kleiner mag zijn de tauplitz bijvoorbeeld.

Kleinwalsertal! Goed skigebied. goed uitgebouwd busnet voor de wandelaars. Ideale plaats om met de familie naar toe te trekken. Uigebreid netwerk winterwandelpaden die geprepareerd worden.
http://www.kleinwalsertaloostenrijk.be

Maria ALM en als erg voor zeker gaat obertauern

Zell am See - Kaprun

Damüls, veel blauw, veel sneeuw, snelle liften en geen drukte.

Ik mis eigenlijk Ischgl in het rijtje. Zeker omdat het het grootste gedeelte van de pistes boven 2000 m ligt en dat er dan eind maart vaak nog hele goede sneeuw ligt. Dalafdalingen zijn wat lastiger maar ach, na een klein drankje op de Idalp en dan met het liftje naar beneden is ook geen straf :)
Vanuit het dorp met levendig centrum, waar je het qua eten en drinken zo gek en zo duur kan maken als je zelf wil, kan je ook prima wandelen richting Mathon oid.

Aequilater Nubila

Bedankt voor de tips.

Ga eens even kijken.
Voordeel van later in het seizoen gaan is dat je vaak leuke aanbiedingen hebt met skipas gratis etc.

Voordeel van later in het seizoen gaan is dat je vaak leuke aanbiedingen hebt met skipas gratis etc.

JeffJoep op 9 okt. 2012 21:58

Aanbiedingen met skipas gratis? Waar kan ik deze vinden?

Als je een familiemens bent en zeker wilt zijn van sneeuw in maart kan ik je het Aineck-Katschberg gebied aanraden. Dat ligt tussen Villach en Salzburg in. Er zijn daar ook mogelijkheden voor andere pistes in de omgeving waar je gratis met de bus kunt komen.
Vanuit het dorp Sankt Margarethen zijn verschillende wandelmogelijkheden. Dit dorp ligt onder aan de piste op 1100m. Hoogste top in de regio 2264m.

Voordeel van later in het seizoen gaan is dat je vaak leuke aanbiedingen hebt met skipas gratis etc.

JeffJoep op 9 okt. 2012 21:58

Aanbiedingen met skipas gratis? Waar kan ik deze vinden?

SkiBroekie op 12 okt. 2012 14:36

Telkens als wij in Ischgl hotel boeken zit skipas in "onze" totaalprijs. :-) Dat noemen ze ook gratis :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Gerlos!

Pitztal…
Sölden ervaar ik als bijzonder druk eind maart en met de vele oost Europeanen als bijzonder onaangenaam.

Pitztal is wel heel mooi. Er zij alleen niet bijzonder veel blauwe pistes.

De meest logische keuze in deze lijkt mij Obertauern. Alle ander genoemde plaatsen kennen zo hun beperkingen.

Obertauern is:

  • Sneeuwzeker (hoge ligging)
  • Veel blauw (skiën rondom het dorp)
  • 1 van de betere Apres-ski van Oostenrijk
  • Veel wandelmogelijkheden!

Gebieden als Ischgl/Obergurgl etc zijn dan bijvoorbeeld weer te stijl (weinig blauw) en of weinig wandelmogelijkheden.

Mee eens, ik zou ook voor obertauern gaan. Wij zijn daar in 2010 geweest. Er lag echt nergens meer sneeuw, we reden door groene gebieden. Obertauern was de sneeuw ook niet fantastisch maar we konden elke dag goed de latten op. Ze bieden ook aardig pauschalen

Voordeel van later in het seizoen gaan is dat je vaak leuke aanbiedingen hebt met skipas gratis etc.

JeffJoep op 9 okt. 2012 21:58

Aanbiedingen met skipas gratis? Waar kan ik deze vinden?

SkiBroekie op 12 okt. 2012 14:36

Telkens als wij in Ischgl hotel boeken zit skipas in "onze" totaalprijs. :-) Dat noemen ze ook gratis :-)

Alex op 12 okt. 2012 19:35

Haha geloof maar dat je voor de skipas gewoon betaalt…

@jeffjoep, kijk eens bij http://www.dientenamhochkönig.at knus dorpje met zeer veel wandel mogelijkheden. Het ligt in een schneeloch in maart is het daar nog prima skiën.
Ik ben niet zo handig met foto’s hier op te zetten maar als je naar de vlgd FB pagina gaat daar staan foto’s van eind mrt http://www.facebook.com/pages/Die-Alte-Schule/284593494922505…
Ik ga altijd met mijn collega’s in die periode en het is er nog goed skiën dan, verse sneeuw en zon er komt van alles voorbij.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie