Wat moet je gedaan hebben als skifanaat ??

leuk al deze suggesties! Wat ik nog toe zou willen voegen is een echte, 100% groene piste. Zo’n ouderwetse vlakte, nog niet ontdekt door het grote publiek. Als je denkt alles gezien te hebben is dit toch iets waar je weer even zoet mee bent.

Een volle week Udo (skileraar te Kaprun en (hulp)trainer Nl ski team afgelopen 2 seizoenen) privé boeken en proberen te volgen in alle facetten van t skieen en apres-skieen.
Ik denk dat dat een zeer pittige uitdaging wordt,wat is die gast een top skieer,maar zo gek als een deur.
Ik ben na 3 dagen afgehaakt.
En ik zou nu m’n geld steken in skieen al dan niet vanuit een helicopter in Canada.
Want t gras is bij de Canadese buren altijd groener… euh… de sneeuw is bij de buren altijd witter natuurlijk.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Aspen is helemaal het einde verse sneeuw en veel zon!!!

Heb je al eens een keer gedacht aan tourskien? Als je van natuur houdt, off piste skien en een beetje conditie hebt, absoluut een aanrader.

En de light variant: lift omhoog, stukje lopen en aan de achterkant van de berg in het andere dal naar beneden. En dan de trein of taxi terugnemen…

Pisteskiën in Colorado vond ik minder dan in Europa. …Als je off-piste wilt gaan skiën lijkt Noord Amerika me juist wel echt het walhalla.

Martijnski op 13 okt. 2012 13:11

Ik ben in west kust van de VS/Canada geweest (Whistler / Mt Baker /etc) en voor en het skien zou ik er niet naar terug gaan. Gebieden minder groot en steil dan top gebieden in Europa en al helemaal niet zo gezellig. De poeder was ook dramatisch doordat je zo dicht bij de oceaan zit. Rockies en Utah wellicht beter… Wel bizar veel sneeuw in Mt Baker, maar daardoor schijnt ook zelden de zon.
Nieuw Zeeland (noord & zuid) ook geweest en leuk maar ook klein en ook niet zo gezellig (veel Japanners en om 16.30 wordt vriendelijk verzocht om je biertje op te drinken want de kroeg gaat sluiten …)

Met andere woorden: oost west thuis BEST!!!

Ik vind toerskiên een goede tip van Klaas. Een keer op een mooie voorjaarsochtend net na een lekkere dump. Voor mij het allermooiste wat er is.

Click. Click. Peace

en in een andere categorie:
met je swingbo in je Elho Freestyle overall. Old skool!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYzZfXesrmKEOL2CoJu…

null

Wat dichter bij huis en toch betaalbaar: Saas Fee : van 3500 m naar het dorp : lang, schitterend en heerlijke helling (rood ). Zermatt: vrijwel alles even mooi en volop tiefsnee + aan de achterzijde de afdaling naar Breuil-Cervinia. 4- vallees: de Tortin ! ( en volop of piste), Les Deux alpes: met aan de achterzijde Le Grave ( hoog/lange afdalingen en volop off piste) Alpe d’Huez : vanaf top super lange afdaling. Les-Arcs / Le Valandry en La Plagne: enorm skigebied volop tour en off piste. Lange afdalingen! Mn in Les Arcs veel buckels. En ook superlange afdaling vanaf top. Argentiere en Chamonix ( tja de Valle Blanche is geweldig ( ga met gids !) Tignes-Val dísere: volop tour en of piste. De 3 vallees natuurlijk na Schumi’s ongeluk wat minder in trek: ronduit geweldig Zorg dan je in Meribel of Valthorens zit: veruit de mooiste positie in het gebied !) Minder bekend : livigno in Italie: belastingvrij (goedkoop eten en drinken en winkelen!) heerlijk eten romatische plaats redelijk /leuk skigebied voor max 1 week off piste voldoende mogelijkheid. Natuurlijk de sella ronda. Oostenrijk: de top Obergurgl ( mn weinig mensen sneeuwzeker en volop off piste: niet al te moeilijk!)/ Solden als je van 3000ers houdt/St Anton mn de Valuga afdaling

Volgend jaar voor het eerst buiten Europa skien (op een weekendje colorado na) in Ushuaia, Argentina.
Heel erg benieuwd wat voor verschillen ik ga aantreffen weet niet zo goed wat te verwachten behalve een lange reis!

De gletscherabfahrt bij de diavoleza in het engadin! niet geprepareerd maar zo mooi! overigens zie je ook steenbokken!

Plaats een reactie