Sölden eind november

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik wil boeken voor een lang weekend, op 30 november tot en met 2 december. Er zijn diverse gletsjer gebieden waar voldoende sneeuw zou moeten liggen, maar zijn er ook al andere (grotere) gebieden waar je goed terecht kunt?

Ik zat te denken aan Sölden, daar ben ik ooit eind januari geweest, maar nooit zo vroeg in het seizoen. Heeft iemand ervaring in deze periode?

Eventuele andere tips/gebieden voor die periode zijn meer dan welkom.

Sportieve groet, Luuk

Sölden zou geen enkel probleem moeten zijn, zou genoeg sneeuw moeten liggen. Andere gebieden waar je aan zou kunnen denken is de Hintertuxer Gletscher Kühtai-Hochoetz (niet zo heel groot), Hochzillertal (normaal gesproken open vanaf 1 december, maar mischien openen ze ook wel iets eerder)

Normaal gezien goed, maar vorig jaar lag er in die periode bijna geen sneeuw. Het nabijgelegen Obergurgl is dan ook al geopend, dus normaal kan je daar ook al redelijk goed skiën. Sölden plant vanaf 16 november stelselmatig pistes open te doen waar er sneeuw ligt. Ik denk dat Sölden zowat de beste Oostenrijkse bestemming is in die periode, maar je kan pech hebben dat er bijna geen natuulijke sneeuw ligt en dus op de gletcher bent aangewezen.

Kan ik ergens vinden wanneer het seizoen in Sölden officiëel opent? Kan op de site weinig concreets vinden.

Wil liever geen last-minute boeken omdat ik bang ben dat er dan geen plek is (zeker in de weekenden met alle locals). Zekerheid over sneeuw heb je nooit maar als ik vantevoren weet dat het skigebied sowieso gesloten is dan heeft het weinig zin om te zoeken ;-)

Sportieve groet, Luuk

@Dr.Dre thanks je gaf al antwoord op mijn vraag terwijl ik nog aan het typen was!

Sportieve groet, Luuk

Kan ik ergens vinden wanneer het seizoen in Sölden officiëel opent? Kan op de site weinig concreets vinden.
Wil liever geen last-minute boeken omdat ik bang ben dat er dan geen plek is (zeker in de weekenden met alle locals). Zekerheid over sneeuw heb je nooit maar als ik vantevoren weet dat het skigebied sowieso gesloten is dan heeft het weinig zin om te zoeken ;-)

Luuk op 16 okt. 2012 10:53

Zet de site van Sölden in het engels of het Duits en je krijgt veel meer info. Zoek zeker eens wat hotels op, vele bieden een formule aan inclusief skipas.

Kan ik ergens vinden wanneer het seizoen in Sölden officiëel opent? Kan op de site weinig concreets vinden. Wil liever geen last-minute boeken omdat ik bang ben dat er dan geen plek is (zeker in de weekenden met alle locals). Zekerheid over sneeuw heb je nooit maar als ik vantevoren weet dat het skigebied sowieso gesloten is dan heeft het weinig zin om te zoeken ;-)

Luuk op 16 okt. 2012 10:53

Op de site van Sölden heb ik de volgende openingsmomenten gevonden. Letop… dit is uiteraard alleen bij voldoende sneeuw!

Maxxx Mountain First Snow Gletscheropening
13.10. - 14.10.2012
Rettenbachgletscher

Maxxx Mountain Winterstart (opening Giggijoch)
Samstag, 17.11.2012
13:00 bis 16:30 Uhr
Live-Act auf der Showbühne am Giggijoch

Zelf ben ik vorigjaar december (1ste week) naar Sölden geweest. Geboekt 3 dagen voor aankomst en er was keuze zat. Heb zelf een week voor 280 euro op steenworpafstand van de lift geslapen in een app. met 2 slaapkamers.
Op dat moment was er veel open. Eigenlijk alle belangrijke pisten waren open incl. alle verbindingspisten van en naar de Gletscher. Wel werden een aantal pisten, zeg maar, aan de zijkanten dicht gehouden. Volgens bewoners was dit om de sneeuw te sparen voor drukkere periodes.

Ik heb vorigjaar een top vakantie gehad in Sölden, maar raad wel aan om de sneeuw even af te wachten. Want vorig jaar is de opening ook 2 weken uitgesteld vanwege geen/weinig sneeuw!!!

Thanks Wouter!!

Sportieve groet, Luuk

Absoluut Solden aan te raden eind november. De Giggijoch wordt dan vaak al met kunstsneeuw besproeid als er niet voldoende sneeuw is, zodat de verbinding met de gletsjer vanuit het dal te doen is met de skis. En zoals gesteld opent Obergurgl (ietsje verderop in het dal) ook al vrij vroeg, daar zijn ze heer en meester in het vroeg openen.
Kijk maar eens hier, dat was 13 november vorig jaar, toen het overal kommer en kwel was.
https://www.wintersporters.be/weblog/bericht/2116/Pre-seizoe…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Sölden rules. En als je niet zeker bent van de kwaliteit en/of de hoogte van de sneeuw op de gletscher of de pistes: stuur mij dan maar een berichtje. Ik heb altijd een iPhone met camera bij me dus ben ook altijd up-to-date!

Skiën. What else.

Ik ga al een aantal jaren begin November en wij hebben zeker vorig jaar perfecte omstandigheden gehad.
En zoals je ziet is reeds nu al het bovengebied open, dus zeker eind november zijn de omstandigheden gewoon goed.

null

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Mooi, ik heb er zin in!! :D

Sportieve groet, Luuk

Sölden vandaag… Dit weekend verse sneeuw en daarna weer volop zon!

null

null

Skiën. What else.

Zalige weertje zo te zien!

Sölden eind november… alsof het de mooiste tijd van het jaar is. Super pistes, heerlijk weer en alle ruimte op de pistes…

null

Skiën. What else.

Ik denk als je dit weekend naar Solden gaat dat je een perfect weekend zult hebben. Met de nieuwe sneeuw wat voorspelt wordt kan het nog wel eens flink genieten worden!

Geen zorgen over wel of niet kunnen skieën @ Sölden want het is er fantastisch net een weekje wezen skieën. En ff reclame maken John geeft heel goed skiles nog maals bedankt John tot volgende maand.

[quote]Geen zorgen over wel of niet kunnen skieën @ Sölden want het is er fantastisch net een weekje wezen skieën. En ff reclame maken John geeft heel goed skiles nog maals bedankt John tot volgende maand. [post]Gast460 op 26 nov. 2012 22:38[/post][/quoe]

´LIKE´

Skiën. What else.

Sòlden eind november. Kettingen en/of winterbanden zijn geen overbodige luxe deze dagen!
Veel skiplezier dit weekend! Servus John.

null

null

null

Skiën. What else.

Het is nu echt eind november! De pistenbully’s werken erg hard door om alle dalafdalingen open te krijgen vanaf morgen. Ook zijn er meer liften en pistes open, ook op de Gaislach! We gaan maar eens op huis aan en ergens een jagatee scoren… Have fun!

http://oetztal.intermaps.com/skimaps/soelden/skimap_touch.as… (Voor een overzicht van de geopende liften en pistes)

null

Skiën. What else.

Plaats een reactie