GoPro Hero 3 Black Edition

Iedere ochtend als ik wakker wordt check ik even snel Facebook. Er stond gister al iets op het programma dat er iets ging gebeuren bij GoPro en vanmorgen heb ik het 3 keer moeten checken. De Hero 3 is vannacht uitgekomen.

Hieronder een klein stukje over de nieuwe GoPro:

Smaller, lighter and 2X more powerful, again.

The Wi-Fi enabled HERO3: Black Edition is the most advanced GoPro, ever. No expense was spared during its development, resulting in a GoPro that is 30% smaller, 25% lighter and 2x more powerful than previous models. Wearable and gear mountable, waterproof to 197’ (60m), capable of capturing ultra-wide 1440p 48fps, 1080p 60 fps and 720p 120 fps video and 12MP photos at a rate of 30 photos per second, the HERO3: Black Edition is the world’s most versatile camera. Built-in Wi-Fi, GoPro App compatibility and the included Wi-Fi Remote (normally a separate $79.99 accessory) make the HERO3: Black Edition all the more versatile, still.

Ik heb helaas niet het geld ervoor om deze GoPro te kopen, aangezien ik net een GoPro Hero 2 heb gekocht. Wie is er van plan om een GoPro Hero 3 te kopen?

Ik ben in elk geval benieuwd naar de eerste (ski)filmpjes die met de nieuwe GoPro gemaakt worden.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

null

GoPro HD Hero 3 White Edition
The White Edition looks to be an upgraded HD Hero 1 Camera that includes WiFi, a new flat underwater dive lens and the new, thinner profile. Available 10/21/12.
$199 MSRP
1080p/30fps, 960p/30fps, 720p/60fps
5MP photos
Up to 3 shots per second in photo burst mode
WiFi built in
Improved Housing (Locking Latch / Dive Lens)

GoPro HD Hero 3 Silver Edition
The Silver Edition is basically an updated HD Hero 2 camera with WiFi built in, the thinner size and and improved housing. Available 10/21/12.
$299 MSRP
1080p/30fps, 960p/48fps, 720p/60fps
11MP photos
Up to 10 shots per second in photo burst mode
WiFi built in
Protune and White Balance
Improved Housing (Locking Latch / Dive Lens)

GoPro HD Hero 3 Black Edition
This is where things get really interesting. The Black Edition uses brand new technology and boasts some incredible settings, including 60 frames per second at 1080p and 120fps at 720p. Available mid to late November.
$399 MSRP
4K/15, 2.7K/30, 1440p/48fps, 1080p/60fps, 960p/100fps, 720p/120fps
12MP photos
New photo burst modes with up to 30 shots per second
WiFi built in
Remote Control Included ($79.95 otherwise)
Protune, White Balance, Continuous Photo, and Picture in Video capabilities
Improved Housing (Locking Latch / Dive Lens)

Hier nog een stukje over de black edition

Vannacht heeft GoPro in Amerika de gloednieuwe GoPro HERO 3 aangekondigd. De GoPro HERO 3 is de opvolger van de zeer succesvolle HERO 2, en heeft zoals verwacht een groot aantal verbeteringen gekregen. GoPro komt met drie verschillende modellen; HERO 3 Black, HERO 3 Silver, HERO 3 White. De grootste veranderingen zijn te vinden in de Black edition, deze zal dan ook als eerste worden besproken in deze blog.

Nieuw design, nieuw formaat

Het eerste wat opvalt aan de GoPro HERO 3 is dat deze maar liefst 30% smaller is geworden. Daarnaast valt natuurlijk direct de zwarte achterkant op. GoPro camera’s worden veel gebruikt in tv producties, en daarin geeft zwart een veel professionelere uitstraling. Een goede keuze dus van GoPro. Doordat de camera 30% smaller is geworden is deze ook 25% lichter geworden. Dit heeft als voordeel dat je de camera nog comfortabeler op bijvoorbeeld je hoofd kunt dragen.

Sterk verbeterde videokwaliteit

De HERO 3 black Edition heeft een groot aantal verbeteringen in de videokwaliteit gekregen. Zo is het mogelijk om te filmen in een 4K resolutie met 12fps en 2.7K in 24fps.
De grootste verbetering is de mogelijkheid om te filmen in 1080p met 60fps, en 720p in 120fps.

Ingebouwde Wi-Fi

De drie nieuwe modellen beschikken allemaal over ingebouwde WiFi. Je hebt hiervoor dus geen Wi-Fi BacPac meer nodig zoals bij zijn voorganger wel het geval was. Hierdoor kan je de camera bedienen met de GoPro App op je IOS of Android apparaat. Bij de black edition ontvang je tevens een remote die we kennen van de WiFi & Remote combo voor de HERO 2.

2x zo goed in het donker

Een andere grote verbetering aan de GoPro HERO 3 is de verbeterde low-light performance. Dit komt er op neer dat de camerabeelden in het donker een stuk beter zijn.
Voortaan schiet je dus ook in het donker haarscherpe videobeelden.

Had er al iets over getikt in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/47362?page=2… , maar een eigen topic is natuurlijk ook prima!

Instant buy voor mij in ieder geval!

ze verkopen nog niet aan NL

Ik ga hem 99% zeker ook wel halen en de hero 2 verkopen. Hangt er alleen sterk vanaf wanneer de hero 3 hier te krijgen is. Ik ga 5 januari op wintersport en dan in feb nog een keer. Wil hem dan wel voor de kerst hebben zodat ik er nog wat mee kan kloten.

Ik ben ook aan het kijken naar actioncamera’s en deze vraag komt steeds weer boven:

Waarvoor heb je WiFi nodig? Ikzelf kan maar twee dingen bedenken:

  1. Voor live streamen
  2. Voor gebruik van een eventuele app op je smartphone, die daarmee als monitor dient.

Zie ik nu iets over het hoofd of is dat het wel qua gebruiksmogelijkheden van WiFi? In dat laatste geval: is dat echt die flinke meerprijs waard t.o.v. een versie zonder (al dan niet ingebouwde) WiFi?

Voor hem te bedienen via een losse afstandsbediening. Om op je vraag te antwoorden : ik zou persoonlijk eerder een scherm kopen dan Wifi. Of geen van beide.

Gezien WIFI in de nieuwe modellen er dus standaard in gaat zitten hoef je daar niet echt hard meer over na te denken natuurlijk ;-) Gezien de GoPro geen scherm heeft is het bijzonder handig dat je kunt kijken wat je in beeld hebt. Een scherm kost bij de GoPro 2 immers net zoveel als de Wifi Bacpac.

Ik ben even aan het pijlen bij een kennis van me of hij er 1 voor me uit de US kan meenemen, dat scheelt me pak en beet 150/200 euro. De Black kost daar €399 wat momenteel neerkomt op zo’n € 305,- euro. Dat is me het proberen wel waard. Mocht het niet lukken, dan zal VNix zeker de site zijn waar ik hem ga bestellen. Altijd top service daar.

Ik zit te kijken naar de Sony HDR AS10 (zonder WiFi) of de AS15 (mét WiFi, maar bijna € 100 duurder). Die Sony heeft ook geen scherm, in dat geval dus zelfde verhaal als de GoPro.

Hoop dat ze de oude goed afprijzen :)

Mijn Hero 2 staat vanaf vanmorgen te koop… ;)

Hoe vet is dit?! 120fps bij 720p, goede low light performance, ingebouwde wifi met remote… Aardig prijskaartje voor europa (€ 449,00) maar dat zou hij los ook bijna kosten als je wifi backpack e.d. erbij koopt…

Ik hou het nog even bij m’n Hero 2. Wifi lijkt wel leuk, maar vraag me af of ik het zo vaak zou gebruiken. Ben wel benieuwd naar de low light performance en vooral de 120fps bij 720 is echt cool.

On a side note: de intro-video van de Hero 2 was een veel indrukwekkender vooruitgang dan die van de Hero 3, niet?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik hou het nog even bij m’n Hero 2. Wifi lijkt wel leuk, maar vraag me af of ik het zo vaak zou gebruiken. Ben wel benieuwd naar de low light performance en vooral de 120fps bij 720 is echt cool.
On a side note: de intro-video van de Hero 2 was een veel indrukwekkender vooruitgang dan die van de Hero 3, niet?

Lieven op 17 okt. 2012 13:56

Ben ik 100% met je eens. Maar dat komt denk ik doordat youtube het niet trekt en de beelden gewoon verkloot. Dat gebeurd bij de hero 2 al.

On a side note: de intro-video van de Hero 2 was een veel indrukwekkender vooruitgang dan die van de Hero 3, niet?

Lieven op 17 okt. 2012 13:56

Vind je? Er is wel degelijk verschil te zien naar mijn mening, buiten dat inderdaad YouTube er nog wat compressies overheen heeft gegooid. Hoop ook van harte dat ze de video z.s.m. uploaden naar Vimeo…

Zo, hero 2 99% zeker verkocht aan mijn baas. Kan ik em eventueel 5 januari lenen voor mijn wintersport mocht de hero 3 nog niet binnen zijn :)

Heb inmiddels geregeld dat maatje van mij hem mee neemt uit de VS half december… :D

Harm, wat wil je voor je HD2 hebben?

Let it snow

Staat op MP op "bieden vanaf € 250,00" en dat is inclusief een speciale opberg koffer twv € 49,00. Betreft overigens de motorsports versie, 3,5 maand oud en twee dagen gebruikt…

Doe er ook nog een reserve lensje bij voor de behuizing.

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh:O
NICE!

Even een correctie, je typt hierboven "filmen in een 4K resolutie met 12fps en 2.7K in 24fps." Dit moet echter 15fps voor 4K zijn en 30fps voor 2,7K.

Ligt er maar net aan of je je toestel in NTSC of PAL heb staat ;-) Op PAL zal dit namelijk wel 12fps en 24fps zijn.

Ik ben ook zinnens de GoPro Hero 3 te kopen maar op de site van Go Pro kost de Black $399,99 en in de shop in België €449, terwijl $399,99 maar €306 is ? ? ?
Dus ook nog even de kat uit de boom kijken en misschien in het taxvrije Livigno in december eens kijken.

RoCo

@ronald en wat bedoel je daarmee?
prijzen verschille naartuurlyk omdat er verzendkoste bij zitten

@Ronald, heeft voornamelijk met invoer rechten te maken, aldus de verklaring van GoPro zelf. Vandaar dat ik hem graag ook die kennis van me laat meenemen uit de US, dat scheelt me even 150,-

@Gast720 50,- dollar verzendenkosten vanuit de US is wel heel veel. Dat betaal je voor Express leveringen vaak, maar niet de standaard leveringen.

Ik ben eigenlijk een Contour-man, maar de specs van deze zijn toch wel erg bruut. Toch eens kijken wat de kerstman doet :)

Haha, ik heb de Hero2 alweer op internet staan, kijken wat ik er voor krijg… en dan maar eens kijken waar/voor hoeveel de Hero3 te vinden :)

Vanuit de VS komt er nog wel sales tax bij hè. Vergeet dat niet… Dan nog is hij veul goedkoper dan hier… :)

Oh en als je hem vanuit een webshop laat versturen kun je er donder op zeggen dat je ook invoerrechten e.d. moet betalen dus of je dan zoveel goedkoper uit bent weet ik niet… Beter laat je hem meenemen door iemand die daar toch moet zijn…

idd ik had ook besteld via us moest nog best veel invoerrechten en andere troep betalen

Plaats een reactie