Iemand deze goggle al? Oakley Airwave....

null
!

Skiën. What else.

Mooi ding maar $600!! is toch net iets teveel voor een goggle…

heel vet !!

Kraaij

Echt heel vet gemaakt:)

Echt een gaaf ding, maar vind 600 beetje veel :)

Geweldig maar iets te duur.

Een mooi stukje techniek, maar echt nodig… Nee!

Met een goede playlist op mijn iPod en de skitracks app kom ik een heel eind.

110% snow addicted

Aan de marketing zal het niet liggen, maar of het allemaal exact werkt zoals voorgeschreven, wil ik ook nog wel zien :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hoop geld voor iets dat alleen op wintersport bruikbaar is. Zeker voor die ene week per jaar, die de meesten gaan. Als ze nou iets bedenken dat je de display ook kan gebruiken tijdens andere sporten, dan wordt het ineens veel interessanter om te overwegen…

Ik heb in 2007 een ski-Jack gekocht van O"Neill met iPod en Bluetooth telefoonbediening, ook een beetje overdrijven voor die ene week op de piste, maar ook geweldig handige jas elke werkdag in de trein. Nooit zoeken naar mn headset :-) Dan heb je er thuis ook veel plezier van! (eerlijk gezegd, vooral gekocht voor NL gebruik).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb hem gevraagd voor Sint én Kerst (buy 1 - pay for 2) maar ik gebruik hem dan ook iets meer dan 1 week per jaar, mijn skipas is geldig tot 05 mei… Ook de nieuwe Gopro Hero3 heb ik maar vast op diezelfde verlanglijst gezet… Nee heb je, ja kan je krijgen… nietwaar?

Skiën. What else.

Zo is het John Sölden! ;-)
maar ik zou met een bril met zo’n prijs niet meer door een bos durven skiën, gebruik mijn bril nog nog regelmatig als pure bescherming tegen takken…

Click. Click. Peace

Ik bied me vrijwillig aan voor een test panel, met behoud van bril natuurlijk :)

Addict.

@Erik-Jan: Ik ook! Ben wel benieuwd hoe vaak je nu op dat schermpje kijkt als je vol in een afdaling zit…

@Rogier, zecht de grote meneer met de gesponsorde adidas brillen :)

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Even een ‘oud’ topic omhoog schoppen:).

Heb eergisteren in de U S of A dit ding even op mijn neus gehad in een shop (Niet in de sneeuw dus even voor de duidelijkheid;-) ). Hierbij heb ik meteen een demo gehad hoe het allemaal werkt, of het werkt, en natuurlijk hoe alles er uit ziet. In een notendop mijn bevindingen:

Wat mij opviel is dat het schermpje met alle interactieve zaken zeker niet in je primaire gezichtsveld zit. Je moet iets naar beneden kijken, waardoor je mijns inziens niet op kan letten wat er voor je gebeurd. Vooral omdat je dergelijke info toch wilt zien als je ze direct nodig hebt. Ik had dus meer een head up display achting iets verwacht ipv een schermpje onder in je goggle.
Daarnaast vond ik de bediening om alles naar voren te toveren erg omslachtig en slecht te bedienen zonder handschoenen… Laat staan met:p. Puntje van verbetering.

Verder was het wel echt een onwijs mooie goggle, met natuurlijk de lenzen zoals je die van Oakley kan verwachten. Daarnaast heeft de goggle wel echt onwijs gave functies (als je ze naar voren te te halen:p). Waar ik echt van onder de indruk was is dat je de ski map van het gebied in kunt laden en een soort ‘TomTom’ kunt gebruiken om naar beneden te rauzen. Hier kun je dus ook zelf routes in programmeren (off-piste runs etc dus).
Ook bij de andere functies zaten gave dingen bij, maar ik ben (helaas) sceptisch hoe nauwkeurig de snelheid hoogte etc zal werken. Cool is het wel:p…

Al met al een hoog hebbe hebbe gehalte, maar (voor mij) niet $600,- ex tax waard.

Deze lijken me ook erg aardig… http://pivothead.com

null

Skiën. What else.

De mod live die ingebouwd zit in de airwave heb je ook bij bvb uvex brillen. Die zijn iets goedkoper.

liever 2 weken in de sneeuw dan 1 in de zon!!

damn die oakley is wel erg gaaf. Ik zag laatst ook zoiets in de blue-tomato catalogus. Volges mij was dat n module die je in compatibele brillen kon klikken. Erg gaaf, maar iets te prijzig voor n arme bouwvakker:P

Hoi allemaal, iemand ondertussen al meer ervaring met gps goggles?
Ik heb de r-tech van alpina besteld met de mod-live hud… Dus ik ben erg benieuwd naar ervaringen…
Nog 3 weken…

HI, ik gebruik mijn GPS bril nu al een jaar en vind het echt geweldig. Je kunt al je runs opnemen en bijhouden!
Mijne is van het merk Zeal dus geen ervaring met de Alpina.

Heb sinds een paar weken een Recon Snow2 hud en een Recon ready skibril.
Bril nieuw via Ebay voor 50,- en de Snow2 via marktplaats, nog nieuw in de verpakking voor 130.
Dus netjes bedrag voor 1 week in het jaar dacht ik, had toch een nieuwe bril nodig.
De bijhorende Gopro app is de reden dat ik hem gekocht heb, is nog in ontwikkeling maar ben nu erg tevreden over de mogelijkheden.

null

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Zijn er vergelijkbare brillen maar dan wat goedkoper.
Vind vooral het schermpje waar je kan aflezen hoe hard je gaat erg leuk en handig.

Plaats een reactie