Route Belle Plagne - Vanoise Express

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Hoe kom je vanuit Belle Plagne het snelst naar de Vanoise Express? Een stukje naar beneden skiën, de Arpette stoetjeslift omhoog nemen en dan? Ik kan uit de pistekaart niet opmaken of ik in één keer naar beneden kan skiën of dat ik nog liften moet pakken. Iemand?

Een klein stukje naar beneden skiën, de rechtse (op het kaartje linkse) stoeltjeslift nemen, dan even aan een touw hangen als ik mij niet vergis en dan vol naar beneden.

Inderdaad de Arpette nemen en dan heeeel eventjes skien en aan een touw hangen, en dan naar beneden via de blauwe piste mont blanc.

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Top, thanks!

Hoe is de terugweg vanaf de Vanoise express naar Belle Plagne?

Andere mogelijkheid is om vanuit Belle Plagne de gondel Roche de Mio te pakken. Daarvandaan de rode afdaling, naar een zwarte afdaling die uiteindelijk over gaat naar een blauwe prik piste (ruim een kilometer prikken) naar de Vanoise Express. Het prik pad is geen aanradar voor boarders of voor mensen die willen doorskien, maar het pad loopt door een mooie omgeving.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Maar hoe zit het nu met de terugweg naar Belle Plagne; klopt het dat je dan wel 4 liften moet nemen die geen van allen erg snel zijn?

voor de terugweg pak je de gondel Lac Noir (gemiddeld), vanuit die lift een stukje naar beneden skien en dan de lift Bijolin (gemiddeld). Wanneer je die lift uitstapt ski je rechtdoor de lift uit en kan je de liften La Salla (langzaam/gemiddeld) of Crozats (langzaam) pakken, deze liften brengen je naar Belle Plagne. De snelheden zijn mijn mening. Het ligt er een beetje aan wat je gewend bent.

Dus 3 liften moet je pakken om terug te komen vanaf Vanoise Express.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

ofwel skie je tot in Montchavin en neem je er 4 :Montchavin - Pierre Blanche - Dos Rond - Salla,
of wel ski je tot aan Lac Noir (of Plan Bois) en neem je er 3: Lac noir (of plan Bois) - Bijolin - Salla

Staat duidelijk op de pistekaart hoor.

Kijk 2 opties, dat wilde ik even weten. En zal idd prima op de kaart te vinden zijn, maar die gebruik ik zo min mogelijk het liefst en op de kaart staat er niet bij hoe snel een lift is :)

Nou, de icoontjes op de kaart geven wel aan wat voor soort lift het is, en daaruit kan je over het algemeen de snelheid afleiden. De ‘oude’ (langzame) stoeltjesliften hebben een hoekig icoontje; de moderne, snelle ontkoppelbare stoeltjesliften hebben een andere, ronder icoontje.

Afgelopen donderdag vanuit La Plagne 1800 naar Les Arcs gegaan en terug. Heenweg via de Roche de Mio- Dos Rond- Les Roches en terugweg via L’Arpette.

Maar moet gezegd worden, die namen zonder piste nummers is al onhandig, en die kaart is helemaal een crime.

Plaats een reactie