Welke computer Dell XPS 27 touch, of Apple Imac 21,5.

Apple was leuk toen het innovatief was. Nu doen ze niks anders dan upgraden. Meer pixels, snellere CPU, groter scherm, meer megapixels.
En kijkt men daar zelfs naar andere OS’en om het vervolgens te kopiëren.

Apple was leuk toen het innovatief was. Nu doen ze niks anders dan upgraden. Meer pixels, snellere CPU, groter scherm, meer megapixels.

Ik denk dat je de voorbije 15 jaar niet goed opgelet hebt. Bij Apple ging het altijd om het kraken van de code om een productcategorie in de markt te zetten, en daarna het evolutionair verbeteren. Nooit revolutie, nooit gigantische sprongen, altijd proberen de juiste trade-offs te maken.

En kijkt men daar zelfs naar andere OS’en om het vervolgens te kopiëren.

KarelT op 16 nov. 2012 19:39

Steve Jobs in de jaren '80: “Great artists steal”. Je kan niet anders dan naar je omgeving kijken, anders ben je wereldvreemd.

Geek, Snowboarder, iPhone developer
Frans op 16 nov. 2012 10:53
Robert op 15 nov. 2012 15:56[/post]Ben je daarin dan ook consequent met overige producten? Ik ken mensen die haten Macs omdat Apple veel te duur is, maar rijden ondertussen wel in een Audi. Tja, dat is natuurlijk wel hypocriet. ;) Ik rij ook in een audi. Jij denkt zeker ook dat het een golf is? Gelukkig ben ik automotive engineer en weet ik wel de verschillen. Maargoed mijn hekel bij apple komt vooral door de rotte misselijk makende bedrijfs filosofie van die tent. Ik ben 100% tweaker als het aankomt op software en hardware en dan ben ik sowieso bij apple compleet aan het verkeerde adres. Het gaat me dus niet om de prijs, wel wat je krijgt voor de prijs. Als je imo alleen betaald voor design, wat ik overigens spuuglelijk vind bij apple, ben ik weg. dit soort berichten vind ik dan ook prachtig [http://www.nu.nl/gadgets/2958929/apple-oprichter-noemt-micro...](http://www.nu.nl/gadgets/2958929/apple-oprichter-noemt-microsoft-innovatiever-dan-apple.html "http://www.nu.nl/gadgets/2958929/apple-oprichter-noemt-microsoft-innovatiever-dan-apple.html") maar we gaan weer ot, hier zit de topic starter niet op te wachten. *out* [post]Robert op 16 nov. 2012 18:12

Jij bent een tweaker wat tweak je zoal dan???

Iedere week een andere videokaart, meer geheugen, andere HDD, nog een HDD, een SSD erbij, enz. en beetje klungelen met een appje waardoor je iets leuks kan zien…

Ach ja je hebt gelijk dat kan bij een Mac niet… Je moet eens weten, maar onbekend maakt onbemind.

Lekker offtopic trouwens.

Apple was leuk toen het innovatief was. Nu doen ze niks anders dan upgraden. Meer pixels, snellere CPU, groter scherm, meer megapixels.

Ik denk dat je de voorbije 15 jaar niet goed opgelet hebt. Bij Apple ging het altijd om het kraken van de code om een productcategorie in de markt te zetten, en daarna het evolutionair verbeteren. Nooit revolutie, nooit gigantische sprongen, altijd proberen de juiste trade-offs te maken.

Lieven op 16 nov. 2012 22:08

Ben ik het met jouw eens met de iPod bracht men een revolutie teweeg, Apple was niet de eerste en zeker niet de uitvinder maar maakte het tot een product die wilde hebben. Ook met de iTunes store (muziek) kwam er een revolutie in de muziekwereld, de iPhone idem en niet te vergeten de iPad.

Maar de mythe meer megapixels, meer geheugen, snellere processor enz. is al zo vaak ontkracht.

En kijkt men daar zelfs naar andere OS’en om het vervolgens te kopiëren.

KarelT op 16 nov. 2012 19:39

Steve Jobs in de jaren '80: “Great artists steal”. Je kan niet anders dan naar je omgeving kijken, anders ben je wereldvreemd. [post]Lieven op 16 nov. 2012 22:08[/post][/quote]

Ben het met jouw eens.

Apple en Steve Jobs heeft de computer, muziekspeler, tablet en smartphone niet bedacht, maar zij hebben onze denkwijze veranderd. Van: "heb ik dit wel nodig?" in: "ik kan niet meer zonder".

De marketing hierachter is gewoon geniaal.

Ik rij ook in een audi. Jij denkt zeker ook dat het een golf is? Gelukkig ben ik automotive engineer en weet ik wel de verschillen.

Robert op 16 nov. 2012 18:12

Daar gaat het in eerste instantie niet om. Bij Audi betaal je dik voor de naam. Van alle Duitse premium merken hebben die naar verhouding de grootste winstmarge tussen daadwerkelijke productiekosten en vraagprijs. Kijkende naar de specificaties krijg je bij Audi gewoon minder voor je geld dan bijv. bij Skoda. Maar uiteraard betaal je ook bij Mercedes-Benz, BMW en Porsche voor de naam. Ten tweede is het weldegelijk zo dat Audi en VW verdacht veel overeenkomsten hebben in onderdelen, alleen is de Audi meer hoogwaardig geupgrade en getuned. Hoezo niet willen betalen voor design?! Eén van mijn professoren heeft een vooraanstaande functie bij VAG gehad en heeft wel eens een paar tipjes van de sluier opgelicht.

Het is nu eenmaal zo dat veel consumenten bereid zijn hun portemonnee wijder open te trekken voor merken. En ik doe dat zelf ook. Ik ben tenslotte in bezit van Apple producten en heb zelfs bijna een Audi A3 gekocht om mijn voorbeeld nog eens duidelijk te maken. Een merk geeft (als het goed is) associatie met kwaliteit en daarvoor ben ik best bereid meer te betalen. Apple maakt betrouwbare computers met een goed design, maar over smaak valt natuurlijk te twisten. Dat ze zoveel ervoor durven te vragen heeft er niet mee te maken dat ze de iMacs aan de straatstenen niet kwijt raken. Een goed product met goede marketing doet wonderen. Dat de daadwerkelijke kosten van een iMac veel lager liggen als de verkoopprijs is iets waar je als consument niks aan kan doen, wanneer je graag een iMac wil hebben.

Ik denk dat de topic starter heel tevreden gaat zijn over zijn nieuwe iMac. Als het design je bevalt, kwaliteit wil en bereid bent het geld ervoor te betalen: "Waarom niet?!"

-dubbel post-

Ik denk dat je de voorbije 15 jaar niet goed opgelet hebt. Bij Apple ging het altijd om het kraken van de code om een productcategorie in de markt te zetten, en daarna het evolutionair verbeteren. Nooit revolutie, nooit gigantische sprongen, altijd proberen de juiste trade-offs te maken.

En kijkt men daar zelfs naar andere OS’en om het vervolgens te kopiëren.

KarelT op 16 nov. 2012 19:39

Steve Jobs in de jaren '80: “Great artists steal”. Je kan niet anders dan naar je omgeving kijken, anders ben je wereldvreemd.

Lieven op 16 nov. 2012 22:08

15 jaar??? Kom op, 15 jaar geleden was het piep, krak, krak en moesten we nog inbellen. :P Ik praat over de laatste 1 a 2 jaar. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. En wie praat er nu over 15 jaar in ict land!?
Apple was juist goed in de revolutie, als Ipad, Iphone en Ipad, macbook air. Nu is het eigenlijk alleen maar meer cpu en meer pixels.
En van ellende brengen ze een half jaar na release van de ipad 3 als de ipad 4 uit. Reden; snellere cpu en een ander stekkertje. Apple is toch Samsung niet. Dat vond ik 1 van de kwaliteiten van Apple, enige structuur in de releases.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Apple is/wordt zonder Jobs.

Begrijp me goed. Ook al ben ik geen fanboy van Apple, ik ben ook niet afkeer voor Apple. Tot 1 a 2 jaar terug hebben ze fantastische dingen gedaan. En het is natuurlijk fantastisch voor de markt en de eindgebruikers. Ook de verhoogde concurrentie, het wakkerschudden van Microsoft. Maar wat nu…

@KarelT, ik denk dat de bedrijfs filosofie aardig vast staat en Tim Cook staat al 2 jaar aan het hoofd van Apple waarbij het bedrijf meer winst maakte en als meest waardevolle bedrijf ter wereld werd.

Apple heeft altijd al een product geïntroduceerd en daarna geëvolueerd met beter specs enz. de eerste iPhone was een revolutie de 3G een update met een iets gewijzigde achterkant. De 3GS was een update van de 3G en met de komst van de 4 was het weer radicaal veranderd. De 4S weer een update en de 5 weer een verandering.

Idem met de MacBook lijn eerst plastic en nu al zeker 3 jaar aluminium, maar de buitenkant is sinds de laatste update niet meer veranderd het is ontsteeds unibody van aluminium. De iMac idem eerst plastic met de nodige updates en nu al tijden aluminium met de nodige updates.

Zo is het altijd al geweest.

@KarelT, ik denk dat de bedrijfs filosofie aardig vast staat en Tim Cook staat al 2 jaar aan het hoofd van Apple waarbij het bedrijf meer winst maakte en als meest waardevolle bedrijf ter wereld werd.

michel op 17 nov. 2012 09:22

Tim Cook borduurt verder op wat iemand anders heeft gedaan/gemaakt en opgebouwd. De stijgende lijn die Apple had, heeft het al niet meer.
Sinds september is het aandeel 20% (133 miljard) minder waard. Dat komt niet zozeer vanwege de recessie of minder verkochte producten…

Grote delen van de bedrijfsfilosofie kan ik me overigens absoluut niet in vinden.

@KarelT, ik denk dat de bedrijfs filosofie aardig vast staat en Tim Cook staat al 2 jaar aan het hoofd van Apple waarbij het bedrijf meer winst maakte en als meest waardevolle bedrijf ter wereld werd.

michel op 17 nov. 2012 09:22

Tim Cook borduurt verder op wat iemand anders heeft gedaan/gemaakt en opgebouwd. De stijgende lijn die Apple had, heeft het al niet meer.
Sinds september is het aandeel 20% (133 miljard) minder waard. Dat komt niet zozeer vanwege de recessie of minder verkochte producten…
Grote delen van de bedrijfsfilosofie kan ik me overigens absoluut niet in vinden.

KarelT op 17 nov. 2012 10:34

Aandeel Apple zakt klopt maar dat is normaal, Google is ook eens gezakt van 700+ naar 200+ en daarna weer gestegen dat zegt niks, mischien is/was men wel teleurgesteld in de gang van zaken maar de echte reden weet je nooit. Op de op koste een aandelen Apple $702,10 dat was op 19-9-2012, twee maand later zit het op $525,62.

Kijk je een jaar terug dat begon het op $388,38 (15-11-2011) en zit nu op $525,62, valt allemaal best mee.

En dat jij de bedrijfsfilosofie niet aanstaat is aan jouw "probleem".

En dat jij de bedrijfsfilosofie niet aanstaat is aan jouw "probleem".

michel op 17 nov. 2012 11:22

zucht Zo kun je natuurlijk alles parreren.

Laten we het maar over sneeuw hebben…

En dat jij de bedrijfsfilosofie niet aanstaat is aan jouw "probleem".

michel op 17 nov. 2012 11:22

zucht Zo kun je natuurlijk alles parreren.
Laten we het maar over sneeuw hebben…

KarelT op 17 nov. 2012 11:41

Bedoel het niet zo vandaar de aanhalingstekens, dat jij het niet aanstaat respecteer ik gewoon het is jouw mening. En over een persoonlijke mening en/of voorkeur ga ik niet over discussiëren.

Maar inderdaad laten we het hebben over dat gene wat ons bind namelijk sneeuw en de wintersport.

Fijne weekend.

Frans op 16 nov. 2012 10:53
Robert op 15 nov. 2012 15:56[/post]Ben je daarin dan ook consequent met overige producten? Ik ken mensen die haten Macs omdat Apple veel te duur is, maar rijden ondertussen wel in een Audi. Tja, dat is natuurlijk wel hypocriet. ;) Ik rij ook in een audi. Jij denkt zeker ook dat het een golf is? Gelukkig ben ik automotive engineer en weet ik wel de verschillen. Maargoed mijn hekel bij apple komt vooral door de rotte misselijk makende bedrijfs filosofie van die tent. Ik ben 100% tweaker als het aankomt op software en hardware en dan ben ik sowieso bij apple compleet aan het verkeerde adres. Het gaat me dus niet om de prijs, wel wat je krijgt voor de prijs. Als je imo alleen betaald voor design, wat ik overigens spuuglelijk vind bij apple, ben ik weg. dit soort berichten vind ik dan ook prachtig [http://www.nu.nl/gadgets/2958929/apple-oprichter-noemt-micro...](http://www.nu.nl/gadgets/2958929/apple-oprichter-noemt-microsoft-innovatiever-dan-apple.html "http://www.nu.nl/gadgets/2958929/apple-oprichter-noemt-microsoft-innovatiever-dan-apple.html") maar we gaan weer ot, hier zit de topic starter niet op te wachten. *out*
Robert op 16 nov. 2012 18:12

Jij bent een tweaker wat tweak je zoal dan???
Iedere week een andere videokaart, meer geheugen, andere HDD, nog een HDD, een SSD erbij, enz. en beetje klungelen met een appje waardoor je iets leuks kan zien…
Ach ja je hebt gelijk dat kan bij een Mac niet… Je moet eens weten, maar onbekend maakt onbemind.
Lekker offtopic trouwens. [post]michel op 16 nov. 2012 22:29

idd kan dat niet…weg garantie. Zelf batterij vervangen bij iphone, weg garantie,…jailbraik, weg garantie enz.

Iphone 4 of 4s in de kou is ook leuk trouwens. Vorig jaar februari tijdens de wintersport bij -20 deed bij 2 ongelukkige vrienden de iphone niets meer…ik had nergens last van hahaha

http://www.macworld.co.uk/ipad-iphone/news/?newsid=3334539…

Genoeg apple ervaring hier trouwens. Leuke is dat het gelukkig in mijn sociale omgeving vrijwel iedereen weer over is naar android/ windows phone en windows. Heb er nog 3 vrienden met een imac maar die draaien gelukkig 99% van de tijd windows. leuk detail is trouwens dat ze een imac/ ipad/ iphone hebben puur en alleen om software/ apps op te testen en er verder niets mee doen. Mijn broetje is het ergste, heeft alles van apple (ipad 1,2 en 3, imac, ipod, iphone 4, 4s en 5) om apps op te testen die hij maakt, maar voor daily use gebruikt ie een galaxy s3, windows en een tab van samsung. oude i pads gebruik ie als snijplank in de keuken.

Dit was echt het laatste bericht. OT nu weer

Imac is inmiddels besteld.

  • 21.5"
  • I5, 2,9Ghz processor
  • 8gb geheugen. Naar 16gb was Eur 200,- extra en vond ik wel erg veel van het goede.
  • Fusiondrive harde schijf.

Met een beetje geluk wordt deze net voor de kerst geleverd.

Heel veel plezier van je aankoop Ronald! Maar dat zal ongetwijfeld gaan lukken. En ik zie je videos graag tegemoet!

  • 8gb geheugen. Naar 16gb was Eur 200,- extra en vond ik wel erg veel van het goede.
RonaldTD op 4 dec. 2012 15:30

Werkgeheugen kan je zelf later ook nog wel uitbreiden. Is veel goedkoper dan dat je Apple dat laat doen. ;)

  • 8gb geheugen. Naar 16gb was Eur 200,- extra en vond ik wel erg veel van het goede.
RonaldTD op 4 dec. 2012 15:30

Werkgeheugen kan je zelf later ook nog wel uitbreiden. Is veel goedkoper dan dat je Apple dat laat doen. ;)

Frans op 4 dec. 2012 16:25

Helaas kan je het geheugen bij de nieuwe iMac 21,5 inch niet meer zomaar zelf uitbreiden, de gehele machine moet uit elkaar. De 27 inch versie heeft een special "vakje" aan de achterkant.

Gek op Vorarlberg

@Wietse: Thanx voor je correctie! Vreemd dat Apple daarin verschil maakt in de 27 en 21,5 inch versie. Maar ach, een iMac helemaal openschroeven voor een upgrade is ook geen onmogelijke opgave. ;)

Lang nadat de prijs vergeten is,
wordt kwaliteit nog herinnerd.

iMac dus!

apple was geweldig toen steve jobs nog leefde. het was het meest innovatieve bedrijf ter wereld.
nu zijn het apen geworden, na apers. 0 innovatie, naar mijn mening is apple te samen gestorven met steve jobs.

apple was geweldig toen steve jobs nog leefde. het was het meest innovatieve bedrijf ter wereld.
nu zijn het apen geworden, na apers. 0 innovatie, naar mijn mening is apple te samen gestorven met steve jobs.

jean de flamand op 4 dec. 2012 18:23

Is zo’n dooddoender he alsof Apple niet een roadmap heeft voor de komende tijd, en wat versta jij onder innovatie???

Plaats een reactie