Skien na enkelbreuk

Ik heb vorig jaar mijn enkel gebroken toen ik dacht dat ik wel weer gewoon kon skiën viel dat toch vies tegen, in de zin dat ik het idee had dat mijn voet door het gewicht van de schoenen, sneeuw en ski’s los onder mijn been hing. heeft iemand tips om de enkel te ondersteunen in de skischoen, aangezien er geen enkelband in past.

Je kunt de enkel ondersteunen door tape aan te brengen, maar tape kan loslaten door het zweten van de voeten en dan wordt het minder plezierig skien. Ik weet niet of tape voldoende je enkel ondersteund in de skischoen, omdat een skischoen je enkel al vastzet.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

@ Ingrid ik zou je aanraden om naar een goede bootfitter te gaan en deze je probleem voor te leggen. Mijn vrouw, Sandra, heeft ook haar enkel ooit gebroken en skiën was juist een van de eerste sporten die weer erg lekker ging. Ik denk dat als je een goede eventueel aan voet aangepaste schoen zal dragen dat het al een stuk beter zal gaan.

Click. Click. Peace
  • spam -

Mijn enkel is reeds 2x gebroken en ondertussen enkele vijzen in. Nog nooit last gehad. Met regenweer heb ik er meer pijn in dan met het skiën. :-) Lucky me of goede chirurg?
Als je pijn voelt opkomen eens rusten.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ik heb ook mijn enkel gebroken gehad maar mits een titanium plaat met bijbehorende schroeven was ik na 6 weken weer aan het sporten.
Sedert enkele jaren beginnen skiën en nog nooit last gehad…
Misschien is jouw enkel nooit geopereerd geweest?

Mijn enkel is nooit geopereerd geweest en dacht ook dat het niet uitmaakte aangezien je je enkels niet gebruikt bij het skien. Je vangt er wel de eerste klappen mee op tijdens het skien.
Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd met tape en dat is niet zo heel erg comfortabel, maar het hielp een beetje.
Maar dan proberen we het dit jaar weer met tape en eerst maar even testen op de indoorbaan en anders nieuwe schoenen regelen.
Bedankt voor de tips!

Hoi,

Ik heb zelf mijn enkel ook gebroken twee jaar terug (kuitbeen helemaal door en breukjes in het gewricht). Nadat het gips eraf ging, ben ik fysiotherapie gaan volgen om weer snel alles te kunnen doen, ik denk dat jij dat ook wel hebt gedaan? Hierna ging lopen en rennen redelijk goed maar ik ben wel veel gaan trainen om mijn enkel weer sterk te maken. Als je ineens weer gaat skiën, zonder te trainen, dan zal je enkel erg zwak blijven denk ik. Maar misschien doe je dit al en helpt het niet… Dan zou ik ook eens naar schoenen op maat gaan kijken en eventueel contact opnemen met een fysiotherapeut. Die hebben vast nog tips voor je!

Succes!

Ik zou na een enkelbreuk altijd naar een fysio gaan. Doe je dit niet, dan heb je dikke kans dat je een verkeerde manier van lopen gaat aanleren, waar je echt heel moeilijk van af komt. De fysio helpt je om de enkel weer soepel en stabiel te krijgen, en om weer netjes te leren lopen.

Plaats een reactie