beste Indoorskibaan

We willen met 60 personen naar een indoorbaan gaan. De helft kan wel goed skien de andere helft willen lessen.
Waar kan ik het beste naartoe gaan waar voor beiden een uitdaging is en groot genoeg is om met 60 man te skien/snowboarden?

  • Alpin Center Bottrop
  • Snowvalley in Belgie (Peer)

Of andere suggesties

Budget technisch gezien is Bottrop dan zeker beter. Peer is leuk, maar vrij kort. Zeker tegenover Bottrop. Wil je echte kwaliteit dan zul je toch naar Landgraaf moeten, maar daar betaal je ook weer voor…

Ik denk dat 60 personen naar Landgraaf met maar 1 u skien minimaal is als je het prijstechnisch op 1 lijn wilt hebben met Bottrop of Snowvalley.

Dus Bottrop is beter?

Landgraaf is de beste, misschien dat je iets kunt regelen met de prijs als je met een grote groep gaat. Bottrop is wel aardig qua baan maar de lift of eigenlijk lopende band is verschrikkelijk, deze is traag en staat regelmatig stil.

inderdaad, dat alleen al maakt wat mij betreft elke andere baan een stuk beter. Naast de lopende band in Bottrop loopt ook de laatste 70 meter van de piste omhoog, wat zeer ergerlijk is. In Landgraaf is vast wel een groepskorting te regelen.

Bottrop is natuurlijk wel "All inclusive" en dat maakt het prijstechnisch weer een stuk interessanter. Inderdaad is de lopende band en de sneeuwkwaliteit wat minder.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Goedkoop kan ook duurkoop zijn! Je moet toch genieten van zo’n dag. Het is net als wanneer je wintersport in Tjechië vergelijkt met de luxe en comfort van Oostenrijk, ik betaal dan graag wat meer.

Ik sluit me aan bij bovenstaande posts. Landgraaf is de beste. Bottrop is prijstechnisch aantrekkelijker, maar die lopende band. sneeuwkwaliteit en het pisteverloop zijn veeel minder.

Als je lekker wilt skiën: Landgraaf.
Wil je van de sneeuw proeven voor zo weinig mogelijk geld: Bottrop

Ik was vorig jaar in Bottrop en heb me echt geergerd aan die lopende band daar. Dat ding staat om de haveklap stil en je doet er bijna een kwartier over met dat ding weer boven te komen.

Daarnaast vond ik de ‘sneeuw kwaliteit’ echt bagger.

Ik zou niet op die paar centen (ik weet het, Landgraaf is toch een stukje duurder) kijken en lekker genieten in Landgraaf!

Ga op een avond naar Landgraaf! Dan koop je een 4-uurs kaart voor een redelijk bedrag: 4 uur toegang voor 24,95. Op zondag zelfs maar 17,50.

Dus ipv eerst skiën en dan samen eten, ga je eerst gezellig eten en daarna skiën! 4 uur op een indoorbaan is ook echt wel lang genoeg.

Snowworld Landgraaf hanteerd zeker voor grote groepen andere prijzen.
De sneeuw is beter in Landgraaf en dat is toch eigenlijk waar het om gaat…

Veel plezier in landgraaf!!

Neuss is wellicht nog een optie?

Ik zag in het fantastische filmpje van A Skier’s Journey bij een weblog op deze site van een paar dagen geleden trouwens dat in kennelijk de mooiste indoorbaan in Dubai (naast een stoeltjeslift) ook een lopende band is. In Val Thorens heb je er tegenwoordig drie aaneengesloten lopende banden, die overigens ook regelmatig stlistaan. Waarom dan opeens allemaal mopperen als het Bottrop betreft? Je komt toch meestal relatief vlot boven? De baan zelf daar is wat mij betreft in ieder geval aantrekkelijker dan de veel kortere banen zoals bijvoorbeeld in Zoetermeer.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

(dubbel)

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

De Bottroppiste is misschien wel wat langer dan Landgraaf, maar de eerste 100 meter zijn tergend vlak en de laatste 50 meter gaan omhoog. Je moet bij slechte sneeuw zelfs even klimmen om de lopende band te bereiken.
Dan heeft Landgraaf toch de effectief langere piste, met een stoeltjeslift.

Ik ben normaal pro landgraaf maar vandaag, het was wel een beetje te verwachten op de zondag voordat vele nederlanders en belgen vakantie krijgen dat het mogelijk wat minder was.
Maar zo gek had ik het nog nooit meegemaakt in landgraaf.

  • Super druk, alle 4 de liften waren op, de stoeltjes lift en de 3 sleepliften en om 23.00 uur was er pas geen wachtrij meer, en de rest van de avond stond er steeds 10 min.
  • Er waren echt heel veel mensen die nog nooit op skies hebben gestaan. bij de sleeplift viel er een persoon een keer of 5 waardoor er 10 sleepjes voorbij gingen, nou geeft ik er normaal niet zo veel om maar nu met zo’n lange wachtrij wel. Verder heb ik deze avond 3x een snowboard de berg af zien roetsjen zonder bestuurder, levens gevaarlijk.
  • maar het erges wat ik opmerkte was de afstapplaats bij de stoeltjeslift, hier stapje uit waarna hier het ijs ophield en je 50 cm omlaag viel. Dit was echt niet veilig, bij 1 op de 2 rijen stoeltjes lagen er wel weer personen op de grond, zeer gevaaarlijk als de lift dan over de hoofden van gevallene overkomt.

Hieronder 2 foto’s hiervan:

null

null

Dat verhaal van Rob herken ik helemaal.
Twee jaar geleden een paar weken voor kerst hetzelfde mee gemaakt. Mijn jongste zoon was toen 4 en had net 10 lesjes in Rucphen achter de rug. Hij kon zelf redelijk naar beneden komen en we dachten dat het leuk zou zijn om eens een wat langere piste te proberen.

Met een heel gezin een halve dag naar Landgraaf en zelfs een hotel erbij geboekt. Eigenlijk zouden we twee keer een halve dag gaan. Daar hebben we toen maar van afgezien.

Het was zo afschuwelijk druk dat je bijzonder lang aan het het wachten was. Een kwartier of langer was geen uitzondering. Boven bij het uitkomen van de liften was het een grote ijsplaat waardoor en veel mensen op hun gezicht gingen. Dat leidde vaak tot hachelijke situaties, vooral ook omdat het ‘liftpersoneel’ (jongetje van een jaar of 15) de sms belangrijker vond dan de veiligheid van hun gasten.

Het meest ergerlijk vond ik nog dat mijn jongste tot twee keer toe vol onderuit werd geknald door een beginnende skiër die duidelijk zonder enige vorm van les of instructie naar beneden suisde. Levensgevaarlijk en dan ook nog zo onbeschoft zijn om een huilend kind gewoon in de sneeuw achter te laten, snel op te staan en weer door suizen/ zwaaien, op naar t volgende slachtoffer.

Dat was voor mij meteen de laatste keer Landgraaf. (Toegegeven; ben er ook een paar keer buiten het seizoen geweest en toen was t een heel ander verhaal; heerlijk rustig, geen wachttijden en veel betere sneeuw condities/ geen ijs)

Gisteren avond ben ik lekker met de kids in Rucphen geweest. Vanaf 18:00 heerlijk rustig. Lekker een beetje gesprongen en een hoop lol gehad. (Tot mijn materiaal kapot ging).

Misschien is Rucphen niet de meest spannende indoor baan, maar er zitten wel twee redelijk gezellig cafe/ restaurants bij. En de niet skiers kunnen nog lekker ijskarten of glow-in-the-dark golfen.

En je kunt er volgens mij hele leuke groeps-arrangementen krijgen

Ik snap niet dat ze in Landgraaf de baan nu niet stukken beter onderhouden nu het zo druk is. Kan ik met m’n hoofd echt niet bij… Gelukkig ga ik meestal in de zomer als de condities wel goed zijn en het inderdaad amper druk is.

Maar dat stuk na de lift kan toch niet. Zelfs voor ervaren skieers/boarders is dat gewoon link.

Die ‘sneeuw’ op die foto’s, het is gewoon wit zand wat daar ligt! :-D

It's all about the turns duuuuuude!

Winterberg is dan met 18 liften open (alleen oefenwei en Nordhang gesloten) bij +7 qua sneeuwkwaliteit vandaag nog beter… veelzeggend.

Die ‘sneeuw’ op die foto’s, het is gewoon wit zand wat daar ligt! :-D

Arjen op 24 dec. 2012 10:16

Inderdaad zeg. Chemische rotzooi! Weet iemand of ze in Landgraaf olie gebruiken bij de sneeuwproductie. Dit is al een tijd lang afgeschaft in de meeste skigebieden in de Alpen, maar hier lijkt het wel alsof Landgraaf dit nog steeds doet, met dit als resultaat.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Lijkt net op dat witte zand dat op de bodem van een kanariekooi ligt.

Btw. wachttijden van 15min?!?! Nee dank u. Zonder wachttijden is de verhouding al tamelijk zoek: 6 minuten in de stoeltjeslift zitten, en binnen een minuut sta je weer beneden.

Zoals op de foto’s inderdaad ook te zien is: dat is geen sneeuw maar zand!

Ik ben 1 keer in Landgraaf gaan skiën, en ik vond dit echt verschrikkelijk. Toen was het niet eens zo druk, maar dat was echt geen sneeuw.

Is Terneuzen nog open? Daar 1 keer geweest, en dat was precies sneeuw zoals in de bergen!

No matter how warm, there's a wintertime ahead

Pieter, Terneuzen is normaal terug open ja ;)

Go with the snow!

Raar , toen ik ging ( is ondertussen wel al 1,5 jaar geleden) vond ik Landgraaf echt wel goed, natuurlijk niet te vergelijken met de bergen maar dat weet je immers op voorhand. Vond het beter dan Komen en véél beter dan Terneuzen, daar ga ik echt nooit meer.

Nou nou nou, wat ik hier lees is wel erg overdreven.
Ik woon in Roermond, dat is 55 km van landgraaf, waar ik dus ook regelmatig te vinden ben.
Natuurlijjk is de sneeuw in een indoorhal anders dan buiten, alleen al doordat de sneeuw het hele jaar blijft liggen neemt het nogal wat vuil op van, jawel de mensen!
Nee er ligt geen zand, er ligt gewoon sneeuw die op sommige plaatsen wel vervuild is ja. Ook is de sneeuw vuil door de diesel van de piestebullies die in de hal elke avond rijden.

Als je afgelopen zondag naar landgraaf bent geweest vraag je er natuurlijk wel om Op zondag is het sowieso het drukste aangezien dan de goedkope actie is voor 18 euro. Nu in de vakantie is het helemaal druk, dit begint al in december.
Dit is hetzelfde als voor de kerst naar de supermarkt gaan, dan is het ook druk en ligt alles ook niet zo netjes als normaal.

Overigens ben ik volledig eens met de vraag over onderhoud en personeel. Er wordt naar mijn idee veels te weinig gedaan aan de in en uitstap van liften onderhoud, alsmede liftpersoneel dat op veiligheid en belading van de stoeltjeslift zou moeten toezien. Hoe vaak ik daar zie dat de liften niet vol zitten en er zelfs liften worden overgeslagen is gewoon abnormaal.

Wat ik op die foto’s zie herken ik indd van drukke dagen, dit is gewoon niet bij te houden denk ik voor het personeel (maar ook twijfel ik eraan of ze het echt wel voldoende proberen).

Op rustige momenten is landgraaf veruit de beste indoor hal in de verre omstreek (en ik heb er al verschillende bezocht).

Natuurlijk is de wachttijd in landgraaf zoek, dat is in iedere indoorhal. Ga dan niet naar een indoor. Landgraaf is met zijn stoeltjeslift nog de minst slechte van ze allemaal, en daarbij ook de langste (ja bottrop is officieel langer, maar de mensen die er zijn geweest weten dat dit onzin is.)

Tip voor bij drukke dagen: doe een piste (maakt niets uit links of rechts) en rij op 3/4de de sleeplift in. Aangezien deze zo laag hangen dat je ze opgerolt nog steeds kunt vastpakken en er altijd genoeg mensen uitvallen, kun je zo meteen weer naar bovengaan zonder enige wachttijd.
Officieel mag dit niet, maar het personeel van landgraaf…

Eerst kerstdag in Snowworld Zoetermeer geweest. Heerlijk rustig! Goede sneeuw!

Skidome terneuzen het veruit de beste sneeuw.

Plaats een reactie