Zillertal / Zillertal Arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Ik zit erover te denken naar Gerlos te gaan. Bij Bizztravel zit een skipas inbegrepen ‘Zillertal + Gletsjer’. Is het hiermee ook mogelijk naar andere dorpen van het Zillertal te gaan? (Dus buiten de Zillertal ‘Arena’) ?

Is het uberhaupt te doen om bij andere gebieden te komen met bus etc?

met deze pas kun je in het hele zillertal skieen inclusief gletjer dus fugen, kaltenbach mayrnhofen en dus de zillertal arena

ik denk dat je dan de zillertaler superskipas krijgt, waarmee je alle skigebieden van het zillertal kan bereiken. de grootste 3 skigebieden zijn de zillertal arena, mayrhofen (penken) en de gletsjer van hintertux. deze drie zijn niet via liften met elkaar verbonden. Wij hebben een paar jaar geleden een taxi naar mayrhofen genomen omdat de skibus pas vrij laat gaat rijden. je hebt dan niet veel aan je dag. hintertux is denk ik haalbaar, maar is met het OV een hele trip. ik weet niet of je dan je dag goed besteedt. je zou met de taxi naar mayrhofen kunnen gaan en dan via penken, rastkogel en eggalm naar vorderlanersbach skieen. daar vandaan is er geloof ik een goede en snelle busverbinding met de gletsjerbaan. deze tocht is ook beschreven. op de website van het skigebied kun je hier meer informatie over vinden.

De andere deelskigebieden in het zillertal zijn, relatief, vrij klein, dus dat zou ik afraden.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Dank voor alle snelle reacties! Het is dus niet heel gemakkelijk, maar Mayrhofen misschien de moeite waard. Misschien zijn er tegenwoordig ook wel beter busverbindingen natuurlijk.
Nogmaals dank!

Mayrhofen is zeker de moeite waard! een erg mooi en afwisselend skigebied. sla zeker niet het gedeelte achter de 150er over!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik ga naar Mayrhofen dit jaar ligt volgens mij iets meer centraal dus beter als je elke dag een gebied wilt aandoen !

Kaltenbach is ook een vrij groot gebied (Je kan nu vanaf Kaltenbach per lift naar Hochfugen) Wel veel blauwe pistes.

2 jaar naar konigsleiten geweest en dus ook veel in gerlos geweest (voornamelijk voor de apresski:P)
Vanuit gerlos heb je natuurlijk al behoorlijk wat km piste om aan te doen en je kan ook naar gebied kaltenbach/fugen of richting mayerhofen, wij hebben dit gedaan met de auto dan is het kwartiertje a twintig minuten…

Is het al bijna januari?

Ook een aantal jaren naar konigsleiten/Zell am Ziller geweest. En als je in Hipach (staat in verbinding met Mayrnhofen)opstapt ben je er nog sneller.

opstapplaats-aanraders zijn Kaltenbach, Mayrhofen, Hintertux, en Gerlos.
in alle gebieden kan je je ei wel kwijt, maar benut dan ook alle pistes want er is zoveel moois daar.
de kleinere plekken (ahorn, hochfugen, spieljoch, etc) kun je op de rest van de dagen nog eens rustig bekijken :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Mayrhofen heeft wel als groot nadeel dat het geen dalafdaling heeft.

Dat weet ik sneeuwzeker!❄️

Ik zou gaan voor Mayrhofen, daar vanuit kan je makkelijk met de auto richting de gletscher (Hintertux) en makkelijk richting Zell, Kaltenbach, Fugen, Hoch Fugen, Gerlos… tja eigenlijk elk dorp wel … erg leuk hoor het Zillertal!

@ patrick: als je van gerlos komt met de taxi zou je aan het eind van de middag met de chauffeur af kunnen spreken bij het dalstation van de horbergbahn, dan heb je wel een dalafdaling :) .

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Toevallig ook mensen in appartement/gasthof Neuried geweest?

Zijn hier ook winkels in de buurt of moet je dan helemaal naar het dorp?

Fantastisch gebied.

Mayrhofen heeft wel een dalafdaling kan het weten kijk er elke dag op,

Mayrhofen heeft een super gezellig centrum!!! ik heb gezeten in Zell am See.

@Suzanne, zell am see of zell am ziller (:-)

@Kees, Zell am Ziller heeft wel een centrum maar niet uitgebreid maar Zell am See heeft een heel gezellig centrum. en Mayrhofen ook

@Karin: alleen schwendau en finkenberg hebben vanaf penken een dalafdaling. Of bedoel je de Ahornbahn? die heeft een rode piste naar het dorp…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Suzanne: Zell am See ligt een aantal bergen (kilometers) verderop, niet in het Zillertal iig.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@karin@ nou ik weet het niet maar keek net op de kaart ,en zie geen dalafdaling in mayerhofen…
Kun jij mij vertellen waar die is?

en de ahorn is buiten mayerhofen

Nee hoor, de Ahorn ligt in Mayrhofen, en dat is ook de dalafdaling die Karin bedoelt. Het is alleen best een stukje (400 meter) lopen tussen de Penkenbahn en de Ahornbahn.

De Ahornbahn ligt midden in Mayrhofen. Vorig jaar daar een dagje geweest toen ik in Gerlos zat. Mijn vriendin wilde graag winkelen. Auto op de parkeerplaats, ik de lift in en zij het centrum in. Kwam op de skies weer bij de auto uit. Mayrhofen zelf vind ik een onpersoonlijk dorp. Te laag, te groot en heeft het Oostenrijkse authentieke karakter verloren, daar het uit zijn verband is gegroeid.
Voor mij absoluut Gerlos.

De Ahornbahn ligt dan wel in Mayrhofen, maar dit is een apart gebiedje en ligt aan de andere kant van de weg. Als je het grote gebied in wilt, dan moet je de Penkenbahn nemen. Vanaf Penken heb je helaas geen dalafdaling naar het dorp, of het moet zijn dat je over het spoor en over de weg heen kunt vliegen. Je hebt een alternatieve skiroute vanaf de Horberg, maar dan kom je niet in Mayrhofen uit, maar een paar kilometer verder bij Mühlbach. Daar is dan wel een parkeerplaats bij de gondel.

Net terug uit Zillertal 3000. Gletscherrunde Zillertal 3000 gedaan, dus Hintertux, Lanersbach,Vorderlanersbach,Finkenberg en Mayrhofen.
Dalafdalingen Finkenberg en Penken dicht/onmogelijk.
Rest prima condities. Superskipas is geldig in hele Zillertal. Bussen brengen je overal en rijden de hele dag, zelfs een nachtpendelbus voor de stappers.

4 mooie gebieden , maar niet aan elkaar vast:
Zillertal Arena, Zillertal 3000, Hochzillertal en Fügen-Hochfügen. Alternatief is als nr 5 de Hintertux, tot hoogte van 3270 meter.Alles in 1 pas!!!
Tegenvaller: wilden onze pas verlengen met 2 dagen, dit bleek onmogelijk. Moesten weer nieuwe pas kopen voor 2 dagen. Vond ik onredelijk. Hadden al pas voor 9 dagen gekocht: 272 euro pp. Kwam voor die 2 dagen nog eens 84 euro pp bij. Vind ik toch wel heel veel geld en getuigen van weinig service van liftbureau.

Ik las pas dat de pisten in zillertal nabij Gerlos ijzig zouden zijn vanwege eerst föhn en daarna vorst, klopt dat?

Gerlos is minst mooie van de ZillertalArena, niet alleen omdat het verpest is door de Hollanders, maar ook de pistes zijn het minst. Je kan beter gelijk s’ochtends doorskiën naar Zell of naar Königsleiten+Gerlosplatte, veel mooier en rustiger.

Of in 1 dag beide uiteinden op te zoeken.
is ons/mij meermaals gelukt om van Gerlos naar Zell te gaan, vervolgens het uiteinde op te zoeken van Krimml (wel helemaal naar Filzstein, niet na de plattenkogelexpress omkeren he!:)) en dan weer terug naar Gerlos (met 2x de autobahn-piste omdat deze zo lekker wegskiet).

Het kan dus best en je krijgt zo genoeg pistekilometers voor je kiezen.
Het vergt op zo’n dag geen getreuzel overigens :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Wij zitten dit jaar in Gerlos, een hoop vrienden van ons in Fugen. Als wij vanuit Gerlos in Fugen willen gaan skieen, hoe lang zijn we dan onderweg met een taxi? En wat zijn ongeveer de kosten daarvan?

Plaats een reactie