To the next question?

Wauw, mooie vragen hier afgelopen voorjaar… :P

Een nieuwe:
Wat is de ideale periode in het seizoen om te gaan skiën/boarden?

*bericht bewerkt door lotte-909 op 21 nov 2017 15:01

Op een zonnig en koud moment, net na een flinke dump buiten de drukke vakantieperiodes.
Een vaag antwoord, maar specifieker gaat bijna niet (met een kort antwoord) elke periode van oktober tot mei heeft wel zijn dingen. En in de zomermaanden kunnen we de sneeuw ook nog opzoeken als we willen (gletsjers of zuidelijk halfrond).

Afgelopen jaren hebben we een matige/ slechte seizoenstart gehad. En sommige gebieden zijn minder sneeuwzeker (goed voorbeeld is winterberg). Wat doe je als er eigenlijk niet geskied/ geboard kan worden? Ga je toch?, boek je om? enz enz

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

In principe gewoon gaan (nog nooit meegemaakt dat er echt niet geskied kon worden). Desnoods lekker wandelen en andere leuke activiteiten in de bergen.

Moet wel zeggen dat het van wat factoren afhangt, bijvoorbeeld of je kosteloos kunt annuleren, of skipassen al besteld en betaald zijn en hoe duur het appartement/de aanbetaling was. Mocht het allemaal een paar honderd euro kosten, dan wil ik dan wel iets nieuws boeken en dat verlies op de koop toe nemen.

Mr. Slow

Nog een nieuwe ‘next question’, @Quick?

Helemaal vergeten, bij dezen…
Wat is je favoriete bestemming en waarom? Hoe uitgebreider je dit beantwoordt, des te beter ;)

*bericht bewerkt door Quick op 21 nov 2017 21:13

Mr. Slow

Ik denk toch Alta Badia in Italië. Combinatie van allerlei niveaus afdalingen, mooie tochten, nog mooiere uitzichten en prima eten!

Next question.
Ik kwam in een mailing een promo tegen van een ski van Nederlands fabrikaat, Turner ski. Nooit van gehoord, geen enkele binding mee (whats in a name…) maar wat vinden jullie. Heeft zoiets kans van slagen of zijn de gevestigde namen niet voor niets de gevestigde namen?

Aequilater Nubila

Nou ja, van Dit specifieke merk meen ik dat de ontwikkelaar (de heer Draaijer - what’s in the name) ook een jaar of 15 geleden een zeiljacht had ontworpen en gebouwd. Ik heb dat ding gezeild en in veel zaken had ik toen als zeer ervaren toer- en wedstrijdzeiler het idee: dit is allemaal technologie van 5 tot 10 jaar geleden. Als ik nu lees over deze ski’s denk ik eigenlijk hetzelfde. Dat zegt dus iets over dit specifieke merk, meer dan over al dan niet gevestigde namen. Ik denk wel dat ervaring in het ontwikkelen van materiaal echt wel telt. In ieder geval in de eerste jaren, als je het wiel nog aan het uitvinden bent.

Welke specifieke vaardigheid in het skiën of boarden zou je graag verder ontwikkelen bij jezelf? En hoe ga je dat bereiken?

M’n techniek verbeteren … op de monoski.
Hoe te bereiken?
Tja, veel oefenen en experimenteren, grenzen verleggen (of eigenlijk er over heen en af en toe een stukje naast de piste), snelheden verhogen, steilere hellingen etc.
Ik zal het zelf moeten ervaren, want lessen op zo’n ding kan je bijna nergens.

The next question:
Zelf tijd spenderen aan ski-onderhoud of gewoon uitbesteden? Igv het laatste: Hier in NL of op locatie?
En wat zijn je argumenten voor je voorkeur?

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 22 nov 2017 23:08

Rob

Ik laat het onderhoud altijd doen hier in Nederland. Ik ken prima vakmannen in de lokale sportshop waar ik ook mijn snowboard heb gekocht. De afgelopen jaren hebben ze mijn materiaal altijd goed opgeleverd, en ik weet graag waar ik aan toe ben - Oh en ik laat het doen omdat ik geen zin heb om het zelf te doen… :)

En waarom al in NL? Ik ben zelf altijd graag op tijd klaar voor de wintersport. Als ik kies voor onderhoud op locatie dan moet ik op mijn eerste skidag, eerst nog een lokale sportshop opzoeken om mijn snowboard klaar te maken. Dan ben ik al veeeeel te ongeduldig om de lift in te stappen, dus heb em liever al helemaal klaar. Mocht er onverhoopt toch iets niet goed zijn tijdens mijn wintersportweek, kan ik altijd nog naar de lokale shop.

Next Question: Wat was de reden van je eerste bezoek aan wintersporters.nl? En hoe ben je hier toen terecht gekomen?

*bericht bewerkt door Nelis op 23 nov 2017 08:27

Bergen + Sneeuw = ❤

De reden weet ik niet precies meer, maar de eerste keer zal ergens in 2011 zijn geweest. Ging die winter (begin 2012) met een vriend mee op wintersport en hij had het over St. Anton als mogelijke bestemming. Daar wilde ik meer over weten. Uiteindelijk zijn we naar Grindelwald gegaan, omdat hij het daar nog niet kende en ik ze graag mijn thuisgebied wilde laten zien. Ben hier denk ik terechtgekomen via Google en nooit meer weggegaan. ;)

Welk twee skigebieden moet ik ooit nog bezoeken en waarom?

Mr. Slow

Hochkönig : heel mooie omgeving en voor de Königstour
Val Cenis : gemoedelijk frans dorpje met een prachtige natuur om door te skiën en weinig wachttijden.

Wat kies je in Frankrijk : hotel of appartement?

Appartement!
We gaan altijd met een redelijk grote groep 8-9 man en ik bond het altijd mega gezellig om dan samen een woonkamer en keuken te hebben om samen te ontbijten, avondeten, borrelen en spelletjes te spelen :). In een hotel gaat iedereen maar maffen ;)

Next question: wat kocht je als eerst aan uitrusting? En beviel het? ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Skischoenen. Salomon Mission 5. Zat lekker, maar was in alle andere opzichten een dramaschoen. Ik kon er niet goed op in de Vorlage komen. Zoals op onderstaand plaatje een beetje te zien is, is dat de hoek die de wreef en de schacht maken niet echt 90 graden is. Ik kreeg mijn scheen gewoon niet verder dan rechtop gedauwd. En dat hielp niet bij het aanleren van skitechniek…

null

Op aanraden van verschillende skileraren (zowel in Frankrijk als later de opleiders van de Ski Experience) andere schoenen aangeschaft. En daarmee had ik veel minder problemen qua Vorlage.

Next question: Als je een vakantiehuis mocht uitzoeken in de Alpen, in welke regio zou je dan wat kiezen? En waarom daar?

Dat is een lastige vraag! Bedoel je een ‘vast’ vakantiehuis, @Gigi?

Ik moet zeggen dat ik nog te weinig skigebieden heb gezien om een goede keus te kunnen maken. Tot nu toe heb ik het erg naar m’n zin gehad in Mayrhofen: een veelzijdig gebied waar het tussen de spitsweken door heerlijk skiën is. En de aanrijroute is makkelijk: niet nog 40 km over berg paadjes dus je kunt er lekker snel heen :)

Next question: waar droom je nog van op wispogebied?
(En als jij het bent, @Gigi: wat is Vorlage? ;))

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Vorlage is goed ‘voorin’ je skischoen zitten (scheen tegen de voorkant), zodat je ook goed druk kan zetten voor op de ski.

Ik laat je Next Question staan.

Dat is een lastige vraag! Bedoel je een ‘vast’ vakantiehuis, @Gigi?

Ik moet zeggen dat ik nog te weinig skigebieden heb gezien om een goede keus te kunnen maken. Tot nu toe heb ik het erg naar m’n zin gehad in Mayrhofen: een veelzijdig gebied waar het tussen de spitsweken door heerlijk skiën is. En de aanrijroute is makkelijk: niet nog 40 km over berg paadjes dus je kunt er lekker snel heen :)

Next question: waar droom je nog van op wispogebied?
(En als jij het bent, @Gigi: wat is Vorlage? ;))

Quisa2 op 26 nov 2017 17:57

Ik ben nog nooit in in Kitzbuhel geraakt… doe dat maar dan.

Met welke bekende nederlander(se)/belg(ische) wil je wel eens een skisafari doen in de dolomieten. Je dient wel de kamer te delen en diner is bij kaarslicht :-)

Plaats een reactie