Gebied klinovec

Wie kent het gebied Klinovec in het Ertzgebergte in Tsjechie
Ik kan maar weinig ervaringen vinden over dit gebied…

Ik ben er een jaar of 10 geleden twee keer geweest. Ik heb er mijn eerste ‘stapjes’ gedaan op skies. Toen waren er nog geen stoeltjesliften, waardoor het altijd druk was bij de liften. Ik neem aan dat dit nu verbeterd zal zijn.
Verder blijft het Tsjechie, dus korte niet al te brede afdalingen. Maar voor een beginner een prima gebied als je weinig eisen stelt en het niet erg vind om vaak dezelfde afdalingen te doen.

Ik ben er een jaar of 6 geleden geweest voor wedstrijden. Helaas zie je dan maar 1 piste en kan ik je weinig vertellen over de rest van het gebied.
Wat ik me kan herinneren is dat het vrij vlak is en maar een klein gebiedje. Ik ben er twee keer geweest, en beide keren was het gruwelijk koud! Zal toeval zijn geweest, maar bij Klinovec denk ik aan kou.
Zoals Jetse zegt, het blijft Tsjechië. Alles is gewoon wat minder verzorgd dan bijvoorbeeld in Oostenrijk of het dichtbij gelegen Duitsland. Bij ons is er toen een paar ski’s gestolen bij de piste. Communiceren is niet altijd makkelijk ook al ligt de grens met Duitsland niet ver. Erg positief was het goede eten voor weinig geld!

Afgelopen weekend in Klinovec geweest. Het was tamelijk druk maar desalniettemin prima skiën. Je mag het uiteraard niet vergelijken met de grote gebieden in Oostenrijk, Frankrijk, etc. Maar voor relatief minder km’s verweg, hebben wij genoten. De liftcapaciteit is sterk gegroeid met de komst van een nieuwe 4 personen stoeltjeslift. Een moderne lift met behoorlijke capaciteit. Wij hebben geen gebruik hoeven te maken van de sleepliften.
Wij zouden in eerste instantie naar Oberwiesenthal gaan. Uiteindelijk toch besloten om naar Tjechië te gaan omdat het gebied toch wat meer te bieden heeft. Nu moet ik eerlijk zijn, wij zijn niet op de Fichtelberg geweest. Ga je 2 dagen dan kan je een combipas kopen.
Al met al, een prima ervaring. De route via Groningen, Bremen, Hannover, Magdeburg en Chemnitz is ook goed bevallen. Rustig en je kan goed opschieten.

null

ik ben er ook 2 keer geweest, een keer slush en ijs gehad een week en de andere keer was het mooi weer, eten is inderdaad heel goedkoop, zelf vond ik het voor een gebied in tsjechie een mooi gebiedje.
zal alleen wel vaak bij dezelfde pistes terecht komen er waren in ieder geval maar 2 waar ik vooral vanaf ging

Ik ben net terug van een paar weken in dit gebied en we zijn voornamelijk in Oberwiesenthal en op de Fichtelberg geweest. Veel sneeuw en perfecte omstandigheden. Het is een fijn ski-gebied, ook voor langlaufers, en het is niet al te druk.

Ik heb wat foto’s gemaakt van de omgeving, het is er prachtig:
http://www.ertsgebergte.com/winter-in-ertsgebergte.html…

Als aanvulling op het vorige bericht heb ik een foto met een overzicht van het skigebied:

null

Hier is nog een serie foto’s speciaal van de Fichtelberg zelf:
http://www.vogtland.nl/winter-fichtelberg.html

Plaats een reactie