skislot

– geen reclame –

Dat is juist het goedkope slot wat je niet moet hebben. Die gaan te makkelijk stuk, had ik eerst ook. Je kunt ze ook met niet al teveel moeite ‘open breken’ (die twee delen).
Je kunt beter een safeman slot kopen (http://www.safeman.nl), die zijn veel steviger, gebruik ik nu en zeer tevreden.

Ik heb de Special Lock Combiflex Pro 202 van Abus besteld.
Deze ziet er degelijk uit en is redelijk compact. Nog even afwachten hoe hij zich houdt, maar Abus lijkt me een gerenomeerd merk wat hun naam niet op het spel zet.

Ik heb de Special Lock Combiflex Pro 202 van Abus besteld.
Deze ziet er degelijk uit en is redelijk compact. Nog even afwachten hoe hij zich houdt, maar Abus lijkt me een gerenomeerd merk wat hun naam niet op het spel zet.

Patrick11 op 15 dec. 2013 18:39

Waar heb je die besteld? Heb nog een compact slotje nodig en dat scheelt mij weer zoekwerk :)

Can't wait for the snow!

Hoi Erik020,

Ik heb hem besteld bij fietsenweb.nl in Urk…

http://www.fietsweb.nl/abus-kabelslot-combiflex-20290-csb/C9…

@Patrick, het mag dan wel van Abus zijn, dat zegt ook niet alles denk ik. Ik had dat slot van Burton (ook geen no-name of slecht merk), maar Burton/Stazz/Abus/Sinovative, het zijn allemaal dezelfde sloten met een net iets andere look of naam erop. Ze zijn niet stevig genoeg is gebleken op onze wintersport, en ik ga vaak. Nee, dan geef ik liever een paar euro meer uit om zeker te weten dat het goed zit.

Overigens, volgens abus.com heeft die een kabeldikte van maar 2,5 mm???

Hoi Erik020,

Ik heb hem besteld bij fietsenweb.nl in Urk…

http://www.fietsweb.nl/abus-kabelslot-combiflex-20290-csb/C9…

Patrick11 op 15 dec. 2013 21:13

Bedankt Patrick!

Can't wait for the snow!

– geen reclame –

Toch apart dat de je bij jezelf al twee sloten hebt gekocht @Astrid83 en @Johnehv… Opvallend dat de enige posts van beiden in deze thread zijn :)

On-topic: Ik heb ook een safeman. Bevalt tot nu toe prima…
Overigens zijn al die sloten over het algemeen bedoelt om de gelegenheidsdief tegen te houden of de ‘ik-neem-verkeerde-skis-mee-uit-het-rek’ mensen niet jou ski’s (per ongeluk) te laten meenemen. De georganiseerde ‘bendes’ zullen met een betonschaar niet zoveel moeite hebben met deze sloten.
Maar voor dat eerste heb ik ze dan ook aangeschaft. Je weet immers maar nooit…

haha Jeroen, inderdaad. Apart hoor astrid83 en johnehv ^^

Back to topic ja. Ik zat al een tijdje met het idee in mijn hoofd na de laatste jaren op de piste gekeken te hebben. Ik ben het met jeroenS en wouter8 eens. Hoewel het hebben van een slotje uberhaupt wel helpt, is zon slotje waar astrid83 het over heeft gewoon slecht. Dat ding gaat zo kapot. Ik heb gisteren zon Safeman slot besteld. Thuis beetje mee gespeeld, ziet er goed stevig en makkelijk uit.

Ik heb ook zo’n safeman slot. Werkt best goed inderdaad. Alleen was het slot na 1 vakantie kapot: 1 van de 2 sleuven pakte de kabel niet meer.
Het slot is netjes gratis omgeruild, dus de service is ook prima.

Ben net terug van mijn skivakantie en dat Safeman slot is goed bevallen! Ik vond het ook op de piste makkelijk werken en het gaf me toch wel een fijn veilig gevoel tijdens het apres-skien :)

ik heb ook een safeman maar slot rolt niet meer goed op ook het openmaken geeft nog wel eens gezeik. Kortom doe mij maar gewoon zo’n burton/icetools/dakine enz altijd 2 board aan elkaar en puur als afschrikking lijkt me voldoende, dan nemen ze gewoon de volgende in het rek

ik heb ook een safeman maar slot rolt niet meer goed op ook het openmaken geeft nog wel eens gezeik. Kortom doe mij maar gewoon zo’n burton/icetools/dakine enz altijd 2 board aan elkaar en puur als afschrikking lijkt me voldoende, dan nemen ze gewoon de volgende in het rek

Gast865 op 14 jan. 2014 13:33

heb je geprobeerd er wat WD40 in te spuiten?
als je er van af wil wil ik 'm misschien wel overnemen om wat mee te prutsen

Ik kocht in een Duitse webshop een tweede safeman en tot mijn blijde verrassing bleek het een kleiner en lichter model te zijn dan de versie die ik in 2007 kocht.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie