Kunnen schoenen op ieder board/binding?

Hallo, ik ben een beetje nieuw in de snowboard wereld. Ik ga steeds vaker snowboarden in Snowworld en wil toch eigenlijk mijn eigen schoenen gaan aanschaffen.

Zijn de schoenen universeel voor de bindingen op de snowboards, of zit daar verschil in?

Als het goed is kun je alle schoenen in elke binding krijgen… Je moet echter wel letten op verschillende merken…

bijvoorbeeld het middelmatige merk burton heeft kartels op de binding die overkomen met de kartels op de burton schoene (waardoor het zogenaamd steviger in de binding zou zitten)… als je hier dus met andere schoenen instapt worden je schoenen vernield door die kartels… let daar op…

Hm oke. Ik weet niet precies welke bindingen Snowworld heeft. Maar ik ga erop letten. Heel erg bedankt!

In principe kan dat idd. Sterker nog vele boarders hebben board, bindingen en schoenen van verschillende merken. Vaak ook omdat mensen eerst schoenen kopen en later pas een board.
Het is belangrijk dat de binding goed pas. Dus niet te klein en niet te groot. Mijn kleine maatje 36 schoenen moeten echt in een small binding, want anders is de binding te groot. Zowel in de lengte als de breedte.

Als je schoenen gaat kopen, veel passen! Je hielen mogen niet omhoog komen als je naar voren leunt en op je tenen staat. Als je gewoon staat mogen je tenen de voorkant net raken. Je moet je tenen wel gewoon kunnen strekken, je hebt dus minder ruimte dan in gewone sportschoenen.

Let it snow, let snow, let it snow!

Kijk dit zijn tips waar ik wat mee kan! Ik heb schoenmaat 40 (sportschoen) en wel smalle voeten opzich. Ik ga gewoon eens rondkijken!

Je hebt anders ook een merk wat met ronde plaatjes op het board werkt en een kliksysteem in de schoen, lijkt een beetje op het systeem van wielrenschoenen.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Hm oke. Nooit van gehoord.