Waar ga jij heen deze winter? En hoe vaak ga je?

Piet 20 nov. 2010 13:44 "Of is dit ouderwets gebral van een ouwe man??"

Ja Piet, dat is écht een ‘ouwelullen denkwijze’. De ene student is de andere niet, kijk dus uit met dat typisch Hollandsche hokjes-proppen!

Zo is het Jasper, gewoon prioriteiten stellen en dan is meer mogelijk dan de meeste mensen denken.

Mijn prioriteiten dit jaar:
8 jan - 16 jan: Valfrejus, Frankrijk
Laatste week maart: Mayrhofen, Oostenrijk

Misschien nog in de week van ma 6 dec, maar dat wordt misschien alleen (iemand ervaringen en/of tips?) en ik moet het financieel nog rondkrijgen. Even kijken wat ik nog kan schuiven in de prioriteitenlijst!

Deze discussie is enigszins zinloos.
De meeste mensen zijn als kind begonnen met skiën op kosten van hun ouders. Zij waren in de gelegenheid om op wintersport te gaan omdat hun ouders dat konden betalen.
Zo hebben wij onze beide kinderen ook jarenlang meegenomen.
Zoals jullie weten werkt wintersport verslavend. Het is dus logisch dat kinderen die dit van huis uit gewend zijn op dezelfde voet verder willen gaan met hun wintersport. Dat ze bevoorrechte mensen zijn lijkt me duidelijk. Het gros van de Nederlanders kunnen deze dure wintersportvakanties niet(meer) betalen. Met schoolgaande kinderen in de altijd dure en drukke schoolvakanties is voor zeer velen helaas ondenkbaar. Zoals ik boven al uitlegde zit ik ook altijd (nog)vast aan die schoolvakanties gezien mijn werk. Jasper heeft gelijk: Als je beheerst met je geld omgaat en de relatief wat goedkopere perioden opzoekt en je goed informeert via bijv. internet, dan kan je voor een zacht prijsje snel een weekje weg.Mijn kinderen zijn ondertussen volwassen en gaan ook elk jaar 1 of 2 keer op wintersport. Fijn toch voor hen! Ik betaal het niet meer( ha,ha).We gaan ook nog regelmatig met zijn intussen 6en weg, heel gezellig.
Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij in dezen doet.Ik weet nog toen wij een jaar voor de 2e keer op wintersport gingen met zijn 4en, dat het geroddel in het dorp niet van de lucht was. Ook nu hoor je nog vaak: alweer op wintersport, hier ligt toch ook sneeuw, wat een eind rijden voor een weekje enz. Lak aan hebben. Wij bepalen zelf wel waar we ons geld aan uitgeven.
Dit verhaal komt van een "ouwe lul" van bijna 60 jaar, die nog jarenlang hoopt te genieten van de wintersport. De Harakiri heb ik vorig jaar nog zonder te wankelen overmeesterd, dus er is hoop. Ik wens iedereen prachtige winterweken toe, waar je ook naar toe gaat.

14-1: Tignes val claret (10 dagen)
10-2: Flaine (5 dagen)

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

29 januari - 5 februari kirchberg
29 april - 6 mei valthorens
en hopelijk nog wat dagjes winterberg of willingen tussendoor

kan niet wachten, kriebelt elke dag meer om te gaan!!

Is het al bijna januari?

22/01 - 29/01: Ischgl
19/03 - 26/03: St. Anton
en misschien nog de sluiting in Ischgl

03.12 - 08.12 val thorens
17.01 - 26.01 Ischgl
14.01 - 23.01 les menuires
28.01 - 05.02 st. anton
04.03 - 13.03 campitello
25.03 - 03.04 avoriaz
zin zin zin zin zin zin

Nou, afgelopen seizoen drie keer (Kleinarl, Gerlos, Morzine). Komend seizoen in ieder geval 2 keer, 3 januari La Rosiere 6 dagen, 4 februari Gerlos 10 dagen. Let it snow, let it snow.

Ik ga deze winter helemaal nergens heen… ik ben er al ;-)

Woon op 4 km van de skipistes van het Massief du Sancy in de Franse Auvergne. Een bij Nederlanders (nog) onbekend skigebied. Tijdens de schoolvakanties vol met voornamelijk Fransen, buiten de schoolvakanties heerlijk rustig.

En het voordeel van skipistes in je ‘achtertuin’ is dat je kunt gaan skiën wanneer er verse sneeuw en zon is.

Wij gaan in 8-11 januari voorproeven in Winterberg en van 26-2 t/m 5-3 naar Zell am Ziller. Mijn dochtertje gaat als ze echt leuk vindt voor het eerst lessen. Lijkt me gewlsig om haar op de ski’s te zien!!!

24-12tot2-01 Tignes val claret==nieuwjaarsfeesje!!

17 - 12 Crans Montana
8 - 1 Serfaus Fiss Ladis
5 - 3 Italië, weet nog niet waar.

17-18 dec: Boedefeld (bij Winterberg)
8-16 jan: nog onbekend
26/feb-4/mrt: Les Coches

5 tot 9 november in Kaprun geweest
Januari naar Flaine (Grand Massif)

Tussen december en februari nog een paar keer naar Willingen…

06-09 Dec. Hintertux
17-23 Dec. Ellmau
10-21 Jan. Ellmau
05-12 Feb. Fugen/Hoch Fugen
28-03 Feb./Mrt Ellmau
18-22 Mrt. Ellmau (bij genoeg sneeuw en anders Hintertux)
09-16 Apr. Val Thorens

En misschien nog wat dagen Winterberg/Willingen als er genoeg sneeuw ligt

met kerst wat losse dagen feldberg, meiringen, grindelwald etc vanuit Basel, en 4 febr naar Val Thorens. In de februarivakantie ook losse dagen vanuit Basel, en heel misschien nog 4 dagen Portes du Soleil of 4 dagen Nendaz. Can’t wait!

Half januari is La Plagne geworden. Gezien de grootte van het gebied zal ik me niet gauw vervelen. Ben er al een keer geweest, maar dat is alweer zo’n 10 jaar geleden. Is een skipas voor La Plagne voldoende of is het raadzaam om Les Arc (Paradiski) erbij te nemen? Ik ski trouwens die week ‘maar’ 5 dagen, ben echter wel iemand die veel km’s maakt. La Plagne is een groot gebied, maar ik ben nooit wezen skieen in Les Arc (waar ik goede verhalen over lees). Wie kan me aub adviseren?

@Jeroen: wauw, 7 x op wintersport !!! Heb je trouwens een appartement in Ellmau?

Nee ikzelf helaas niet, was dat maar waar, maar ik heb er familie wonen waar ik altijd gratis kan verblijven, vandaar dat ik er vaak heen kan anders zou het een duur geintje zijn geworden.
Met vrouwlief en 3 kids ga ik altijd naar Ellmau en de andere dagen dat ik ga skieen ga ik met 7 vrienden.

3x ben ik geweest. 1x een volle week en 2x een lang weekend. Ik heb slechts 20 vakantiedagen en daar moet ik voorzichting mee omspringen, ik ‘moet’ ook nog in de zomer weg!
Wij reizen per camper, dus ik kan de kosten goed in de hand houden (behalve dan die ene week waar ik met vrouw en kindjes ga!)
Jabo

Vanaf vandaag tot mijn einde, woon lekker aan de piste in Hinterglemm. Dit is ook in de zomer prachtig !

Ik ga helaas maar 1x per jaar 2 weken (Hinterglemm)
Maar ski wel het hele jaar in Nederland :-)

@ geitenpeter, wat super dat je daar permanent woont. Ben er 1x in de zomer geweest erg mooi maar geef mij maar witte pistes. Waar zit jij precies, heb je daar hele jaar werk?

@geitenpeter: Vorig jaar zijn wij er voor het eerst geweest in de zomer. En inderdaad leuk en van alles te doen daar en in de omgeving. komende winter voor officieel 15e keer, dus weer een huldiging. officieus voor de 18e keer bij Saalbach Pension Hager.

Wij kunnen het maar betalen om 1x te gaan skien in de paasvakantie naar Au (Diedamskopf,Warth,Damuls). Krokus of kerstmis is meestal te duur. Mijn ouders hebben maar een budget van 2500 voor een skivakantie. Wij gaan in de zomer ook nog een weekje naar de alpen voor 1500. Degenen die 3 of meer keer kunnen gaan hebben echt geluk!

of rijzen goedkoop ;)

degen rijzen!

"of rijzen goedkoop"

kan eigenlijk écht niet, he…

om een kort verhaal lang te maken, het is "rijsen goedkoop"

mooi altijd die taalnazi’s hier…

reizen/rijzen/reisen/rijsen

ze doen het iig niet goedkopp

Plaats een reactie