Vignet nodig naar Ramsau am Dachstein

Wij gaan eind deze maand naar Ramsau am Dachstein. Kan iemand mij vertellen of ik een vignet nodig heb.

Een vignet van 10 dagen in Oostenrijk kost maar 10,80 euro, zoveel is dat nou ook weer niet!
Als je echt geen vignet wil kopen kun je via de Salzachtal Straße (B 159) ook goed uitkomen.
Net voor Bischofshofen pak je de Katschberg Straße (B 99) in Altenmarkt kun je vervolgens de B320 pakken richting Ramsau
Maar ik zou gewoon een vignet kopen, wat is nou die 10,80 euro…

Je hebt helemaal gelijk, Henri maar ik dacht dat ik gelijk vast zat aan een jaar vignet. Vandaar. Bedankt voor je tip.

Gisteren ook een vignet gekocht voor Oostenrijk voor 10 dagen, bij de ANWB voor maar € 8,30.

Oh het is nog minder, ik dacht dat het 10,80 was, maar dan zal het wel 8,30 euro zijn

Mjah, je kan het toch maar eens vragen?

Ooit braaf vooraf een vignet gekocht voor een twee weken durend verblijf in Saalbach. Wist ik veel dat je voor die bestemming eigenlijk geen vignet nodig hebt aangezien je reeds in Duitsland de autosnelweg afdraait.

Een vignet kost inderdaad niet zo veel maar als blijkt dat je eigenlijk geen nodig hebt is 20 euro (of hoeveel dat het ook was voor die twee weken) toch maar weggesmeten geld. Scheelt al weer een pintje of 6 :)

ooit eens voor één afslag in oostenrijk geen vignet gekocht en aangehouden; dat is in ieder geval niet voor herhaling vatbaar! bij de boete die je dan krijgt (2 autos op de terugweg) is die 10euro echt een schijntje…

Wij nemen ook altijd een vignet ook al hebben we die niet nodig. Gewoon langs de autobaan grensovergang, 8 €. Vorig jaar konden we niet terug via de normale route ivm slecht weer en dan zit je met een probleem als je geen vignet hebt.

Hoge bomen........lange latten!

Plaats een reactie