plaatselijke sneeuwhoogtes in NL

Sneeeeuw op komst in ons kikkerlandje, reuze benieuwd naar de plaatselijke sneeuwhoogtes.

hier in Epe ligt nog niets op de plaatselijke pukkel, maar er wordt veel verwacht. hopelijk gaan morgen de liften open en maandag de dalafdaling…

hou me op de hoogte van de situatie elders in het land?!

gr Erik-Jan

0 cm in groningen, sneeuwt wel maar blijft nog niet echt liggen.

Het is wachten op de eerste 20cm sneeuw foto… *in de lengte (grap)

''Powder to the people''

2 centimeter in zuid-limburg nu, sneeuwde net behoorlijk hard!

Noord limburg nog erg rustig…

Noppes in het noorden van Limburg. Alleen behoorlijk wat pepernoten ;)

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

In Friesland is het mooi wit. Klein laagje van 3 à 4 cm. (Franeker)

Hier is t zojuist weer begonnen. Vrijdag komt de klapper tot wel 20cm :D

In de Betuwe vanmorgen 1.5 centimeter. Let it grow, let it grow :-)

1 a 2 centimeter in Eindhoven:

null

2 cm in Hilversum, vanochtend (6 december) om 10.00 uur

Ga ik de pret een beetje drukken:

Hier (tussen Rotterdam en de kust) ligt op een heeeel dun laagje op de tuintafel niks. Ja, plassen water…

In mij thuis in de buurt van Zuidhorn (Groningen) 1a2 cm. Op m’n werk nabij Assen heb ik het idee dat er ietsje meer ligt. De sneeuwdichtheid lijkt wat hoger op de weilanden e.d.
Erg mooi! Ben benieuwd naar morgen…

In het Noorderplantsoen in Groningen toch al snel centimeter of 5. Zakte met hardlopen helemaal weg. Overigens zat ik vannacht om uurtje of 2 op de fiets en was ik na tien minuten fietsen een sneeuwpop.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Zoals ik net al op WePowder posste, ga ik dit weekend eens kijken wat de opties zijn om te boarden in eigen landje! Ik heb mijn spot denk ik wel gevonden! De Gulbergen tussen Eindhoven en Helmond. Het is een voormalige vuilstort plaats.

null

null

En als je er met een slee vanaf kan, kan dat ook met snowboard!

Wel optijd zijn voordat alle minimale POW weg is gesleet

Dronten: 5 cm. Ga vanmiddag maar eens kijken of ik van de IJsselmeerdijk kan boarden ;-)

Ondertussen de tafel van ons dakterras rond de 65/70mm sneeuw gevangen:

null

null

Ongeveer 6/7 cm in Tilburg, hoop dat ik m goed upload :-)

Hier in omgeving van Venlo 12 cm. En het sneeuwt nog steeds.

Maar ik denk dat het ook snel weg is, want koud is het niet.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

hier helaas alles aan het smelten (Nieuwegein/Utrecht)… max in de tuin was 2,5 cm gok ik

euh... doen!?

In enschede zowat niks… 1 cm misschien

Let it snow

Gemert (N-B) iets van 10 cm denk ik, foto’s komen eraan

Horst, Noord-Limburg 12cm

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

amsterdam 0,0000000001 :) al met al een tegenvaller

En het sneeuwt nog steeds in de omgeving van Venlo. We zijn de 12 cm inmiddels al weer voorbij.

Ik had sneeuwgeruimd, maar er ligt nu zeker weer 2 cm. Tjonge zeg, en het wordt weer kouder.
Het blijft waarschijnlijk dan toch liggen.

Heerlijk.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

@ Roel en Maartje: Prijs je gelukkig, hier 100km zuidelijker ligt nog geen 10% van 12 cm.

De sneeuw blijft nog oke liggen hier in Eindhoven. Als het nog een klein tikke bij zou sneeuwen vanavond en goed gaat vriezen, dan kan ik morgen denk ik nog van “m’n bergje” af boarden. Anders zie ik het somber in.

Inmiddels gestopt met sneeuwen … De oogst is 12 cm in de Betuwe.
Net klaar met de sneeuwschuiver, de oprit is weer schoon. De buurmannen hebben met de tractor en schuiver het weggetje schoongemaakt.

Hier (omgeving venlo) ook gestopt met sneeuwen. We hebben 17 cm bereikt. En het blijft liggen want het vriest.

Dat wordt morgenvroeg een mooie boswandeling. Heerlijk!!!

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

@ ReneS: Ben je gaan kijken hoe je berg erbij ligt? Ben bang dat ie vanavond al helemaal plat gewalst wordt door de sleetjes. Bij het vliegveld, de ‘rondweg’ daaromheen, Meerhoven, daar ligt ook een bultje met kleine boompjes waar je doorheen kan knallen. Vorig jaar kwam ik 'm tegen. Niet zo hoog als die bult in Helliemond maar ik vond 'm leuk genoeg (heb 'm niet gedaan bij gebrek aan eigen ski’s).

Hoeveel er gevallen is weet ik niet. Maar ik vond het wel heerlijk. Vanmiddag 12 km hardgelopen, door een sneeuwbui in dit prachtige landschap. Daarna nog een uurtje op de rollerband gestaan. Nu stevig aan het denken om mn nieuwe skies te bestellen.

this is my december!!

null

Kijk, zelfs heuse cornisches gezien, duidelijke tekenen van windtransport en gebonden sneeuw!!!

null

ps, als jullie op het linkje klikken openen de foto’s wel.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Plaats een reactie