winterberg 14 januari

Beste mensen ik ga met school op 14januari naar winterberg duitsland en ik zou wel graah willen weten of er dan genoeg sneeuw ligt
. Weet u mischien of er dan sneeuw ligt reageer dan snel!

14 januari is nog heel ver weg. Volgens mij ligt het klimaat van Winterberg dichter bij het Nederlandse klimaat dan bij een Alpenklimaat. En je zit er natuurlijk niet op hoogte, waar het eigenlijk niet veel meer boven de 0 graden zal zijn, dus als er al sneeuw ligt, smelt dat ook snel weer weg.

Ik zou een dag of 3 van te voren eens gaan kijken of er sneeuw ligt. Veel meer speculeren heeft weinig zin.

Oke ildank u voor de informatie ,ik hoop dat er dan sneeuw ligt want er is geen andere dat gepland bij me school

Trouwens sorry voor de spellingsfouten.

Geen probleem.

Je gaat tenslotte nog naar school… ;)

Volgens mij ligt het klimaat van Winterberg dichter bij het Nederlandse klimaat dan bij een Alpenklimaat.

Cheizz op 6 dec. 2012 21:03

Hoewel ik geen weerman ben, denk ik dat Winterberg deels zo zijn ‘eigen’ klimaat heeft. Dat lees ik ook vaak terug in lokale weerberichten. Het is zeker niet met de Alpen te vergelijken, maar ook niet met Nederland. Het Hochsauerland vangt al heel snel sneeuw als het elders in Duitsland nog regent. Dit heeft ook vooral met het hoogteverschil te maken. In het Ruhrgebied en het ‘lagere’ Sauerland ligt lang niet zoveel sneeuw als in het Rothaargebergte. Het komt maar al te vaak voor dat het pas gaat sneeuwen vanaf circa 400 meter. Dan valt een enorm gebied daarbuiten. Winterberg met 600 meter hoogte vangt echter wel de nodige sneeuw. Het temperatuurverschil tussen Dortmund en Winterberg is dan ook snel 5 graden. Niet alleen in de winter, maar in alle jaargetijden.

Persoonlijk denk ik dat je op 14 januari wel zeker kan skiën, alleen is het nog onzeker hoe de condities zullen zijn en hoeveel pistes tot je beschikking staan. Afwachten. Ik zou zeggen: Alles beter dan gewoon school, toch? ;)

Belangrijkste is dat je door de weeks gaat. Dan is er veel minder drukte en KUN je skieen. In het weekend sta je meer in de rij:-(

Mbt sneeuw: daar is geen peil op te trekken behalve dat winterberg er met sneeuw kannonen alles aan doet om het skibaar te houden.

Wij gingen met school naar Winterberg (bleek toen we aankwamen Altastenberg te zijn, maar onze school wist het verschil niet, of gingen er vanuit dat de leerlingen het verschil niet wisten) op 2 februari vorig jaar, toen was de sneeuw perfect. De kans op goede sneeuw op 14 januari is behoorlijk groot in Winterberg.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat als het vorig seizoen goed was, het nu ook goed is, maar aangezien de sneeuw die er nu al ligt komt dat wel goed denk ik. Ik was er dit jaar ik week 3, en toen we aankwamen was het wat minder. 2 dagen sneeuw gehad en daarna goed geskied…

It's all about the turns duuuuuude!

Oke ontzettend bedankt voor jullie moete om iets te zoeken voor mij ik kan wel wat met deze informatie :)

Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken… Lekker gaan en genieten van de sneeuw… :D

Plaats een reactie