Ski's gestolen op wintersport..!! (ervaring...?)

Idee:
Pacsafe Retractasafe 250

null

Mja jpc, knipt men toch zo door vermoed ik, niet?

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

kristof, is hetzelfde met alle fietssloten als je wilt haal je ze door. Het is gewoon dat je ze niet zo kan meenemen, maar er toch moeite voor moet doen!

@Kristof: als de draad word doorgeknipt dan schrikt iedereen zich behoorlijk rot vanwege het enorme geluid… En jij kunt er direct heen hollen… De dief kan in de sneeuw toch ook niet zo hard weglopen…

Sorry deze maakt geen geluid…
Je heb ook dergelijke dingen die een afgrijselijke herrie maken.
Die zijn ooit gemaakt voor laptops.

@ Harrie V 27 nov. 2010 12:44
SkiGuard van redDog zijn stickers tegen verlies/diefstal. Je koppelt ze aan je mobiele telefoonnummer en bij vondst word je direct gebeld. Makkelijk ter identificeren en minder interessant voor dieven. Gratis op http://www.wintersupport.nl

@Kristof: mini.lock-alarm.nl

Vorig jaar in de skiruimte van het hotel waren de gehuurde skischoenen van onze jongste zoon weg. Sta je dan. Gelukkig was het naastgelegen verhuurbedrijf zeer coulant en leende ons andere schoenen voor die dag. 's Avonds waren inderdaad ‘onze’ schoenen weer terug en konden we de geleende spullen terugbrengen. Gratis, geen extra kosten. Je zou daar maar eens dure eigen schoenen hebben staan …

ik zet mijn board altijd op slot.het is 2 tellen werk en zo snel kan hij weg zijn als je het niet doet ook.het slotje stel ook niet zo veel voor maar denk niet dat je hem met een simpel kniptangetje zomaar door knipt.
sommige mensen zie je idd raar kijken als je het slotje pakt maar weer zeker dat ze nog gekker kijken als hun spullen weg zijn.en dan denken ze nog wel een x aan die gek met dat slotje :d

Ski’s leg ik altijd vast. Vorig jaar zijn zelfs mijn handschoenen gestolen op een onoplettend moment! Best vervelend…

JPC, ziet er leuk productje uit, thanks! nu alleen hopen dat het niet eens per ongeluk af gaat want 100dB lijkt me wel heel veel :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Voor wie bang is dat zn skies gestolen worden, en geen slot mee wil zeulen: wissel bij het restaurant één ski met je skimaat en zet je (2 verschillende) skies vervolgens 10 meter uit elkaar. 2 verschillende skies wil niemand hebben!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

@ Frank
die niemand van Nuon misschien wel ;)

Ik kom al 18jaar in Zell, nu ben ik na enkele jaren terug gegaan.
Echt de laatste keer de sfeer is er volledig weg door die arrogante Russen en Oostblokkers.
Die eikels hebben geen enkel gevoel met de skisport en de bijhorende sfeer en vertouwen.
Niemand is erover te spreken, hopelijk doen ze er iets aan!!

Wij maken ook regelmatig setjes van verschillende skies. Maar er is ook een speciaal slot voor skies leverbaar. klik op onderstaande link om te bekijken.
http://www.ski-outlet-venray.nl/N_frame.html?http://www.ski-…

Wat betreft ski’s stelen: Ik heb eigenlijk alleen een veilig gevoel in Zwitserland. Daar kan je nog echt je ski’s achterlaten zonder dat iemand ze zou meenemen. Andere mensen zijn daar ook vol van goed vertrouwen en oostblokkers zijn daar überhaupt niet. Op bekende locaties wel rijke mensen Azië, maar die doen geen vlieg kwaad.

Verder vind ik Vorarlberg en Ost-Tirol toch ook wel veilige gebieden. Daar komen ook weinig Russen en Oostblokkers. Op een enkele Hongaar in Lienz na dan.

In Winterberg stop ik m’n ski’s altijd veilig in de auto bij het eten. Vooral als het zo druk is, dan heb ik bepaald géén veilig gevoel.

Een skislot lijkt me wel interessant, maar ik betwijfel in hoe verre dit daadwerkelijk helpt.

Eigenlijk toch wel diep bedroevend dat je ski’s zomaar ineens weg kunnen zijn en dat je überhaupt zorgen moet maken tijdens je wintersport. Daarom vind ik Zwitserland ook altijd heerlijk om heen te gaan. Wie willen daar m’n ski’s stelen? Meer als een armzalige Zwitser, Duitser of Nederlander kan het niet veel zijn.

het gaat er om dat ze ze niet zo makkelijk mee kunnen nemen.
en iemand met een kniptang valt toch wel op lijkt me.
ze kunnen iig niet ff gauw langs lopen en een board of een paar ski’s jatten.

Vorig jaar voor 't eerst eigen ski’s gekocht, daarvoor jaren gehuurd. Ik kreeg in de winkel het advies om er een slot met zo’n kabeltje bij te kopen. Elke dag netjes opslot gezet en ook in de skikelder van het hotel, mensen zitten je inderdaad raar aan te kijken als je er een slot om heen doet. Maar daar heb ik maling aan.
Het is niet alleen tegen het jatten maar er zijn altijd van die halve zolen die per ongeluk in een dronkenbui de verkeerde ski’s meenemen en ze vervolgens ergens neer flikkeren.

Huh? Ik gebruik al een paar jaar zo’n slotje…Heb nog nooit mensen raar zien kijken (of het val me niet op…)

Afgelopen weekend nog stokken gestolen van een vriendin in het Zwitserse Anzere. Jammer genoeg blijkt het overal voor te komen, zelfs op plaatsen waar je het het minst verwacht.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

In 2007 was ik met collega’s in Zell am See. We zaten in de skilift (ski’s buiten de lift) toen er halverwege bij een tussenstation 2 Oostblokkers uit de cabinelift stapte en wij bleven zitten omdat wij verder naar boen wilden. Vanuit mijn ooghoeken zag ik 1 van deze figuren met mijn nieuwe ski’s weglopen. In een flits vloog ik overeind en ik kon me nog net door de dichtgaande deuren wringen. Toen ik hem aansprak en vroeg wat hij ging doen met mijn ski’s wilden ze gewoon doorlopen maar toen ik echter nadrukkelijk voor hem ging staan en mijn ski’s vasthield begonnen omstanders zich ermee te bemoeien en hielden ze het voor gezien. Ze mompelden quasi iets van sorry rong ski’s en gingen er vandoor.
Dus helaas moet je ook op je spullen letten als je in een cabinelift zit.

Wat voor slot gebruiken jullie? Ik heb er inmiddels diverse gevonden: hele korte, waar je 2 paar skies mee vast kunnen zetten (maar dus niet vastzetten aan een rek) en waarvan de staalkabel bekleed is zodat je skies niet beschadigen (of is dat een verkooppraatje?). Van de soort "muizen" waar je een staalkabel uittrekt, gewoon cijferslot zoals je ook voor je fiets kan gebruiken. Ben even benieuwd, ik wil zelf 3 paar skies vastleggen, wv 1 paar kinderskies en wil eigenlijk liever niet 3 slotjes in mijn rugzak. Ik hoor graag jullie ervaring.

mama on a mission in the snow

@Charlie:
Dit slaat voor mij toch wel alles! Op je ski’s passen in een cabinelift om te voorkomen dat iemand die in een middenstation ze wegneemt. Is de wereld dan nog niet crimineel genoeg? Gelukkig zijn er ook nog genoeg skigebieden waar alles niet zo extreem ‘gevaarlijk’ is, maar grote skigebieden zoals Zell am See-Kaprun en Zillertal e.a. daar ga ik dan toch maar liever niet heen.

Mijn ski’s zijn eergisteren, bij het laatste restaurant, gestolen! Ik baal echt als een stekker! Nog overal gevraagd of ze per ongeluk met huurski’s waren omgewisseld. Was niet het geval.
Nu maar op zoek naar nieuwe.

Ik heb al wel eens gehad,dat iemand de mijn skies meenam, en ik op de zelfde skies (misschien de binding een maat groter) ging bij een paar afdalingen flink onderuit, tot ik het in de gaten had. Nu ben ik niet meer helemaal piep en ga gelukkig niet zo hard. Maar controleer altijd of je ,wel je eigen hebt.( er staan er vaak zo veel van het zelfde merk.

Eeen vraag: kun je ook een gewoon fietskabelslot gebruiken?

Naast een kabelslot voor mijn board heb ik mijn naam/initialen in de binnenkant van mijn bindingen geschreven. Mocht iemand met je board weglopen en je ziet dat dan kan je in ieder geval aantonen dat het jouw board is en het heeft een klein afschrikkend effect voor de potentiële dief.

Ik heb zo’n kabeltje zelf gemaakt.
3m plastic beklede kabel gekocht van 2 à 3mm diameter en 4 moeren M6. Lusjes gemaakt aan beide zijden en de moeren erop geschoven (eerst de kabel door de moeren steken). Toen de moeren platgeslagen.

Met een kniptang knip je die kabel gewoon door. Het beschermt wel tegen gelegenheidsdiefstal. Je een tassen en koffer winkel (maar ook bij de DHZ zaak) vindt je kleine cijferhangslotjes.

Succes, Jabo

Voor 10 a 15 euro is zo’n kabeltje te koop. Waarom zoveel moeite doen als het voor zo’n klein bedrag te koop is?

Voor de personen die het uitwisselen van skies als de perfecte oplossing voor dit irritante probleem zien…

Net terug uit Solden en netjes een ski uitgewisseld met mn vriendin, is er een gemixed setje gejat. Gevolg, we hebben allebei nog 1 ski en allebei nog 1 stok. Niet echt ideaal. Oost-europese intelligentie zullen we maar zeggen dan…

Er wordt hier steeds gezegd dat het bendes uit Oost-Europa zijn, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niets van! 10 jaar geleden werden ski’s ook al massaal gestolen en toen waren er nog geen Oost-Europeanen te zien.
Mijn ervaringen zijn dat het toch voornamelijk lokale bevolking is. Uiteraard niet uit het dorp zelf (dat zou opvallen), maar wel uit de regio. Dit werd mij ook bevestigd door de lokale politie. Dieven zijn vrijwel altijd uitstekend op de hoogte van de meest ideale plekken en tijdstippen waarop gestolen kan worden en weten ook precies welke ski’s (merk, type) ze moeten stelen. Daarnaast leveren 2e hands ski’s nu ook weer niet zoveel op dat je daar een reis naar Oostenrijk van kan bekostigen!

Verhalen als "de lokale bevolking is daar te eerlijk voor" getuigen helaas van een bijzondere naïeviteit.

(Zou hetzelfde zijn als iemand zou zeggen: fietsen gestolen in Amsterdam? Dat moeten Oost-Europeanen zijn. Amsterdammers zijn daar veel te eerlijk voor…)

Plaats een reactie