Lanersbach/Vorderlanersbach

Wie heeft ervaringen in deze dorpjes vlakbij de Hintertux. Mooie afdalingen naar het dal, toertochten e.d.
Graag informatie.
Alvast hartelijk dank

*bericht bewerkt door moderator op 29 nov 2010 19:52: Prehistorische post

ik ben er geweest in november dus alleen de gletsjer was open, het zijn meer rustigere dorpjes.

Ben er eens eind januari geweest. Goede sneeuw, snelle en moderne liften en niet lang aanschuiven. Leuke gevarieerde pisten (in Mayrhofen heb je de harakiri en een piste met snelheidsmeting). Leuk gebied en dito sfeer.

Kom al een aantal jaren 2x per jaar in vorderlanersbach. Prima plaats! Niet te massaal.

Je hebt een gondel in vorderlanersbach zowel in lanersbach. Beide hebben een dalafdaling. Het is een groot ski gebied. Je kunt naar mayrhofen toe skieen. En als het mooi weer is is het zeker de moeite waard naar de hintertuxer gletcher te gaan. Deze verbining is goed te doen met de ski bus.

Apres ski is niet heel massaal maar wel erg gezellig! Ga zelf altijd naar de hexenkessl. Prima tent!

Nog meer vragen hoor ik het wel.

de hexenkessl was nog niet open in november :(
Als je wilt uitgaan is er een discotheek en die noemde de gletscherspalte!

Ja de hexenkessl is een leuke apres ski tent! Niet te massaal.
Gletscherspalte haal ik meestal niet meer :P na apres ski lekker eten en dan naar appartement om volgende dag weer fris op de skies te staan.

Wat Tom al zegt: Het skigebied van lanersbach/vorderlanersbach is redelijk rustig. De liften zijn uitstekend en er is bijna geen wachttijd. Op de pistes heb je een paar kleine tentjes waar het erg leuk en lekker is om te gaan lunchen.

Echt een super wintersport plaats voor iedereen

Alvast bedankt voor de nuttige tips.
Is de Gletscherrunde de moeite waard?
Ben in Oostenrijk in zeer veel plaatsen geweest, dus sta ook open voor het geven van tips.
Nog ruim 2 weekjes, en dan gaan maar zonder banaan als het kan.

Bert,Mijn tip: wij waren met Pasen 2010 op de Hintertux. Ervaring is: het moet echt mooi, zonnig weer zijn. Wij hadden 3 dagen sneeuw en dan zie je daar boven helemaal niks.
Sneeuw is er trouwens perfect, poeder. Met Kerst kan het er heeeeeeel koud zijn.Dus alleen als het een zonnige dag is daar naartoe. Met bus vanuit Lanersbach prima te doen.Veel lol daaro!!!

Heeft er iemand ervaring met parkeren aan de liften in Vorderlanersbach of Lanersbach ? Wij gaan naar een huisje iets boven Vorderlanersbach en moeten de auto nemen voor de lift.

Ski of course !!!

@MichielVercauteren Dit is een 4 jaar oud topic. Open even een nieuw topic met je vraag. Deze gaat op slot.

MAND!

Plaats een reactie