Skibus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Seiser Alm (Alpe di Siusi)

Is de skibus, welke je naar de seiseralm brengt, gratis??

Dat ligt eraan waar die bus vertrekt. De bus vanuit Utrecht zeker niet.

Waar stap je op? Seis?, Kastelruth?

Volgens mij geldt in het gebied Val Gardena/Seiseralm nog steeds dat je de bus niet bij de skipass ingegrepen zit. Een ritje kost € 3,–. Een weekkaart € 6,–. Er wordt regelmatig gecontroleerd.

Gratis is een skibus nooit natuurlijk… maar nee, de skibus is niet inbegrepen in de skipas.

Op http://www.alpedisiusi.info vind je meer informatie.

met de grote gondel vanuit Ortisei naar boven is het makkelijkst en volgens mij als de dolomitisuperskipas hebt heb je ook de bussen gratis op het hele gebied. Ik heb tenminste nog nooit een kaartjes controle gezien in de bus…
Het nadeel van de grote gondel is wel dat je een eind moet lopen om weer met de andere gondel naar de top van de seceda te komen…

In Ortisei gaat er geen skibus naar de Seiseralm. De laatste halte is op het plein in het centrum. Je moet dan nog een aardig stukje lopen. En je moet de skibus wel betalen, ook als je een superpas hebt. En dan is er nog de bus vanaf Monte Pana door het bos naar de Seiseralm. Hier kun je niet de normale buskaart gebruiken, maar moet per rit betaald worden, ik dacht 2,50 enkele reis.

Ik verblijf in Hotel Plunger in Seis thv St.Valentin, nabij voornoemde weg door het bos. Skibussen zijn in veel plaatsen gratis om het dorp autoluw te maken,dus zo gek is deze vraag niet. Als je met de auto vanuit Seis/Kastelruth naar de Seiseralm rijdt dan betaal je veel geld voor parkeren??

Joop, skigebieden zijn 100% commercieel, dus niets is gratis… dat er niet direct geld voor gevraagd word, wil niet zeggen dat iets gratis is. Er zijn diverse en indirecte methoden om geld te krijgen voor een dienst, zoals een skibus. Maar gratis zal het niet zijn, net zoals het kopje koffie bij de kapper! ;)

Joop typ eens "Seis" rechtsboven in de zoekfunctie, je vraag wordt dan beantwoord.

Dank Jojo…DÁÁR heb ik wat aan…er rijden skibussen (gratis of niet). Nu nog kijken of ze ook in de buurt van Hotel Plunger stoppen.

Joop misschien is het handig als je even op de hotelsite gaat kijken. Al je vragen worden daar al beantwoord.

http://www.hotelplunger.com
Dit staat er o.a. op:
Ideal für die ganze Familie sind die vielen Aufstiegsanlagen der Seiser Alm und Ihre gepflegten Pisten, erreichbar in wenigen Minuten mit dem kostenlosen Skibus direkt vom Haus.

Helemaal overheen gekeken thnx

Kom er net vandaan. Als volgt: Vanuit Santa Christina met de stoeltjeslift omhoog, dan vertrekt er een speciale bus vanaf Monte Pana over een smal bosrijk bergweggetje naar het "midden" van het Seiser Alm gebied. Je betaalt hier p.p. voor een enkeltje EUR 3,- voor, retour EUR 5,-. Een prachtige rit door een sprookjesachtige omgeving, duurt ongeveer 20 minuten. andere optie is vanuit Ortisei met de gondel omhoog. Kom je aan de andere kant uit van het Seiser Alm gebied. Heb beide gedaan, allebei goed te doen. Voor de rest zijn in het hele skigebied de bussen met je skipas te nemen echter, wijkt deze busrit ervan af omdat je door een beschermd natuurgebied gaat. Zie het als een soort toeslag.

Is inderdaad een mooie rit Janneke, maar het lijkt me een nogal omslachtige manier voor Joop om van Seis/St.Valentin naar de Seiseralm te gaan :-)

"Voor de rest zijn in het hele skigebied de bussen met je skipas te nemen". Dit zou mooi zijn, maar helaas is dit in het hele Val-Gardena niet het geval. Je moet hier voor de skibus een extra buskaart kopen (6,-- euro per week).

Tegenwoordig alweer 7 euro per week…(Eigenlijk belachelijk, gezien het feit dat de skipas ook al tot de duurdere van Europa behoort…)

Ach, die 7 euro vind ik niet zo erg. Dat afstempelen in een volle rijdende bus dat is veel gevaarlijker dan skiën heb ik ondervonden. Handschoenen uit doen ski’s en stokken vasthouden, buskaart uit je zak zien te krijgen, eindelijk gelukt en dan remt de bus plotseling terwijl je geen hand meer vrij hebt om je vast te houden. Nou dan ga ik toch liever op de zwarte piste onderuit.

Dus de skibus welke ik nodig heb gaat vanaf St.Valentin en is gratis, waarschijnlijk op vertoon van gästekarte of skipas, maar als ik naar een ander skigebied in Val Gardena wil dan moet ik betalen (of een weekkaart voor €7,- of per rit afzonderlijk).

Beetje late reactie… maar de shutlebus brengt je ieder half uur vanaf de hoger gelegen accomodaties naar de seiseralmbahn. deze busdienst is gratis op vertoon van gästekarte. Dit busje stopte bij Hotel Plunger in Castelruth voor de deur!!

Weet iemand of je moet betalen voor de shuttle bus vanaf Monte Pana naar de Seiseralm?

Weet iemand of je moet betalen voor de shuttle bus vanaf Monte Pana naar de Seiseralm?

petra4 op 15 feb 2016 10:34

Ja, die moet betaald worden. Dacht 5€ PP. Weet het niet zeker van het bedrag. Dit jaar de bus niet gedaan.

May the ski force be with you !!

Een enkele rit kost € 3,-

Voor de rest zijn in het hele skigebied de bussen met je skipas te nemen echter, wijkt deze busrit ervan af omdat je door een beschermd natuurgebied gaat. Zie het als een soort toeslag.

op 7 feb 2011 11:12

Als we het over de zelfde bus hebben (en dat denk ik wel): Deze bus wordt geexploiteerd door een particuliere maatschappij en valt daarom buiten het Val Gardena transport.

Rob

Oke, bedankt allemaal

Plaats een reactie