Nieuwe ski's en camber

Hallo mensen,

Ik heb net mijn nieuwe skis’s ontvangen die ik online had besteld.
Het valt me op dat de ene ski wat “platter” is dan de andere.
ALs ik ze op de grond leg zit er tussen het midden van de ski en grond bij de ene 9 mm en bij de andere 12 mm. De laatste voelt ook een stuk verender aan als je erop drukt.
Nu is deze ski uit de collectie van 2 jaar geleden, dus wellicht heeft de set twee jaar plat gelegen bij de leverancier/winkel, met dit als gevolg.

Moet ik me hierover zorgen maken, of is dit verschil na een weekje skien weg (met mijn 80 kg erop)?

Ligt het niet aan de stopper die bij de ene strakker staat dan bij de ander of zitten er nog geen bindingen op? Het verschil is niet dramatisch maar bij nieuw zou ik toch ff contact opnemen met de verkopende partij.

Nee, zitten nog geen bindingen op inderdaad. Heb net contact met de winkel opgenomen en die neemt ze zonder probleem terug (en bied mij nog eens EUR 89 korting als ik ze toch houd). Maar voor mijn eigen gemoedsrust stuur ik ze toch maar terug denk ik.

Vaak zijn je benen en spierkracht ook niet gelijk en heb je meer of minder kracht in je ene en/of je andere been. Ik ben zelf iets beter in rechtse bochten dan linkse dus je posting brengt me eigenlijk wel op een idee. Welke ski’s zijn het eigenlijk en waar ga je naartoe deze winter?

Skiën. What else.

Op welk idee breng ik je? Dat je een aparte linker en rechter ski gaat gebruiken, in plaats van ze te wisselen? Ik ga naar Chamonix (weekend) en naar Voralberg (week) deze winter, misschien ook nog een weekend naar Portes du Soleil.

Plaats een reactie