is de streek rond Grenoble zeer gevoelig voor mist??

ik heb gehoord dat deze streek redelijk gevoelig is voor laaghangende wolken,zou dit waar zijn??we zijn vorig jaar geweest en gaan nu terug naar Chamrousse,doch eind januari heb ik 2 dagen zeer slecht zicht gehad en niet kunnen skien,hopelijk is het deze keer beter!!

wij zijn een aantal jaren naar Alpe d`huez geweest. Wat me opviel was dat er vaak mist in de dalen hing en boven de ongeveer 1600 meter de zon uitbundig scheen. Maar of er meer laaghangende wolken zijn is me niet opgevallen.

May the ski force be with you !!

tja in feite kan je overal mindere dagen meemaken,maar er zijn toch mijn inziens streken die gevoeliger liggen voor meer bewolking,wij zitten op 1650m dus als er bewolking is dan maar lager!!
een paar jaar terug Les2alps gedaan en ook een 2tal slechte dagen gehad,maar ja dat kan je overal hebben het is tenslotte winter.
ik denk dat we volgende skivakantie toch terug Oostenrijk gaan nemen en zo mogelijk er zon bij bestellen!!

Slechts 1 x een week in les2alps geweest waarvan 5 dagen zware mist tot ‘whiteout’. Elke dag wel de berg op geweest om wat te proberen en lol te maken maar heb geen flauw idee hoe dat gebied eruit ziet, en daarvan is geen woord overdreven. In die week kwam ik op de piste een blinde skier tegen (met begeleider ernaast die aanwijzigingen gaf), de blinde deed het niet veel slechter dan wij :-)

Wij zijn vorig jaar eind januari een week in chamrousse geweest. In de week dat wij er waren was het bijna iedere dag wel mistig. De mist trekt vaak wel weg in de loop van de dag, zeker op de hogere pistes.

Een skileraar vertelde dat het vaak mistig is door de ligging. Hij werd een soort van wagenziek omdat hij zich niet goed kon orienteren als alles wit was.

Wij zijn vorig jaar in Les Arcs geweest, perfect weer gehad! Geen 1 dag zonder zon! Dit was trouwens tijdens de kerstdagen. Weet niet of we geluk hadden, maar het was echt prachtig :)

Wij zijn vorig jaar in Les Arcs geweest, perfect weer gehad! Geen 1 dag zonder zon! Dit was trouwens tijdens de kerstdagen. Weet niet of we geluk hadden, maar het was echt prachtig :)

Devi op 4 jan. 2013 16:11

Lekker relevante reactie, wanneer de vraag gaat om de streek rond Grenoble.
Snurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrkkkkk

Het ligt toch maar iets van 150 km van elkaar vandaan? Dat noem ik ‘de streek rond Grenoble’ ;) En anders had je misschien een km grens in je titel moeten zetten :)

Plaats een reactie