Langere afdalingen SFL

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Ik vroeg me af of er langere afdalingen zijn in SFL van 10 km of langer. Zo ja, welke?
Alvast bedankt!

https://www.wintersport.nl/skigebieden/serfaus
“De Masner, in Serfaus, is heerlijk skiën en de Masner hutte heeft voor een bergrestaurant een variërende menukaart. De sneeuwconditie is hier door de hoogte van 2748 meter het hele seizoen perfect. De Frommesabfahrt in Fiss is zeer in trek als dagafsluiting. Deze meer dan 10 km lange afdaling leidt naar de wintersportdorpen Fiss en Ladis.”

Go with the snow!

De Frommesabfahrt is 10 km lang, waarna je ook nog door kan skiën op de Ladisabfahrt naar Ladis, wat samen neerkomt op een 13,2 km.

S-F-L kent een aantal mooie en lange afdalingen. Hoewel de Frommes en het Masnergebied hier vaak worden genoemd, wil ik een lans breken voor de Zwolferabfahrt en omliggende pistes. Geen 10 kilomeeter lang, maar wel prachtig en vaak erg rustig (want iedereen wil zo graag naar het Masner-gebied).

Andere mooie en lange afdalingen:
Jochabfahrt - Mittelabfahrt
Sattelabfahrt - Konigsleitheabfahrt - Mittelabfahrt

Weet iemand anders nog een leuke afdaling?

Nou als ik eerlijk ben, ik zit hier nu bijna 10 weken maar ik vind het het qua mooie afdalingen in het gebied waardeloos. Ik ken een hele andere gebieden waar je veel meer kunt vermaken dan in SFL… Het is continu hetzelfde wat je doet. Masner bijvoorbeeld, je moet eerst ik weet niet hoe lang in de lift zitten en heb maar een pille afdaling van 1 minuut.

De echt enigste mooie afdaling in het hele gebied is vind ik de rode Plansegg, hij is kort maar breed waar je als een gek kunt knallen!

Bij de Lawens kun je flink doorskiën en de Obere Scheid is ook mooi (moet je wel goed kunnen skiën). Masner is inderdaad niks meer, duurt lang tot je er bent, veel te druk door de nieuwe stoeltjesliften en niet alleen maar meer natuursneeuw. 5 jaar terug was het daar veel beter.

In Fiss heb je wel een paar mooie afdalingen hoor, op de Nordseite (Zwölfer-sportiv, Adlerpiste) en van de Sattelkopf via de Puinzbahn naar de Waldabfahrt.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Uiteraard is de Frommes de moeite waard.

Nou als ik eerlijk ben, ik zit hier nu bijna 10 weken maar ik vind het het qua mooie afdalingen in het gebied waardeloos. Ik ken een hele andere gebieden waar je veel meer kunt vermaken dan in SFL… Het is continu hetzelfde wat je doet. Masner bijvoorbeeld, je moet eerst ik weet niet hoe lang in de lift zitten en heb maar een pille afdaling van 1 minuut.

De echt enigste mooie afdaling in het hele gebied is vind ik de rode Plansegg, hij is kort maar breed waar je als een gek kunt knallen!

Tim op 10 feb. 2013 19:38

Ben benieuwd welke andere gebieden jij wel de moeite waard vind.
Ik vind ook dat je vaak in liften zit en verbindingspaadjes moet pakken om bij masner te komen maar om nou te zeggen dat er maar 1 mooie afdaling in het hele gebied is vind ik wat ver gaan.

Übung macht den meister!!!

serfaus-fiss-ladis is gewoon een prachtig skigebied ( samen met ischgl-anton-mayrhofen) 1 van de mooiste skigebieden van heel oostenrijk. je hoeft nergens lang te wachten dat is gewoon lulpraat. ze hebben giga snelle liften als je kijkt naar de rest.

Frommes is geen 10 kilometer lang, ondanks dat het wel op de pistekaart staat. Heb de afdaling diverse malen geskied met GPS en kom hooguit tot een kilometer of 8.
Leuke combi is met de Plansegg omhoog, dan de Zahnbodenabfahrt en dan weer verder met de Mittelabfahrt terug naar het dorp. Al met al ook een kilometer of 8, voornamelijk blauw.

Plaats een reactie