Ski Arlberg 26-30 dec 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Leuk verslag niels!

Viele Wege fuhren zu Gott Einer geht uber Die Berge

Leuk verslag niels!

Martin op 3 jan. 2013 19:35

Daar sluit ik mij graag bij aan.

Thanks gentlemen

Bump, lees je topic nu pas omdat ik iemand anders adviseerde het reisverslag forum eens te openen :D

Maar heerlijk verslag Niels! En komop… een beetje vent kan zo’n Tiroler Gröstl toch wel opkrijgen ;) Ik zal ze genoeg blijven eten tijdens m’n bezoekjes aan Oostenrijk iig. Heerlijk!

Weet je overigens of er ook een goede bus verbinding is tussen Pettnue of St. Jakob richting St. Anton?

Heel mooi verslag! krijg er ook zin in. We zitten ook in Pettneu kan je daarom ook wat info geven over de busverbinding met St anton, St Christoph?

Lech als je deze hebt zien voorbij rijden?

Van Pettneu rijden er meerdere bussen per uur richting Sankt Anton. Uitstappen kan je aan de Nassereinbahn of de Rendl- / Galzigbahn.
Je moet de 10, 11 of de 12 nemen (afhankelijk waar je zit in Pettneu) en rijden terug naar Pettneu tot ongeveer 6u ‘s avonds. Ook is er omstreeks 11u s’ avonds nog 1 late bus terug naar Pettneu voor de aprés skiers.

Richting Lech / Zürs moet je overstappen in Sankt Anton aan de Rendl- / Galzigbahn. Dit kost je wel ongeveer 4 euro heen en terug.

Trouwens top gebied, zat er begin februari met 1 meter verse pow gedurende de week.

Vanuit Alpe Rauz (midden in skigebied St.Anton-Stuben) gaan gratis (blauwe) bussen naar Lech en Zurs

Van Pettneu rijden er meerdere bussen per uur richting Sankt Anton. Uitstappen kan je aan de Nassereinbahn of de Rendl- / Galzigbahn.
Je moet de 10, 11 of de 12 nemen (afhankelijk waar je zit in Pettneu) en rijden terug naar Pettneu tot ongeveer 6u ‘s avonds. Ook is er omstreeks 11u s’ avonds nog 1 late bus terug naar Pettneu voor de aprés skiers…

Tom10 op 28 feb. 2013 16:00

Juist. Het vervelende is dat als je een vroege vogel bent en de eerste bus uit Pettneu naar Sankt Anton wilt nemen dat deze enkel tot de nassereinbahn gaat en niet tot aan de galzigbahn. Dat was een probleem omdat m’n ski’s aan de intersport bij de galzig in de lockers stonden.

Hoelang duurt het ritje met de bus?

Hoelang duurt het ritje met de bus?

Yeltsin. op 28 feb. 2013 18:53

Maximum 10 min tot aan de Galzigbahn.

Minder als 4 weekjes! :) @HenriS @Robin

Hey wat leuk ik heb op skiroute 4 gelopen deze zomer :D

Veel plezier over vier weken :P

Gang is alles

Hoppa, dat gaat snel zeg :D
Ik heb het verslag nog maar een keer gelezen, ben erg benieuwd naar het gebied!
Ik heb er zin in!

Ben er ook nog nooit geweest. Hopelijk hebben we evenveel sneeuw als jij 2 jaar geleden.

@HenriS , @Robin

Wellicht om jullie voorpret nog wat te verhogen bijgaande link, veel leesplezier

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Niels322, @HenriS, @Robin: geen examens, maar wel skiën jongens? :)

@Peter30 Ik ben nog nooit in de winter in St. Anton geweest , alleen in Lech/Zürs/Warth/Schröcken :P
Maar er staan in ieder geval wel wat grammatica fouten in

Gang is alles

@Mathijs! Ik heb nu dinsdag en woensdag 10 december (de dag voordat we gaan ;) ) een tentamen. Als ik dat heb gehaald heb ik de hele winter vakantie :)

Mazzelaar :P

❄️

@Niels322, @HenriS, @Robin: geen examens, maar wel skiën jongens? :)

Mathijs! op 19 nov 2014 13:53

Pas na de kerstvakantie examens. Als ik nu al wat op voorhand studeer (wishful thinking) kan ik in december nog wel een paar dagen gaan skiën.

@Mathijs!
Ik heb twee dagen erna een examen Frans, maar de rest van mn examens in januari

@HenriS: Chancard ;) @Robin: Haha, tot je in de kerstvakantie zit en die extra dagen nodig hebt, dan staat het skiën al vast :) @Niels322: Das daar gemakkelijk zeker die KUL, nog efkes skiën in den blok ;) Kan ik me niet permitteren…

@Niels322: Das daar gemakkelijk zeker die KUL, nog efkes skiën in den blok ;) Kan ik me niet permitteren…

Mathijs! op 21 nov 2014 00:44

Helemaal niet, die wiskunde lijkt hier rechtstreeks door einstein geschreven :p

Ik vertrek ook met de Carnavalsvakantie(15/02/2015 tot 22/02/2015) naar Warth, maar mijn plan is een beetje een duigen gevallen. De bedoeling was om mijn vriendin opnieuw skiles te geven, maar ze is vorige week geopereerd en zal zich aldus moeten beperken tot wandelen. Ik heb al een tijdje geleden een appartement gehuurd in Holzgau, een heel gezellig en betaalbaar skidorpje aan de voet van het skigebied Lech - Zürs - Warth - Schröcken. Ik ga mij een een pas aanschaffen voor het hele gebied.
Ik ben een ervaren rot in het skiën. Jong van hart en ziel en fysiek tip top in orde. Ik ben gewoon om met jongere mensen te gaan skiën, want mijn meeste leeftijdsgenoten(ben 53 jaar) kunnen dit niet meer aan. Ik kom alles naar beneden en ga soms ook off piste al ben ik daar nog geen expert in. Ik ski niet graag alleen en zoek dus naar lotgenoten, m.a.w mensen die deze periode met mij enkele uren/dagen in dit skigebied willen skiën.Ps: Ik zal dan ook enkele foto’s van het gebied op deze site posten.

Peter Hertegonne

@Peter007 Als ik jou was zou ik een eigen topic aanmaken. Ik arriveer een week later trouwens :P

Gang is alles

@Jesper, bedankt voor de raad. Zal ik ook doen, al denk ik niet dat er veel respons zal op komen.

Peter Hertegonne

mooi verslag! prachtige foto’s ook !

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie