Val Thorens 1-10 feb

hey, al jaren ga ik met vrienden op wintersport alleen dit jaar kunnen zij niet wegens financien, niet crisis gerelateerd maargoed:p. Alleen ik zou wel graag op wintersport gaan. Studiereis etc was helaas al vol dus ik vroeg me af of iemand hier interesse heeft in een wintersport. Ik ben een 22 jarige student die wel van een biertje houdt. Bijkomstig voordeel is dat ik het gebied ken en goed kan snowboarden.

Ik ben ook nog op zoek naar een skimaatje! Heb je ook een profiel?

Van België? :)

Go with the snow!

zal even een profiel aanmaken

hey, al jaren ga ik met vrienden op wintersport alleen dit jaar kunnen zij niet wegens financien, niet crisis gerelateerd maargoed:p. Alleen ik zou wel graag op wintersport gaan. Studiereis etc was helaas al vol dus ik vroeg me af of iemand hier interesse heeft in een wintersport. Ik ben een 22 jarige student die wel van een biertje houdt. Bijkomstig voordeel is dat ik het gebied ken en goed kan snowboarden.

Gast700 op 31 dec. 2012 13:18

voila cest moi

Als nu iedereen gewoon de eerste week naar Val thorens gaat wordt het daar zeker gezellig!!;)
Ik en een vriend 27 en 28 zijn er ook te vinden in Chamois d’or (volle dagen op de pistes :D)

chamoisdor is echt een kut appartement…

Ik ben er eerder geweest en kan niet zeggen dat ik er problemen had hoor… Oke het is standaard en niet groot. Maar aangezien je er toch maar een korte tijd bent omdat we de rest van de tijd op de piste doorbrengen is het goed zat voor ons. En vanuit het hotel de piste op glijden is dan wel weer heel luxe… Het is tenslotte de pistes waar we voor gaan.
Meningen veschillen :)

Ieder zijn ding inderdaad, maar in Chamois d’Or gaan ze ons niet meer zien. Ben er in 2004, 2005, 2009 en 2011 geweest. Pluspunten:

  • optimale ski-in en ski-out
  • niet duur
  • supermarkt onder het appartementcomplex

In mijn ogen toch ook wel heeeel veel minpunten waar ik inmiddels wel klaar mee ben:

  • erg klein (ook met 2 personen in een 4 of 6 app.ment nog te klein)
  • compleet uitgeleefd, in de laatste 10 jr niks aan gedaan
    geen afzuigkap, geen douchestang waar je de douchekop aan vast kunt maken (zelf creatief opgelost)
  • wordt schoongemaakt door vorige gasten dus dan weet je het wel
  • als je pech hebt zit je boven de supermarkt en wordt je iedere dag rond 5.30u gewekt door de vrachtwagens die de supermarkt bevoorraden
  • in 6p. apparement is de aparte slaapkamer wel wat krapjes met 2,00m x 2,20m :)
  • enorm gehorig en ventilatie in complex is niet aanwezig waardoor je overal eten ruikt

@Gast248: neem dus ook zo’n plankje mee en wat draad want dat scheelt je een week lang klooien met douchen met een douche-kop in je hand

Wat plaatjes bij het praatje van Chamois d’Or:

Buitenzijde:

null

Keukentje:

null

Creatieve oplossing om toch de douchekop op te hangen:

null

Hal met daarin een stapelbed:

null

Woonkamer met daarin bedbank:

null

De enorme slaapamer van 2,00x2,20m:

null

Bellambria les olympiades vond ik ideaal wij zaten er vorig jaar ook durect boven supermarkt aan de piste. Natuurlijk niet erg groot maar wel goedkoop voor de appartementen moet je in oostenrijk zijn

Eens, het is een aardige zoektocht naar fatsoenlijke appartementen in Val Thorens. Over 3 weken zitten we in het nieuwe appartementen complex Hameau du Kashmir. Stuk duurder, maar op de foto’s in ieder geval ook een stuk beter :)

null

null

null

Iemand ervaring met Les Balcons?

  • Ski in/ski uit
  • Grootte
It's all about the turns duuuuuude!

of ervaring met Temples du Soleil? Daar zit ik met vrienden vanaf 26 januari.

Met Les Balcons in Val Thorens heb ik goede ervaringen (evenals chalet Val2300). Ruime appartementen, zodra het voor 5 of meer personen is, ook meerdere badkamers.
Terugskiën tot naast het appartementen complex via Piste Plein Sud.

Dit jaar ga ik naar Les Balcons in La Plagne, ook een heel goed complex.

of ervaring met Temples du Soleil? Daar zit ik met vrienden vanaf 26 januari.

Daniël op 4 jan. 2013 13:19

Temples du soleil is wel prima, een aantal keer geweest. Laatste keer vorig jaar en de appartementen hadden toen een opknapbeurt gekregen (ik weet niet of dit voor alle appartementen geldt). Mooie ligging aan de piste, recht tegenover de peclet en cascades liften. Supermarkt & pizzeria onderin het complex. Nadeel is dat het wel een stukje lopen is naar de leuke kroegen boven in het dorp.

Bellambria les olympiades vond ik ideaal wij zaten er vorig jaar ook durect boven supermarkt aan de piste. Natuurlijk niet erg groot maar wel goedkoop voor de appartementen moet je in oostenrijk zijn

1 keer in dat Val2300 gezeten, qua ligging aan de piste prima, alleen na het stappen moest je een flink stuk klimmen. Verder niet erg ruim, vooral een kleine keuken en ik moest er vooral niet te lang zitten ;)

Een andere groep met een aantal vrienden van ons zat toen in een andere appartement, vanuit Google Maps gezien helemaal rechts, en dat was vele malen beter.

Ik zit 2e week april in Chalet-appartement Montagnettes Le Hameau du Soleil. Iemand daar ervaring mee toevallig?

Plaats een reactie