Luxeprobleem??

Hallo

wij moeten nu een shortski boeken voor met de paasvakantie, vertrekkend op 29 maart. Alleen weten we nog niet waarheen. We hebben wel de keuze tussen Livigno, Alta Badia en Ischl. Wij kiezen voor het gebied met de meeste sneeuwzekerheid met pasen en het meest geschikte voor een shortski. Kunnen jullie ons helpen? We zijn gevorderden en de shortski is 4 dagen.

Dankjewel!

ben al 4x naar Livigno geweest en vind het een erg leuk gebied waar erg veel te doen is op de piste’s zelf. Meerdere grote funparken met opblaaskussens.

dus is Livigno het beste?

Ischgl, dichter bij, heel sneeuwzeker.

Ik ken Livigno niet, Alta Badia en Ischgl wel. Eind maart/begin april zou ik persoonlijk kiezen voor Ischgl als sneeuwzekerheid belangrijk is. De Italianen zijn meesters in het prepareren van pistes, maar volgens mij is het na Pasen wel zo’n beetje gedaan in Alta Badia. Reken er in ieder geval op dat je witte linten in een groen landschap hebt. In Ischgl meerdere keren (ver in) april gaan skiën, prima condities, alleen de dalafdalingen waren toen papperig. Alta Badia heeft een paar uitdagende afdalingen, maar is over het algemeen niet het meest uitdagende gebied aan de Sella Ronda. Dat maakt verder niet zoveel uit, want je zit zo in Arraba, Val di Fassa of Val Gardena. Ischgl heeft voor gevorderde skiërs voor elk wat wils. Alta Badia is wat meer geschikt om tochten te maken. Maar goed, gezien het tijdstip zou ik voor Ischgl kiezen. (en dat terwijl ik zelf dit jaar naar Val Gardena ga, maar wel 2 weken eerder). Overigens is accommodatie in Ischgl zelf niet goedkoop, ga je wat verder weg in het dal zitten, dan wordt het wel wat goedkoper.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

Livigno staat nog wel redelijk bekend voor zijn sneeuwzekerheid die periode hoor.
Maar ik denk dat je qua ambiance en bereikbaarheid beter kiest voor Ischgl…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie