Wanneer oude ski's vervangen?

Wanneer zou je ski’s eigenlijk moeten vervangen? Ik ski nu al jaren naar tevredenheid op Volkl P60 slalom carvers van170. Deze zijn dacht ik, uit 2004. Het belag is, op een paar kleine beschadigingen na, nog goed. De kanten zijn nog goed en er staat nog spanning op de ski.
Als ik ieder jaar de nieuwe skitesten zie, dan wordt ik toch hebberig.

Maar ga ik er echt op vooruit als ik nu voor nieuwe, of wellicht overjarige van 2 of 3 jr oud, ski’s ga kijken?

Voordeel van die P60 is dat halve woud aan hout dat erin zit. Dan blijft de spanning er wel in. Top ski.

Maar… Er is idd heel wat veranderd. http://www.sport-conrad.com/race_ski_sets_br_inkl__bindung/2…

Sorry als ik je lekker heb gemaakt. Goede prijsjes toch? Volkl, rossignol, Fischer etc. Allemaal lekker in dat segment.

Aan de andere kant, als je er lekker op skiet…waarom hou je ze niet nog even?
Als je twijfelt zou ik een dagje huren (wel goede skies, indien mogelijk degene die je eventueel zou willen kopen) en dan merk je vanzelf wel of er een groot verschil is :)
Kopen kan meestal ook (veel) goedkoper aan het eind van het seizoen als het geen haast heeft

Nou, dat is ook precies de twijfel. Ik ski er nog prima op mijn huidige ski’s, maar ben ook benieuwd wat het verschil (verbetering) zou zijn met nieuwe(re) ski’s.
Haast om iets aan te schaffen heb ik zeker niet. Het is vooral interesse.

Dagje huren dus.

Je moet je afvragen of je huidige ski’s nog voldoen aan jouw eisen.
ben je meer offpiste gaan skien, sneller, agresiever etc.
En dan kijken of de ski die je nu skied nog bij jouw wensen aansluit.
De P60 was een ski met een redelijke radius.
Er zijn tegenwoordig veel comfortabelere ski’s maar dat geld voor alles natuurlijk.

Je hebt ze nu een jaar of 8 en hangt er ook vanaf hoe vaak je per jaar gaat te wintersporten.

Maar je zegt zelf al dat het balag nog goed is en de staalkanten zijn nog dik genoeg.
Prima om jouw km’s op te maken. Gewoon je ogen openhouden zou ik zeggen.

Sportieve groet, Remco


Er zijn tegenwoordig veel comfortabelere ski’s maar dat geld voor alles natuurlijk.
…[/post]

Wat bedoel je precies met veel comfortabelere ski’s? Ik heb nl. nog nooit het gevoel gehad dat mijn ski’s (zowel huidige als voorgangers daarvan) niet comfortabel zijn.

Ik sta voor hetzelfde dilemma. Vorige week ben ik op wintersport geweest met mijn schoonouders. Zelf heb ik een prima paar Volkl ski’s uit 2003. Ik ski hier prima op onder alle omstandigheden. Nu heb Ik een dagje op de latten van mijn schoonvader geskied (Atomic uit 2009). Nooit gedacht dat dit zo’n verschil zou uitmaken! Het is inderdaad veel comfortabeler. Bochten snijden makkelijker aan. In maart ga ik weer een weekje skieen en zeker even kijken of de winkels daar een leuke aanbieding hebben. Technisch zijn mijn ski’s nog niet afgeschreven, maar als je het verschil merkt…
In mijn geval zal ik er zeker op vooruit gaan, ik zou zeggen probeer het ook eens, het is iets wat je moet ervaren.

Plaats een reactie