Bielefeld ipv Herford

Begin dec is er een stukje autobaan geopend bij Bielefeld.
Heeft iemand dit traject al gereden ipv via Herford? Zo, ja kun je dan iets zeggen over de overgebleven hoeveelheid stoplichten (B-weg Halle) en of iets anders

Iemand inmiddels?

je moet nog steeds op de zelfde plaats af op heen weg maar je komt er een kilometer of 6 a7 eerder op de komt niet meer langs die IKEA

Ik heb de kaarten reeds bestudeert. Ik ben blij met het nieuwe stuk. Inderdaad, het stuk vanaf Ikea hoef je niet meer binnendoor te rijden. Dit scheelt veel stoplichten, camera’s en tijd.
Ik ben er nog niet geweest. Maar over drie weken is het zo ver.

knor2604 en markvdeng
Dank voor jullie reactie, misschien wil Mark bij terugkomst nog even iets vertellen of we nog ontzettend veel stoplichten moeten "verwerken", je hoeft ze niet te tellen ;-)
We zitten nog te twijfelen, Bielefeld of toch iets doorrijden naar Herford en dan richting Paderborn

even kijken 1 nee eigenlijk alleen in dorpjes denk vanaf de afrit 7 a 8 daar kun meestal vroeg in de ochtend vaak gewoon doorrijden

knor2604 en markvdeng Dank voor jullie reactie, misschien wil Mark bij terugkomst nog even iets vertellen of we nog ontzettend veel stoplichten moeten "verwerken", je hoeft ze niet te tellen ;-) We zitten nog te twijfelen, Bielefeld of toch iets doorrijden naar Herford en dan richting Paderborn

Gast332 op 21 jan. 2013 19:53

Ik zal tellen en onze bevindingen melden. Mijn ervaring is wel dat het tijdstip het meest bepalende is. Is open deur maar toch!

We zitten nog te twijfelen, Bielefeld of toch iets doorrijden naar Herford en dan richting Paderborn

Gast332 op 21 jan. 2013 19:53

Waar wil je dan naartoe? Richting Kassel? Dan is sowieso de B54 vanaf Enschede / Gronau tot Münster een veel betere optie. Geen verkeerslichten en geen kruisingen. Gewoon continu doorrijden met 100 km/h. Natuurlijk kan je op de A33 sneller rijden, maar die tijd maak je nooit goed door de vertraging die je op de B68 opbouwt. De B54 is tegenwoordig in bijna alle gevallen sneller en vaak ook korter.

Dat stukje extra geopende A33 is mooi, maar zorgt er niet voor dat het zoveel sneller gaat. Er komt nog meer verkeer op de B68 en dat resulteert in een nog langer duurende dorpspassage van Halle.

Vertrekken uit het hoge noorden via de A31-Duitsland, vervolgens A30, Bielefeld, Paderborn richting Kassel richting Oostenrijk
De route via Kassel is is heel iets om, maar we vinden deze route veel rustiger als totale route en is voor ons de snelste

Vertrekken uit het hoge noorden via de A31-Duitsland, vervolgens A30, Bielefeld, Paderborn richting Kassel richting Oostenrijk

Gast332 op 23 jan. 2013 17:10

Rij dan op de A31 door tot Gronau en neem de B54 richting Münster. Dat is aanzienlijk sneller en comfortabeler als de route langs Bielefeld. Vervolgens ga je bij Münster de A1 op en bij Dortmund de A44 naar Kassel. Het volgt vanzelf.

Kort gezegd: A31-B54-A1-A44

We zitten nog te twijfelen, Bielefeld of toch iets doorrijden naar Herford en dan richting Paderborn

Gast332 op 21 jan. 2013 19:53

Waar wil je dan naartoe? Richting Kassel? Dan is sowieso de B54 vanaf Enschede / Gronau tot Münster een veel betere optie. Geen verkeerslichten en geen kruisingen. Gewoon continu doorrijden met 100 km/h. Natuurlijk kan je op de A33 sneller rijden, maar die tijd maak je nooit goed door de vertraging die je op de B68 opbouwt. De B54 is tegenwoordig in bijna alle gevallen sneller en vaak ook korter. Dat stukje extra geopende A33 is mooi, maar zorgt er niet voor dat het zoveel sneller gaat. Er komt nog meer verkeer op de B68 en dat resulteert in een nog langer duurende dorpspassage van Halle.

Frans op 23 jan. 2013 16:49

Hoi Frans,
Jouw opmerking over meer verkeer via Halle is dat een inschatting of een weetje?

Vandaag op het nieuwe stuk snelweg gereden rondom Bielefeld. Perfect en het scheelt behoorlijk wat tijd. Het stuk binnendoor is nu nog zo’n 25 minuten. Gemeten vanachter een touringcar en flink wat rode stoplichten.

@markvdeng: Daar kom ik met enige regelmaat langs naar Osnabrück en bovendien hoor ik op de radio regelmatig files die daar staan. De drukte is daar over het algemeen duidelijk toegenomen. Zoals gezegd ben je via Münster sneller en comfortabeler af dan de route langs Bielefeld. Wanneer je toch van/naar Nederland rijdt heb je in principe niks op die filegevoelige B68 te zoeken, tenzij je daar ergens in de buurt moet wezen.

Als we via Munster-Dortmund rijden zitten we daar in de ochtendspits (tussen 7.00- 8.00). We willen ook niet nog eerder van huis rijden ivm fatsoenlijke nachtrust en omdat het 's ochtends heel vroeg nog wel eens flink mistig kan zijn, dan vertrekken we liever een uur later.
Betreft Osnabruck-Bielefeld, daar zitten we ook ongeveer tussen 7.00 en 8.00 uur

A.s. vrijdag nog maar even kijken waar de meeste drukte is tussen 7.00-8.00 uur en dan beslissen

@Gast332: Je vertrekt op een vrijdagmorgen? Dat is de rustigste ochtendspits van het Ruhrgebied en dan zal je beslist geen last hebben van files rondom Dortmund. De enige spitsen die je moet vermijden is zondagavond, maandagochtend en vrijdagmiddag. Voor de rest is dat allemaal geen enkel probleem. ;)

Frans, bedankt voor de tip. Dacht dat ons tijdstip daar, het ergste moment zou zijn.

Vanaf Veendam, A31- A30 op richting Bad Oeynhausen, niet de A33 nemen, doorrijden naar Lohne, de 4-baans B12 nemen ca 5 km dan afslag links de L773 op voor 5km (binnendoor weg naar A2. Bij Exter A2 weer op en naar A33 rijden Paderborn (Veendam-Kempten 820Km )supersnel en scheelt enorm in tijd ipv route Bielefeld of de route via Herford.

Vandaag op het nieuwe stuk snelweg gereden rondom Bielefeld. Perfect en het scheelt behoorlijk wat tijd. Het stuk binnendoor is nu nog zo’n 25 minuten. Gemeten vanachter een touringcar en flink wat rode stoplichten.
Heen- en terugreis toch het nieuwe stuk via de route Bielefeld uitgeprobeerd. Ging prima, geen files, op terugweg bijna alle verkeerslichten op groen ;-) .
Stukje duurt inderdaad ongeveer 25 minuten. Nou nog minstens 5 jaar wachten totdat de ontbrekende km’s aangelegd zijn.

Opmerking: de quoteknop werkt bij mij niet meer, code handmatig ingeklopt

Blijkt dat code niet verwerkt wordt.
1e alinea is van poster "markvdeng"
Vanaf 2e alinea is mijn reactie: "Heen- en terugreis toch het nieuwe stuk via …

Hoi,

Weet iemand de status van dit stuk snelweg? Bedankt alvast voor een reactie.

Dit is het vervelende stukje weg nog, ruim 18km, gereed in 2019 … hele grote zucht
https://goo.gl/maps/bsRNHeAgJUu
Deze weg is wisselend druk.
Wij hebben gehad dat we het hele stuk 60-80 konden doorrijden, wel nog stoplichten met rustig verkeersaanbod.
Maar we hebben ook reizen gehad dat je bij stoplichten meerdere keren op groen moest wachten ivm mega lange rij wachtenden.

Het is nu veel korter via Bielefeld vergeleken met Herford, dus als het niet druk is, rijdt het door.
Kwestie van geluk hebben

Plaats een reactie