Beste skihelm

Om nog even terug te komen op Uvex versus Aldi; juist de schaal is hetzelfde, het verschil zit hem in de oorkappen en binnenvoering (wat overigens een dun lapje is). Het voorbeeld van Skoda versus Volkswagen is ook erg ongelukkig gekozen, aangezien Skoda net zo veilig en degelijk is, alleen de aankleding is anders. In de helmenbusiness maakt men er handig gebruik van dat men niet wil bezuinigen op de veiligheid, het zou beter zijn om te denken dat je niet moet inleveren op het gebied van veiligheid. Ongelofelijk hoe graag mensen teveel geld neerleggen voor een Chinees stuk schuim uit een spuitmal.

In het geval van de Uvex en de Aldi helm is het zo dat Uvex dit model al 2 jaar niet meer voert in de collectie. De mal is afgeschreven en wordt derhalve alleen nog gebruikt voor zeer goedkope helmen productie. Het verschil zit hem in deze niet in uiterlijk, maar in gebruikte materialen en afwerking. Uvex werkt met een hele hoge veiligheids standaard, waarschijnlijk één van de hoogste in de markt. Een helm moet voldoen aan de hoge eisen die Uvex zichzelf stelt. In vele testen wordt er niet eens zo uitgebreid getest dat dit naar voren komt.

Uiteindelijk is een pasvorm wat hij is en ieders hoofd heeft een andere pasvorm nodig. Je zal dus toch moeten passen en voelen of het merk/model bij jou het lekkerste zit. Wees vooral niet bang dat je te weinig waar voor je geld krijgt. Een goede helm, kwalitatief en veilg, kost gewoon minimaal €100,-

Het voorbeeld van Skoda versus Volkswagen is ook erg ongelukkig gekozen, aangezien Skoda net zo veilig en degelijk is, alleen de aankleding is anders.

Gast716 op 16 jan. 2013 22:47

Ik zal kort mijn vergelijking motiveren: De interne kwaliteitseisen van VAG ligt bij Volkswagen auto’s iets hoger als bij Skoda, en dat verschil zal in de aankomende jaren alleen nog maar toenemen, aangezien VAG van de Skoda een directe concurrent van Dacia wil maken en niet van hun eigen VW. Er moéten dus wel kwaliteitsverschillen aanwezig zijn, anders zullen potentiële klanten de hogere aanschafprijs van VW er niet meer voor neer willen tellen en kan het image van VW beschadigen. Bovendien kan VW juist met een goedkopere auto een nieuwe doelgroep bereiken (en dus meer geld verdienen). Anyways, het was slechts een vergelijking. Dit valt bij de één goed en bij de ander fout. Voor de rest is dit onderwerp natuurlijk off-topic. ;)

Goedkopere merken en/of merkloze producten hebben vaak in het algemeen een hoge tevredenheidsquote, aangezien men aan dergelijke producten minder hoge verwachtingen stelt. Dat geldt ook voor ski helmen. Een goedkope helm doet het al snel goed, terwijl duurdere A-merken snel kritiek te verduren krijgen. Zo werken ook vele tests tussen goedkoop en duurkoop. Maar zoals aangegeven hoeft een fatsoenlijke Salomon helm helemaal niet zo duur te zijn, alhoewel Salomon in zijn assortiment natuurlijk ook luxere helmen aanbiedt van ruim boven de 100 euro.

Als vrouwelijke skiester vind ik het leuk om meerdere helmen te hebben, een leuke kleur bij verschillende outfits ! Ik heb helmen van diverse merken, duurdere en goedkopere.
Als ze lekker zitten en ze hebben een keurmerk vind ik het prima en als je wel eens wat anders wilt is het leuk om te kunnen wisselen ! Dus voor mij geen helm van € 200,- want daar moet ik veel te lang mee doen !

Altijd met eenn Red helm geboard maar nu een andere. Een Ruroc helm, zit heel fijn je kan m naar wens nog een beetje afstellen door de extra padding die ze erbij leveren. De goggle sluit perfect aan op de helm en je kan er ook nog een soort van mondkap oplikken echt super gaaf!

Ik zweer bij POC skihelmen. Ik gebruik nu al jaren POC Fornix en vind de verstelbare variant erg prettig zitten. Om terug te komen op de allereerste vraag van dit topic: De perfecte skihelm is goedgekeurd volgens de bestaande certificeringen zoals JoostHagemeijer eerder in dit bericht aangeeft.

Ik heb begin dit jaar mijn POC Fornix met leuke korting hier gevonden: --spam–

In het skiseizoen staan hier vaak leuke modellen/kleuren met korting. De moeite waard als je zoals ik fan bent van POC!

PS. Een helm is voor mij allang geen drempel meer. Een kennis is off-piste geraakt en tegen een boom geknald met helm op. In het ziekenhuis vertelden ze hem dat de helm hem hoogstwaarschijnlijk een schedelbasisfractuur heeft gescheeld. Better safe than sorry!

skihelm van alpina , fantastische pasvorm en zeer goede kwaliteit. Vaak als beste getest. Zeer veel gebruikt op de pistes in Oostenrijk. Even googlen.

Ik heb een goggle van alpina. Wat mij opvalt dat dit in nederland niet te koop is (buiten de webshops om). Hetzelfde geldt voor helmen. Weet iemand waarom dat is? Het lijkt mij dat er in nederland ook een grote markt voor is. Het valt altijd wel op dat veel wintersporters alpina dragen.

Zelf zou ik altijd voor POC gaan, heb ik goede ervaring mee. Heb ook een giro helm gehad maar die zat voor geen meter.Heb toen voor reis daarna een POC Receptor Bug gekocht, wat een top ding! (En ziet er ook prima uit)

Plaats een reactie