mountain peak kleding

ik sta elke week, 3 tot 4 dagen op de piste in een hal in nederland en ga iedere vakantie tussendoor ook nog naar oostenrijk en dit doe ik in mijn jas van MP, het is natuurlijk belachelijk om iets van een duur merk te kopen omdat dit beter moet zijn.
want ook daar kunnen foutjes in zitten, de meeste jassen en broeken van mountain peak zijn gewoon goed.
maar natuurlijk kun je er niet teveel van verwachten.
maar vergelijk het eens met elkaar:
een jas van zeg 100 euro van een ‘bekend merk’ pas natuurlijk 2 keer in een jas van nog geen 50 euro.
zo ook met de broeken natuurlijk.
ik heb er ook pullies van deze zijn heel lekker warm en gebruik ze al zeker 4 jaar.

MP softshell broek aangeschaft, hij was in de aanbieding (-50%) nu 20 euro.
Ik heb er de hele week in geskied, wel met een thermolegging van de action eronder, heb het niet koud gehad, vriendin had hem zonder legging eronder aan, heeft het ook niet koud gehad. Nu hadden wij ook prachtig mooi weer. Bijkomend voordeel voor mij, ze zijn mooi op lengte dus uitermate geschikt voor lange(re) benen en ze zitten heerlijk mooi model ook!

Heb ook een skibril van MP en is echt een prima ding! Verder mijn kleding van DC en Burton(lengtemaat broek:D). En die zijn echt top.
Broer heeft een broek van MP gehad waarvan de naden loslieten. Daarentegen heeft het dinnetje een jas ervan die nu voor het derde jaar gebruikt word in de sneeuw(nu ook met de huidige temperaturen) en die is wel prima.

Mijn mening is dat het voor een b merk prima is. Vooral omdat je het niet vaak draagt. Dus voor de doorsnee wintersporters in orde denk ik zo. Zodra je vaker op wintersport gaat denk ik dat je meer in je kleding investeerd. Daarnaast denk ik ook dat voor sommigen het niet mogelijk is om de echte a merken aan te schaffen en dat het op die manier ook een prima merk is om van de wintersport te genieten, en dat iedereen dat gewoon moet respecteren.

Nuf said! Ik ga morgen lekker weer de piste op in m’n DC en een dinnetje in haar MP jas. En het is echt steenkoud:-D

Gr uit het Montafon!

Ik heb een jas van Mountain Peak. Ik weet niet meer hoeveel hij gekost heeft, maar ik heb hem al vier jaar en ik heb er helemaal géén klachten over. Hij is nog in prima staat!

Jasjes zijn prima hoor, voor t geld dat je er voor betaald mag je geen wereld kwaliteit verwachten, maar voor beginnende wintersporters is het goed spul, dat prima mee gaat de eerste jaren.

mits je natuurlijk een geboren koukleum bent, dan zou ik voor wat betere kwaliteit gaan.

merkproducten in de aanbieding is een beter devies… maar alle kwaliteit heeft zn prijs (en de merknaam waar je dik voor betaald)

Addict.

Bij ski merkproducten betaal je inderdaad een deel extra voor de extra kwaliteit, maar het grootste deel betaal je toch echt voor de naam. Bij de uitverkoop gaat al het geld dat je betaald voor de naam eraf en hou je de echte kwaliteitsprijs over. Deze is zoals mensen hier al aangeven maar iets boven de mountain peak prijzen. Kun je voor jezelf nagaan wat dit zegt over de extra kwaliteit van duurdere ski kleding…

Ik ski zelf in b-merken als Mountain Peak en Falcon. Maar dat is meer omdat ik hier maar 1 week per jaar mee bezig ben (+ wat losse dagen). Met zomer bergsport ben ik veel meer weken per jaar kwijt en gebruik ik ook de wat duurdere merken zoals north face en berghaus. Maar alles wat ik koop wordt gekocht op comfort en gebruiksgemak en niet op de prijs. Dus mijn mountain peak pully doet het zowel in de winter als in de zomer prima in de bergen.

Don`t eat yellow snow

Ik heb al ±5 jaar een ski broek van de ALDI (staat iets van goretex op).
En als jas gebruik ik mijn normale winterjas.
Met daaronder (goedkoop)thermo ondergoed.
Daarin tegen wel dure handschoenen.

En ik heb het nooit echt koud.
Dus veel geld uitgeven aan dure wintersport kleding vind ik voor mezelf overbodig.
Ga ik liever 1 week van skien ;)

Mijn zoon van 9 skiet ook al een paar jaar in Mountain Peak kleding. Voor hem is het echt goed genoeg, ik raad het altijd iedereen aan die met kinderen gaat skieen. Zelf zou ik het niet zo snel kopen, maar dat is misschien ook meer omdat ik de modellen voor dames niet zo mooi vindt.

"maar wat betreft skibroeken verkoopt Mountain Peak zeker geen rommel, zoals sommige mensen beweren."
Ja Frans, want jouw ene ervaring met die ene broek, geeft een absoluut objectief oordeel wat tevens de enige waarheid is. Alles en iedereen moet zo denken over MP, ander heb je het fout. Get a life!
Mijn ervaring is dat MP troep is, waardeloos voor een wintersporter die wel van zijn kruk aan de bar komt en zich in de sneeuw waagt. Maar dat is heel persoonlijk…

op 20 dec. 2010 08:41

Ik heb nu ook al 2 jaar op rij een Mountain Peak jas. Niets mis mee, doet gewoon wat hij moet doen. Destijds deze aangeschaft omdat ik 'm mooi vond, niet eens zozeer voor de lage prijs. (iets van 40 euro)
Gaat dit jaar voor het 3e jaar mee en ik maak me nergens zorgen over. Hiervoor 5 jaar een Protest jas gehad en ik heb niet het idee dat die nu beter was dan deze.

Overigens hebben denk ik 7 van de 10 personen in "mijn" wintersport groep wel een broek of jas van MP en ik heb er echt nog nooit iemand over horen klagen.

En nee, wij zitten niet heel de dag op een kruk bier te hijsen zoals hierboven aangehaald wordt. Gewoon 8 dagen vol knallen in alle omstandigheden.

Dus wat mij betreft hoeft goedkoop (in dit geval) niet meteen duurkoop te zijn. Mensen volgen in mijn ogen af en toe teveel de merken die "er toe doen". Groot gelijk overigens als iets bevalt en goed is, maar er is natuurlijk nog meer buiten die merken en dat kan ook gewoon goed zijn. Je gaat me nl niet vertellen dat er nooit iets mis is met een jas of broek van een bekend merk?

Snow!

Ik heb geen slechte ervaringen met mp. Voor thermo pully en jas gebruiken wij falcon head odlo brunotti oxbow. De broeken zijn van mp. Wij hebben het geluk klein en slank te zijn en daardoor in een kindermaat te passen voor nog geen 20euro hebben we een broek. We hebben de broeken nu 4jaar en niks mee aan de hand. Nu 2 nieuwe gekocht zodat we wat extra hebben mocht er iets mee gebeuren of dat ik een andere kleur aan wil. Ik denk dat je het net moet treffen. Ook hangt het er van af hoe iemand met zijn spullen om gaat en of deze voorzichtig is of niet. Als je 30x valt per dag. Overal gaat liggen in de sneeuw. Lekker over houten banken heen schuren met de lunch gaat het natuurlijk eerder achteruit. Ik zou zeggen weeg alles af. Ik vond het het proberen waard en ben tot nu toe tevreden. Ik geef liever meer uit aan de locatie en het eten. Wanneer de portemonnee groter word zullen er meer mogelijkheden voor ons zijn. Groeten

Ik heb net een eerste weekje snowboarden achter de rug met wat spullen van mountain peak (hoop tegelijk gekocht, moest last minute, zag er goed uit, en het was zo goedkoop dat het zelfs geen drama was als het in een week uit elkaar viel. :P).

In mijn ervaring, warm en waterdicht zat! En ik had er niks onder aan behalve een t-shirt. Het was ook niet bepaald koud, maar mocht het kouder worden voeg ik gewoon thermokleding toe, volgens mij gaan die jas en broek geen probleem zijn. Moet wel zeggen dat stiksels/naden niet heel sterk zijn. Ik heb nogal ontstuimig gedaan (VEEEEL gevallen :P), de handschoenen heb ik in een week compleet versleten, ik had een stukje naad los in mijn broek, en een stukje klitteband van de jas laat los. Die laatste twee heb ik gewoon zelf gemaakt, en handschoenen ga ik van een goed merk kopen. De bril bevalt me me wel prima.

Algemeen, prima spullen. Voor meer geld kun je uiteraard stevigere, en nog betere warme/dichte kleding krijgen, maar dit is ruim goed genoeg voor mij. Behalve de handschoenen dan. :)

Prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed, vooral als je niet zeker weet of je elk jaar gaat. In het begin had ik ook een jas van dit merk, ben er toen alleen achtergekomen dat ik zeker 1 keer per jaar op wintersport zou gaan en heb toen wel geïnvesteerd in kleding. Vooral ook omdat mijn jas slijtageplekken vertoonde. Dit is puur een afweging die je moet maken, ik heb gekozen om een broek/jas aan te schaffen en hier zeker 5 jaar mee te doen, dan valt een bedrag van 500 euro nog wel mee (+/- 60 euro per vakantie). Wellicht kan dit ook met MP kleding, die ervaringen heb ik niet.

Voor kinderen is MP prima, als het koud is een action thermo legging eronder en nergens last van. Binnen no-time groeien ze er toch uit en dat is dan een beetje zonde van de centen vind ik. Ik gebruik zelf div. "merken" zoals protest en icepeak maar daarvoor een goedkope jas gehad waar alles op en aan zat getapete naden t/m ventilatie mogelijkheid onder de armen, als je dat bij een merk jas zoekt moet je diep in de buidel tasten.

Hier ook kleding van MP. Niks te klagen :) Mijn broek hielt het 5 weken wintersport vol (en dat was inclusief leren snowboarden, iets wat behoorlijk zwaar is voor een broek ;) ). Mijn jas begint nu minder te worden, na 7 weken wintersport.

Aangezien ik 1 week per jaar op de piste sta ben ik prima tevreden met dit resultaat. Moet wel zeggen dat ik altijd een reserve broek en jas bij me heb gewoon voor het geval dat, omdat ik de kleding in de wintersportgebieden wel erg prijzig vind.

Het is geen topkwaliteit, maar voor een hobby boarder als ondergetekende voldoende geschikt. Koud heb ik het nog nooit gehad, zelfs niet bij -20. (boxershort, skipully, skibroek, ski-jas, handschoenen en helm)

Wij gaan al een jaar of vijf met ons gezin skieën en daarvoor ook al enige jaren geskied. Diverse merken kleding gehad. Brunotti, MP, Icepeak, Etirel, Highroad. MP voldoet prima in normale omstandigheden.
Afgelopen jaar was het overigens erg koud -14 en wind/mist, dan is een extra truitje zeker geen overbodige luxe. Onze kinderen skieën veel off piste ook in MP. Wat mij betreft prima kleding voor een prima prijs.

weet iemand wat het waterkolom van de pakken van mountain peak is? dit is namelijk nergens terug te vinden.

Ik ben een beginnende skiër die nu voor de 3e keer op wintersport ga als oud leerling met een school.
ik heb in het 1e jaar een ski broek en jas van de Lidl aangehad. de jas vond ik wat aan de dunne kant en de broek ging na de 2e dag kapot na een behoorlijke valpartij.

het 2e jaar had een ik volledige outfit van Moutain peak. De jas was lekker warm en winddicht maar na het einde van de week zat er al een beste scheur in en was een van de ritsen kapot.

die ski broeken van moutain peak zijn gewoon goed, hebben het 1e jaar nog wat behoorlijke valpartijen gehad maar geen scheurtje niks. de rest van de kleding zoals pully’s en truien enzo zijn ook goed, zitten lekker en zijn niet duur in vergelijking met de rest. de helm van mountain peak zit opzich wel comfortabel maar krijg er op den duur hoofdpijn van

de ski bril van moutain peak zijn ook gewoon bagger. 1e jaar besloeg mijn bril om de have klap. 2e jaar een nieuwe bril opgehaald ook weer van mountain peak. besloeg wel minder vaak maar eigenlijk ook nog te vaak.

ik heb dit jaar geïnvesteerd in nieuwe hopelijk betere kleding. ik heb nu een ski jas en een ski bril van human nature van de anwb. dit keer een skibril met dubbele beglazing en anti condens. ik zit nog te twijfelen of ik ook een helm van de human nature moet aanschaffen.

weet iemand wat het waterkolom van de pakken van mountain peak is? dit is namelijk nergens terug te vinden.

Gast561 op 16 okt. 2013 15:06

Daar ben ik ook benieuwd naar. Onze kids hebben veel van Decathlon en dan soms ook nog 2de hands Decathlon. Maar wel altijd met 2 sets op vakantie (kan de ene drogen…). Jabo

Heb in 2007 een MP pak gekocht bij scapino, jaren plezier van gehad! nu 7 jaar later wordt het tijd om nieuwe te halen, niet kapot ofzo maar wil iets nieuws. en nu hebben ze bij scapino weer een aanbieding 50 euro voor jas en broek.

Ik heb er plezier van, nooit koud gevoeld of nat geweest! prima spul voor mij :) hoop dat ik nu ook weer een aantal jaar plezier kan hebben van mijn nieuw gekocht pakkie.

Van elk merk, hoe goedkoop dan ook, kun je wel een beetje uit gaan dat deze je warm zal houden tijdens normale wintersportdagen. Waar de gerenommeerde merken zich onderscheiden van de goedkopere merken, als Mountain Peak, zit in de details. Naden zijn beter, waterdicht en slimmer geplaatst. De stof is niet alleen waterdicht, maar transporteert vocht/zweet ook beter.

Een broek van Mountain Peak kan uitstekend geschikt zijn voor bijvoorbeeld een skiër, die niet veel in de sneeuw ligt en skiet met mooi weer. Een beginnende snowboarder, die veel valt en in de sneeuw zit zal de broek vervloeken omdat de naden toch beginnen te lekken, de broek klam begint aan te voelen en er al een naadje gescheurd is op het zitvlak. Zo ook mijn ervaring met Mountain Peak.

Daarbij heb ik me geërgerd aan de drukknopen onderaan de boekpijpen (die natuurlijk meteen stukgelopen waren), de slechte kwaliteit van de ritsen en de plaatsing ervan (één ritsje zit zelfs op kniehoogte; erg pijnlijk bij een val).

Een verademing is het dan om een broek te kopen van een merk als Protest. Daar zijn de bovengenoemde minpunten wél voor mekaar. Daarbij hebben de broeken ook handige features en merk je bij elk detail dat er volledig vanuit het gebruiksgemak van de wintersporter gedacht wordt.

Met het gegeven dat de betere merken in de aanbieding in het zelfde prijssegment zit als de goedkopere merken, lijkt me de keuze eenvoudig. Helemaal als je weet dat je als beginnende wintersporter meer in de sneeuw ligt dan dat je rechtop staat…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Na ervaring met diverse merken en nonames uiteindelijk bij Peak Performance terechtgekomen, dit is zo’n beetje sinds 4 jaar mijn merk wat betreft skikleding en jassen. Kost wat, maar je krijgt ook kwaliteit. Uiteraard probeer ik de spullen zoveel mogelijk in de ‘uitverkoop’ (wat een relatief begrip is) te kopen om de kosten een beetje te drukken :-)

Over de kwaliteit van Mountain Peak kan ik niets zeggen, geen ervaring mee. Voor mijn kinderen kopen wij de afgelopen jaren bij H&M de winter(sport)kleding.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik vind het merk niet zo belangrijk, maar wel de materialen die gebruikt worden. Als je prat gaat op Gore-tex, Dermizax, DryQ Elite dan kom je al gauw uit in het duurdere (zo niet duurste) segment.

Ik vind ook dat je bijv. een merk als Mountain Peak niet kan vergelijken met bijv. Peak performance (allebei iets met Peak :-P). Als iemand helemaal tevreden is met Mountain Peak dan is dat helemaal prima. Zelf zal ik het niet kopen.

When life gets too complicated.... SKI

Zelf ook kleding gehad van mountainpeak. De kwaliteit valt tegen maar voor beginners is het zeker aan te raden voordat je dure kleding koopt

Plaats een reactie