Drukte/Sneeuw 09-02

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik wil misschien het weekend van 9 en 10 februari naar winterberg/willingen. Voor zover dat in te schatten is; ik vraag mij af wat de kans is dat er dan sneeuw ligt en in wat voor hoedanigheid?
Ook vraag ik mij af hoe druk het dan is in winterberg/willingen, aangezien dit het eerste weekend van de carnavalsvakantie is.
Alvast bedankt!

Seriously snow addicted family!

Ja, ken ik. Handig voor huidige condities. Maar ik ben vooral benieuwd naar drukte in het weekend van 9&10 februari.

In België begint de krokusvakantie dan dus (weet niet of dit een invloed heeft, aangezien er (denk ik) niet veel Belgen naar daar gaan?)

Is het carnavalsweekend dus zal ongetwijfeld druk zijn…

Ok, en WIllingen is over het algemeen altijd rustiger toch?
Wat denken jullie dat de kans is dat er na de krokusvakantie nog goede condities zijn?

Het is erg druk. Niet of nauwelijks nog accommodatie beschikbaar in het dorp zelf (zowel Winterberg als Willingen. Dus die mensen zul je ook in de sneeuw tegen gaan komen. Dorpjes net wat verder weg is nog wel acco te vinden.

In het weekend is het altijd wel wat drukker in Winterberg, ongeacht de vakantieperiodes. Druk zal het dus zoals Harm zegt zeker wel zijn. Als je wat meer rust wil, is de krokusweek zelf misschien een betere optie.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ok, daar had ik nog niet aan gedacht. Voor mij valt de krokus van 15 t/m 24. Hoe zou het zijn als ik van 15 t/m 17 ga? En anders in de week zelf, dan zou het rustiger moeten zijn…?

Ik zit nu ook te kijken, en het viel me op dat de deelstaten Hessen, Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz dat weekend geen schoolvakanties hebben. Misschien scheelt dat dus een beetje.

En alle schoolvakanties in Nederland vallen daarna pas.

Schoolvakanties voor het zuiden vallen dit weekend. In ieder geval de provincies Brabant en Limburg. Dit vanwege carnaval.

Plaats een reactie