Wat is nu écht een sneeuwzeker skigebied in Oostenrijk?

Ja, Zweden ook… Ligt in het zuid-oosten van Oostenrijk… Stuk verder dan Tirol… :p

Plagne

Juist, nog ene.
Plagne ligt in der Steier …

Zermatt (± 1600m) ligt in Zwitserland aan de voet van de Matterhorn. Hoogste berg van Zwitserland, top op ± 4500 m. Skigebied ligt ook op flinke hoogte dus.

Is dat echt waar, Wout?

http://www.ski-zermatt.com/summer-skiing.html

Je kunt tussen de 3899 en 2939 m hoogte skiën…

Val Thorens in Frankrijk is absoluut sneeuwzeker. Het dorp ligt op 2300 meter hoogte. Het is het hoogste skidorp. Je kunt tot en met 3200 meter skieen. Het is onderdeel van het grootste skigebied Les Trois Vallees (of hoe dat ook mag heten). De laatste week van het seizoen is de eerste week van mei. Ook wel bekend van de Dutchweek.

Groningen ligt in het noorden van Nederland op een hoogte van 6,5m boven N.A.P… Groningen is niet sneeuwzeker.

O ik dacht dat Groningen op een permafrost lag!?

Hoi iedereen,

Zaterdag vertrek ik naar Kirchberg in Tirol maar zou graag weten of er daar een beetje sneeuw ligt want zou toch graag beetje kunnen skien hoor… + zijn er daar sneeuwkanonnen?
Hoop dat er iemand mij een antwoord kan geven!

In Kirchberg in Tirol ligt een beetje sneeuw dus skiën kan wel een beetje hoor, geen probleem. Er zijn ook sneeuwkannonetjes.

@ RR en Harm jullie hebben gelijk:P maar het zijn zeker wel mooie skigebieden!

Veel gebieden of plaatsen presenteren zich als ‘sneeuwzeker’ gebied en dan niet alleen door de vele sneeuwkanonnen.
Ik ben benieuwd welk gebied/plaats écht sneeuwzeker is v.w.b. de sneeuwval.
Je leest wel eens iets over plaatsen in een sneeuwloch o.i.d…

Patrick op 8 dec. 2010 11:43

Het meest sneeuwzekere gebied in oostenrijk is Tuplitz,een heerlijk skigebied voor ieder wat wils,Tauplitz ligt in een sneeuwloch,bij Dachstein.Nieuwe gondelliften geopend in 2009.Ook betaalbaar en vriendelijk.Wij gaan altijd naar hotel Sonnenuhr direct aan de piste en skilift,je kan zo het hotel in skién,een heerlijk skigebied en geen liftfiles.

Jaren met Kerst naar Serfaus geweest. Nog nooit hoeven te klunen, altijd sneeuw daar vanaf december (of nog eerder)

Echt sneeuwzeker:
http://www.snowworld.com/

O ik dacht dat Groningen op een permafrost lag!?

Johan487 op 4 mrt. 2011 09:55

hahahahahaahahha

Das mooi om te lezen, 19e nov midweekje, 15e dec weekje en jan nog een weekje Soelden komt helemaal goed dit seizoen :-)

Sorry, verkeerd topic :-):-)

Hoge bomen........lange latten!

Echt sneeuwzeker gebieden zijn en blijven de gletschers. Daarvan weet je zeker dat er sneeuw ligt: ga maar eens een rondje langs de webcams maken, en je ziet wat ik bedoel…

@Gast896, … gek he … het is 1 november… kijk over een weekje of 3/5 nog eens en je zal zien dat de meeste skiegebieden al redelijk geskied kan worden

Hoi Harrie,

In alle berichten lees ik nergens iets over de kaunertaler gletscher.
Een prachtig skigebied, absolutt sneeuwzeker van einde oktober tot ver in mei.
Afdalingen van 3200 tot 2100 meter over mooie brede goed geprepareerde pistes.
Vaak ook nog vrij leeg.
Enige nadeel het aantal pistes is ongeveer 36 km. Dus als crack ben je er snel klaar met skieen.

Als ik begin zomer nog ga is Hintertux gletsjer een goede optie.
Maar ik heb eigenlijk in de gebieden Serfaus, Saalbach en Wilderkaiser/Kitzbuhel in februari altijd voldoende pistes gehad met goede sneeuw, en ik heb er wel aardig wat nodig :)

Plaats een reactie