Helmcamera

Heeft er iemand ervaring met deze http://www.trebs.nl/producten/security/draadloze_beveiliging… camera ?
Hij is bij de Makro in de ‘aanbieding’ €84
Wat zijn goede, niet te dure andere camera’s die jullie naar tevredenheid gebruiken ?

Ik heb zo mijn vraagtekens bij de kwaliteit. Heb er zelf geen ervaring mee met dit merk, maar veel soortgelijke goedkopere oplossingen zijn vaak erg slecht qua beeld en geluidskwaliteit. GoPro heeft hele goede kwaliteit, maar daar betaal je dan ook voor.

Ik zelf ben bezig zelf een bout met Witworth 1/4 op mijn helm te bevestigen, zodat ik er een normale video/fotocamera (worden ook steeds kleiner) op kan monteren. Is niet ideaal, maar goedkoop en grappig voor enkele malen aanprutsen. Ga het dit weekend testen. Mocht het werken dan zal ik na het weekend het resultaat hier posten.

ha bert

er zijn nu ook skibrillen met ingebouwde camera in de handel…ben er naar op zoek maar in nederland nog ff moeilijk verkrijgbaar helaas onze buren {duitsland} zijn er beter mee bekend!

Ik heb een go pro hd camera harstikke goed! kost wel meer maar het is het waarD;)!

Ik heb sinds vandaag de GoPro HD Hero 960 in mijn bezit. Net geen HD, maar een stuk goedkoper… Net geen 200,00 op ebay vanuit Duitsland… Hopelijk a.s. weekend uitproberen in Willingen… :)

@ Teun, Kitty, Dave en Harm

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit maar zeker ook naar het bedieningsgemak.
Volgende week hoop ik meer te horen en te zien.

Gr
B

Hoi Bert,

Zelf heb ik dit model: http://www.v-nix.nl/actioncam-atc5k
Sowieso is het leuk om te filmen maar de kwaliteit verschilt erg per camera… zelf ben ik een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van mijn camera. Bijkomend voordeel is wel dat de mijn waterdicht is en ik deze dus ook tijdens mijn zomerse sport windsurfen kan gebruiken.

Als je waarde hecht aan goede kealiteit filmpjes dan zou ik zoeken naar een duurder model.

Succes!

Net even wat in elkaar geprutst:

null

null

Ben benieuwd! Camera die erop zit is schok en water proof en zou in HD moeten kunnen filmen… na het weekend weet ik of het heeft gewerkt!

Waar ga je heen dan?

Ik heb zelf 2 jaar geleden een camera op een helm bevestigd. Resultaat: Je word duizelig als je naar je gefilmde materiaal kijkt. Je beweegt je hoofd zo ontzettend veel. Dat heb je pas door als je je opnamen terug kijkt. Ik hou mn camera tegenwoordig weer gewoon in de hand.

Sabine, moet je nou echt in elk topic over jouw Grand Massif vraag spammen? Lijkt me nergens voor nodig en is totaal niet relevant voor het onderwerp… Gewoon bij 1 topic houden is prima, dat zien mensen echt wel…

Ik ga vanavond thuis even oefenen met de camera… Heb inmiddels een bevestiging op mijn helm gemonteerd en ga er ook nog 1 op mijn board plakken… Verder verwacht ik dat het met het schokken wel mee zal vallen, want de beeldhoek is zo ontzettend groot (170 graden meen ik) dat dat minder opvalt dan bij camera’s die een kleinere beeldhoek hebben…

Ik heb een paar weken geleden navraag gedaan over zo’n ding op je helm. Het is leuk om je opnamens terug te zien maar zorg ervoor dat die camera trilvast op je helm zit wil je een movie hebben om thuis lekker te monteren tot iets leuks.
Een kleefstrip is niet voldoen sterk om een valpartij op te vangen. Je bent je camera dan mogelijk kwijt. Het bevestigingen aan je bril levert alleen maar eindeloos gewiebel op.
De camera met een bout bevestigen is een goede mogelijkheid. Het is uiteraard van belang dat de bout aan de binnekant geen hoofdletsel opleverd bij een nare valpartij.

Een hele goede camera is:
http://contour.com/camera/contour_hd

Ben voornemens om er 1 te bestellen in januari!

Die contour heb ik ook nog over gedacht. Heb daar vorig jaar mee geboard terwijl hij vast zat aan mijn bril, maar dat werkt niet. Dan wiebelt hij alle kanten op… Ik vond hem echter wat te prijzig dus heb gekozen voor de GoPro 960… Heb nu een mount op mijn helm geplakt en ik ga er 1 op mijn board plakken opdat ik de camera voorop mijn board kan monteren… Zaterdag maar eens checken hoe dat in praktijk gaat… :)

Wat is de prijs van die Contour misschien? 't is Kerst voor iets he en ik verjaar nog eens bovenop! :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Kristof, ooit gehoord van het fenomeen google? ;)

http://www.qmarket.nl/actioncams/wintersport/vholdr-contourh…

ik heb deze op me helm zitten http://www.megagadgets.nl/nl/producten/muvi-micro-dv-camera-…

het beeld is natuurlijk niet het zelfde als met de GoPro maar daar is het prijsverschil ook na ;)
ik heb er goed schik van iig!
ik heb er toen dacht ik €50 voor betaald incl sports pack

ik denk dat ik gewoon een stukje ga filmen met mijn cam in de hand… ben benieuwd wat daar uit komt…

op motor-forum.nl hebben ze ook weleens iets over helmcams…

Dat filmen met camera in mijn hand heb ik een seizoen gedaan, maar ik merk dat ik dan toch mijn aandacht niet bij het boarden kan houden. Dan krijg je dit soort filmpjes:

Gaat me ook allemaal niet hard genoeg omdat ik moeite heb mijn evenwicht te houden vanwege het feit dat ik ook een hand stil moet houden om te filmen… :S

De Contour HD is inderdaad 1 van de beste camera`s voor op je helm of skibril, ik gebruik hem zelf al jaren tijdens het skien snowboarden, autoracen en motorrijden.kwaliteit is zeer goed in Hd en fullHD te koop, zijn verkrijgbaar via internet diverse motorzaken bij skischool drachten in Friesland

Liquid image summit series…!

Skibril met ingebouwde camera , 5Mp met HD kwaliteit.
Gaat waarschijnlijk halverwege december in de verkoop…

Lijkt me wel wat… kan helaas nog niks vinden op gadgets sites…

Wat mij opvalt bij veel filmpjes is dat je bij veel opnamen nogal vaak naar beelden van de sneeuw op de piste aan het kijken bent.
Kijk je als skiër/boarder nu zo vaak naar beneden of staat de camera dan te veel naar beneden gericht ?

Een helmcamera is toch wat lame hoor, beetje nerdy zelfs… doe dan een camera op een stick en richt deze op jezelf, da’s wel grappig.

So what? Laat lekker nerdy zijn… :) Als het maar werkt… Die GoPro kun je op veel verschillende manieren bevestigen, da’s het mooie van dat ding: hoofd, borst, board, etc…

Hier een update live vanuit St. Anton: Zijn vanmorgen om 7 uur aangekomen, effe uurtje gepit en toen gaan boarden. Uitstekende sneeuwcondities, maar op de toppen te harde wind die de sneeuw van de pistes af waait. Verder naar beneden heerlijke sneeuw en redelijk zicht. Helmcamera nog niet uitgetest door het belabberde zicht. Morgen eens een poging gaan wagen.

Hier mijn eerste ervaring met de GoPro HERO HD 960 helmcamera…

Wat een geweldig ding zeg!! Echt ontzettend slecht weer vandaag in Willingen (alleen maar regen en harde wind) maar wel lol gehad… Dit beloofd wat voor de wintersport in Frankrijk met zulke resultaten met deze weersomstandigheden… :D

(Man in blauw/wit is mijn broeder)

Uiteraard even de 720p versie selecteren… ;)

Nog eentje, bij mijn broertje op zijn hoofd, ik in het geel:

Willingen is maar pauper vergeleken met St. Anton:

(skate)Helm met fotocamera er op gemonteerd dus.
Snel ff gemonteerd zojuist.

Daar gaat het niet om, het gaat om camera’s. Komt bij dat St. Anton niet naast de deur is en Willingen wel…

Leuk gedaan, maar ben er vandaag achter gekomen dat veel groothoek wel superfijn is… Daar kan mijn compact camera niet tegen op…

Erg volwassen en totaal niet relevant…

Dus je ontkent het niet?!

Plaats een reactie