Helmcamera

Moedig hoor, anoniem posten…

@ Harm

Laat die Karel maar, ga maar weer leuke filmpjes maken die wij dan kunnen zien :) Mijn moeder heeft trouwens ook een snor, niks mis mee.

Leuk om die video’s te zien Harm. Is die gopro camera gemakkelijk te bedienen als die op je helm zit?, of hoe moet ik me dit voorstellen (het aan en uit zetten).

Maar als je een flinke vlok op je lens krijgt, dan kom je daar thuis in je appartement/hotel pas achter als je de beelden. Das wel een nadeel volgens mij, want je ziet niet net als bij een hand-camera wat je film! Denk je zulke mooie beelden te hebben, zie je alleen een witte vlok in het midden van je beeldscherm/tv. Maarja… elk voordeel heb z’n nadeel misschien

@ Anonymous: de handleiding is super duidelijk. Hoewel de camera maar met 2 knoppen te bedienen is is het toch makkelijk navigeren, Als je de camera op je helm hebt hoef je beide knoppen maar 1 keer in te drukken: één om hem aan te zetten (knop aan de voorkant) en één om het filmen te starten (knop aan de bovenkant)…

@ Sinn: klopt helaas… Maar goed, dan ga je nog een keer… haha Ik vond dat gisteren ook een nadeel omdat je niet direct terug kunt zien wat je hebt gefilmd, maar de beeldhoek is dermate groot dat je altijd wel hetgeen je wilde filmen op beeld hebt. Ik was gisteren "bang" dat ik hem bijvoorbeeld teveel omhoog of naar beneden had, maar dat valt dus alles mee… :)

Afgelopen week gebruikt door een mede skieer. Topbeelden opgeleverd. Het is wel even de truuk om de juiste afstelling te vinden wanneer je skied maar na 1 dag stond hij goed op de helm…
Aantal mooie crashes opgenomen :)

Een filmpje van onze wintersport in het Grand Massif, van 29 januari tot 5 februari… Film gemaakt met de GoPro, gemonteerd op een monopod statief…

@Harm: mooie rustige beelden. Maar wat ik me afvraag: krijg je geen lamme arm van het vasthouden van dat statief?

mama on a mission in the snow

Lekker Harm, ziet er goed uit! Ondanks de magere condities zag deze piste er nog goed uit. Krijg ook weer zin :)

Moooie beelden maar wordt het niet tijd voor een helm…echt hoor wel zo veilig…

@ Rachel: nee hoor, je krijgt geen lamme arm van het vasthouden. Eerste dag merkte ik het wel een beetje, maar mijn lichaam is in prima conditie en daarbij is de stok niet zo zwaar… De monopod zelf weegt amper iets en de camera is ook niet zwaar.

@ Martijnski: wij hadden echt prima condities hoor. Soms een klein beetje ijzig later op de dag, maar de temperaturen waren toen overdag nog rond het vriespunt (aan de kant van Morillon zelfs grotendeels onder nul).

@ Anoniem: die helm lag in mijn appartement gedurende de hele wintersport. Eerste dag na het uitpakken van de auto in een hoekje neergelegd en daarna niet meer aan gedacht. Ook niet nodig gehad gelukkig want ik doe echt geen gekke dingen en het was ook niet zo druk op de piste dat je omver gegooid werd door anderen… Je hebt helemaal gelijk dat het wel zo veilig is, maar het ging prima zo…

ja ik moet toch ook zo’n camera hebben :-) ziet er goed uit harm.nog 3,5 week en dan knal ik daar naar beneden :p

In Flaine kwam ik een aantal skiërs tegen met een kleine camera op hun helm. Aangezien ik filmen en fotograferen als hobby heb, dacht ik bij mezelf: Ik wil ook een dergelijke kleine camera op mijn helm tijden het skiën.
Heb via V-Nix.nl en Contour hd 1080p gekocht.

Ben nu zowel op de fiets als op de motor een aantal instellingen aan het uitproberen.
Zijn er ook leden op dit forum die met de Contour hd 1080p al ervaring hbben opgedaan.
Welke instellingen gebruiken jullie?
Welk film verwerkingsprogramma gebruiken jullie?
Zelf heb ik Magix 15 Premium Video.
Toen ik een eerste filmpje in Magix aanschouwde, kwamen de beelden in slow-motion over.
Hoe integreer ik de beelden van mijn video-camera met die van de Contour hd 1080P.

Gave beelden Harm! Ik film mijn vakanties altijd vanuit de hand met n reguliere camera =) maar zit er steeds meer over te twijfelen om ook een sportcamera aan te schaffen. Het lijkt me alleen een nadeel dat je alleen in de richting kunt filmen waar je naar toe kijkt(tenzij je er net als jij een monopod bij hebt). Wat is jouw ervaring daarbij, of heb je daarom juist zo’n monopod aangeschaft?
Ter vergelijking, hier een afdaling uit mijn hand;

@JanV; Ben wel benieuwd naar jouw beelden Jan. Heb je voor die HD bewerking geen supercomputer nodig?
Ik zelf gebruik Ulead Video Studio 11, heb ook Adobe After Effects geprobeerd, maar dat is net iets te veel van het goede. :)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@ Jan: Dan ben je mij niet tegen gekomen (29-1 / 5-2)… ;) Ik had toen de GoPro al bij mij…
Ik gebruik overigens Studio 12. Prima te doen want ik heb de 960p versie en schiet in 720p dus heb geen full-hd nodig.

@ tum: ik had hetzelfde probleem met de pocket camera dus heb ik een GoPro aangeschaft. Door de grote beeldhoek (170 graden en 127 graden bij de full-hd variant) zul je niet snel veel missen, ook al kijk je niet recht die kant op… Kan dus prima. Enige waar je voor moet oppassen is dat je niet teveel naar beneden filmt, want dat krijg je alleen maar sneeuw te zien…

De monopod had ik al. Ik fotografeer ook (natuur, sport, etc) en heb een monopod voor mijn spiegelreflex camera’s. Deze monopod is van het merk Vanguard en kostte een tientje meen ik. Is uit te schuiven tot pakweg 130cm… Daar heb ik een handle bar mount bij gekocht voor de GoPro à € 24,95 op ebay (zo’n bevestiging voor op het stuur van je fiets/motor/etc) en die heb ik aan het uiteinde van de monopod bevestigd. De camera kun je dan 2 kanten op richten: naar jezelf en naar voren… Ideaal! Mooie is dat die monopod in te schuiven is tot pakweg 35 / 40cm dus hij kon in de rugzak als ik hem niet gebruikte…

Welke monopod gebruik je eigenlijk Harm?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@ tum: dat is een Vanguard MP-6 en daar heb ik een GoPro bar mount (http://shop.ebay.nl/i.html?_kw=gopro&_kw=bar&_kw=mou…) bij gekocht die ik aan het uiteinde bevestig… Wel een stukje rubber tussen de klemmen want de monopod is niet dik genoeg aan het einde… Maar zo kun je vooruit filmen maar ook jezelf zoals hierboven ergens in mijn filmpje te zien…

Beste allemaal,

ik heb de trebs helmet cam eind januari (voor mijn zoontje in de Carnavalsvakantie) op een donderdag middag bij de makro gekocht (maar 70 euro ex BTW). De nacht doorgereden en om 3 uurs 's nachts in Lauterbrunnen aangekomen, in de auto geslapen en dan met 4 gondels naar 3000m (Piz Gloria) om in het draaiend restaurant van de James Bond film met George Lazenby (007) en Telly Savalas (Blofeld) te ontbijten en de helmet cam te monteren.

En ja hoor, het essentiële plastic klemmetje breekt af! ik dacht misschien te koud en bros geworden van de nacht in de auto (de helmet cam lag niet in de slaapzak bij mij). Maar gelukkig heb ik duct tape en tie-wraps bij me en heb de camera gemonteerd.

Aardige beelden goed gedempt vanwege het off-piste boarden .

Na terugkeer naar de makro gegaan, nieuw klemmetje gekregen, 's avond monteren op de helm van mijn zoon, en ja hoor het klemmetje breekt weer af. Nu gewoon in de warme woonkamer. Dus weer Duct tape en tie-wraps!

Vandaag aangekomen in Gerlos, hele middag gefilmd, heel leuk, maar absoluut geen steady shot, op de piste en in het fun park trilt het als een dolle.

Onze conclusie, we gaan de top camera kopen, mijn mobiele telefoon doet het immers beter dan de trebs en de trebs camera wordt op de punt van een ski gemonteerd om mijn zoontje “terug” te filmen. Hij staat strak op de ski’s en dat zal een mooi beeld van hem geven.

Als het weinig betaalt heb je ook weinig te verwachten!

Ik zie het als leuke camera voor een extra beeld, maar weert nu dat je voor goede beelden ook een goede camera zult moeten hebben.

Have fun

GoPro of Contour dus? :D

Is de tachyon XC mini ook een goede camera (ervaringen). Ik zit er over na te denken die te gaan kopen.

gister de gopro hd gekocht op mp 290 eurie met van alles er bij en nieuw in doos.
zaterdag maar is testen in flaine :)

Hier een uitgebreide review, die ik deed. Conclusie: de GoPro 3 en Drift Ghost waren de beste aktie cameras.
http://www.koen.nl/pg-851-7-63571/pagina/cam_tests_van_de_go…

Plaats een reactie