Dutch week - 27 april - 4 nachten - Val Thorens

Wij 2 mannen (31/32) willen naar de Dutch Week in Val Thorens.
Zijn op zoek naar 2 reisgenoten om kosten te drukken. Vervoer is kostenloos i.v.m. auto van de zaak. Ski ervaring is gewenst, maar niet noodzakelijk. Geen voorkeur voor reisgezelschap, belangrijkste is om er een leuke week van te maken en te genieten van de apres-ski.

Kosten zouden zijn 194 euro, dit is incl. 3 daagse skipas. (zonder materiaal) Het betreft een aanbieding voor 4 personen dus graag op korte termijn een reactie.

Vertrek vrijdag 26 april in de nacht.

Ik lees mijn berichtje nog eens terug en wil graag nog een paar zaken duidelijk maken.

  • Wij zijn beide getrouwd en hebben kinderen.
  • Weten heel goed wat apres-skiën is.
  • Evt. ook 30 maart als aankomstdag mogelijk. Maar voorkeur gaat naar de Dutch week.

Groeten Sjoerd

Hey,

Klinkt goed, zou even overleggen met mijn zus. Wat houd de Dutch week precies in?

Groeten Ingrid

Ik neem aan dat het tijdens de Dutch week erg druk is, is er dan wel de mogelijkheid om lekker te boarden, qua hoeveelheid mensen en hoeveelheid sneeuw?
Je geeft aan dat 30 maart ook mogelijk is. Is dat ook een driedaagse vakantie incl. skipas?

Groetjes Ingrid

De Dutchweek is de afsluiter van het skiseizoen in Val Thorens. De Dutchweek valt in de meivakantie en er komen aardig wat Nederlanders op af om nog even te kunnen skien en oa Queensday te vieren. Vandaar Dutchweek.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Drukte vind ik wel meevallen in de Dutchweek, je kan vaak gewoon overal doorlopen. Alleen in de ochtend is het wat drukker bij de liften, omdat iedereen zich nog moet verspreiden. Met drukte op de pistes valt het mee, je kan goed doorknallen.
Over de sneeuwcondities heb ik van de afgelopen 5 jaar, maar 1 jaar te "klagen" gehad. De condities zijn natuurlijk niet helemaal optimaal, omdat het in de middag wat papperig wordt, maar waar heb je dat niet aan het einde van het seizoen of in de voorjaarsvakantie in lagere gebieden. Hoeveelheid sneeuw: je kan tot 10 meter voor je appertement skien (ligt eraan waar je zit in het dorp) en op de berg tussen de 1 en 2 meter. Ook valt er ieder jaar gewoon nog sneeuw tijdens de Dutchweek.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Afgelopen jaar was het niet zo druk vanwege het dramatische jaar ervoor waarbij je lopend door de wei naar de liften moest lopen. Afgelopen seizoen sneeuwde het nog om de dag tot 3 mei en kon je in de poeder boarden. Dit jaar zal het wel weer drukker worden. Wat de sneeuw doet is niet te voorspellen. Bloedheet wordt het altijd deze dagen.,

Ik heb ook wel interesse! Ben eerder in Valthorens geweest, ski 6 jaar, ga overal vanaf, behalve de echt extreme zwarte pistes, ben 33, vrijgezel en gek op de apres-ski. Zal s kijken of ik in mijn omgeving nog een 4de persoon vindt. Als Ingrid me niet voor is…

First powder, last beer...!

Hey Ralf,
Als je vrijgezel bent en gek bent op apres skien, ga dan mee naar Ischgl van 16-23 maart! Een week gegarandeerd sneeuw en lol! Lijkt me gezellig als je mee gaat! Laat je wat van je horen…
Groetjes Femke

Patrick, jij al een groep gevonden?

Ik zie er toch vanaf.

Groetjes Ingrid

Ingrid interesse om mee te gaan naar Ischgl? We zijn nog flexibel met de reisdata. Voorkeur gaat echter wel uit naar de week van 16-23 maart.

@ingrid: Jammer dat je niet gaat.
@Ralf: Geen probleem als je mee gaat, leuk. Alleen zijn we dan nog op zoek naar 1 kandidaat
@Femke… Hey… niet onze mogelijk kandidaten wegkapen ;)

@Ralf: hou je ons op de hoogte van je plannen. Avast bedankt.

Groeten Sjoerd

Ik ben in principe van de partij, moet nog ff overleggen op werk, eind deze week weet je het!

First powder, last beer...!

He Ralf… goed om te horen, ook nog iemand in je omgeving gevonden?
Zou het wel een stuk makkelijker maken.
Anders moeten we nog op zoek naar 1 reisgenoot.

Nu ben ik ineens gast900?

Gr. Sjoerd

Tsja, maak anders ff een profieletje aan…Ben bang dat we dan op zoek moeten naar nummer 4. Gisteren vriend van me gepolst maar zag het niet zitten, ging ook al hele week naar Frankrijk…Een vriend wordt dan (als het goed is vader), Weer een andere is geblesseerd teruggekomen van de wintersport en is dan nog aan het revalideren en zo kan ik nog 5 verhalen vertellen, ik bespaar je ze…Maar niet overhaast, heb nog niks geregeld op werk he…Blijf vragen in omgeving…

First powder, last beer...!

Ik zal vanavond even een profiel aan maken.
Nu op me werk vandaar.

Overhaast… Nee zeker niet. Eerst zekerheid.
April duurt nog even. Weet alleen niet hoe lang de aanbieding geldt.

Zou er ook een vrouw als 4e mee mogen?

Ja hoor geen probleem

Groeten Sjoerd

Hallo,
Dit jaar voor het eerst skien Frankrijk en dan gelijk maar goed in de Dutchweek :)
iemand nog tips en adviezen? We gaan per auto. En waar kan je het beste ski/ snowboard en schoenen huren?

Wij gaan trouwens in de week van 27 april…

Gr Jeroen…:)

En iemand ervaring reis per vliegtuig en dan autohuren of per bus…??

He Jeroen, ik waardeer je enthousiasme. Echter is dit topic voor een ander doel.
Als je het niet erg vind kun je hier even een nieuw topic voor aanmaken.
Alvast bedankt. Wellicht tot dan!

Doe ik exccuus

Hoi
Met mijn maatje gesproken. Hebben al een appartement maar twijfelen over vervoer. Nu begrijp ik dat jullie plek hebben in de auto. Wellicht een optie om met ons te vliegen en auto te huren? Scheelt boel geld en binnen dag op plaats bestemming uitgerust en wel. Oh en wij, twee 30+ (37), ook getrouwd en kinderen.
Eventueel ook opstappen bij ons mogelijk. Veel ruimte! Xtrail met dakkoffer. Laat maar weten als jullie of iemand anders interesse hebben.

Zo, dinsdag met griep naar huis toe gegaan. Na een paar helse dagen en nachten nu weer voldoende energie om het forum te bezoeken. Inmiddels is er veel veranderd… 2 vrienden hebben toch besloten om mee te gaan. Een vriend heeft inmiddels alles geregeld en geboekt.

Betreft vervoer… Wij gaan met 4 pers. In 1 auto. Kosten hebben we daar geen mee. Gezien de baas de diesel betaald. Rolf ik hoop dat je nog gezellige reisgenoten vind. Succes allen.

Groeten Sjoerd

Sjoerd succes en fijne trip!

Hoi Sjoerd,

Prima joh, komt goed. Mischien dat we elkaar daar treffen.

Gr. Ralf

First powder, last beer...!

Plaats een reactie