Geniale beelden van het mooiste gebied ter wereld!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flims - Laax - Falera

Oke, zeer suggestieve titel natuurlijk, maar wat een grandioos skigebied is dit: Alpenarena! Mijn absolute lievelingsgebied! Helaas vaak onbekend bij Nederlanders. Bekijk de beelden en oordeel zelf:

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=53&t=46008&a…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

100% mee eens. Schitterend gebied, helaas nogal prijzig. Zou heel graag nog eens terug gaan.

linda

Dank voor het delen zeg. Inderdaad echt een schitterend fotoverslag. En gewoon helemaal niets te doen in het gebied he… bizar!

Edit; net zoals Linda houd de prijs me helaas tegen om daar nog eens naar toe te gaan. Maar staat enorm hoog op het verlanglijstje!

Ja, heel mooi gebied, jammer dat die nieuwe stoeltjeslift al weer kapot is…

Ja, heel mooi gebied, jammer dat die nieuwe stoeltjeslift al weer kapot is…

Rote Hersentote op 21 jan. 2013 11:29

Zoals zoveel nieuwe liften, wat last van kinderziektes. Maar hij is nog wel operationeel hoor!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Oei… dat ziet er wel heel erg goed uit. Staat bij deze genoteerd op mijn to-do-list!!! En volgens wintersporters.nl een uitdagend gebied :D

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Is iderdaad een fantastisch en afwisselend gebied. Ik ben er een paar keer geweest en heb genoten van de rustige pistes en de aantrekkelijke hoogteverschillen (een paar echt lange afdalingen tot aan de dalstations).
Die nieuwe lift was er vorig jaar nog niet, ben benieuwd!

Skipas is inderdaad niet echt voordelig (rond E 275), maar het gebied is ook wel redelijk omvangrijk voor Zwitserse begrippen, 220 km.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

bij mij staat hij nu ook genoteerd op mij to-do list :) wauw, echt prachtig!

Nog 6 weken en dan (na vijf dagen St. Anton am Arlberg) naar Flims. Ben heel erg benieuwd. Het wordt de eerste keer Zwitersland voor mij.

Voor mensen die, net als ik, een goedkope accomodatie zoeken. Google: ‘Podhotel Flims’.

Zeker een topgebied! Toevallig die link ook laatst doorgestuurd naar een medeforummer hier. Skipassen zijn duur maar Flims/Laax biedt de mogelijkheid om vooraf online je skipas te bestellen. Hoe verder vooruit je bestelt, des te goedkoper is het. Zo wil ik van 16-23 maart weer die kant op en bieden ze die 6 daagse skipas momenteel aan voor 244 CHF, dat is minder dan in een Oostenrijks of Frans gebied van die omvang. Ticket heet ECO en je moet ff inloggen om 'm te boeken. Check it out:

https://plus.laax.com/de/liftticket/

En niet met z’n allen gaan, laten we dit een beetje een ‘Geheimtipp’ houden.

Op Alpinforum komen regelmatig mooie gebiedsreports voorbij. Onlangs nog een gebied(je) in Zwitserland waar ik nog nooit van had gehoord en waarschijnlijk 99,5% van de Nederlanders met mij. Als je een hekel hebt aan sleepliften ga er dan vooral niet heen. Qua afstand is het goed te doen voor een lang weekend. De naam… GEHEIMTIPP

@ Martijnski: (off-topic) Kun je in Belgie als consument Holy Basil kopen ? ;)

Op Alpinforum komen regelmatig mooie gebiedsreports voorbij. Onlangs nog een gebied(je) in Zwitserland waar ik nog nooit van had gehoord en waarschijnlijk 99,5% van de Nederlanders met mij. Als je een hekel hebt aan sleepliften ga er dan vooral niet heen. Qua afstand is het goed te doen voor een lang weekend. De naam… GEHEIMTIPP
@ Martijnski: (off-topic) Kun je in Belgie als consument Holy Basil kopen ? ;)

Gast989 op 21 jan. 2013 13:54

Mythenregion! ;)
Ook niet verkeerd nee.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Overigens is deze bestemming (Flims/Laax) ook weer niet zo heel onbekend, vorig jaar en ook dit jaar werd/wordt hier in wat volgens mij zo ongeveer de snowboardhoofdstad van de Alpen is het NK Snowboard gehouden.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ben zelf nog nooit in Zwitserland geweest voor wintersport maar wat mij gelijk opvalt is het hokje van de lift.
Zo’n houten gebouw ziet er toch een stuk beter uit dan die moderne glazen dingen zoals je ze in Oostenrijk ziet?
Echt prachtige beelden

@ Martijnski: (off-topic) Kun je in Belgie als consument Holy Basil kopen ? ;)

Gast989 op 21 jan. 2013 13:54

Jazeker. Ik hoef maar een belletje te plegen en 's avonds wordt het voor me meegenomen:

กะเพรา padkrapao

null

Of bedoel je wat anders…

En om ontopic te blijven, Flims/Laax herbergt vele nationale kampioenschappen. Er ligt een geweldige halfpipe en funpark waar je met de stoeltjeslift uitstekend uitzicht op hebt. Ook een gezellig outdoor bar bovenop Crap Sogn Gion waar vele rijders bij elkaar komen.

Verder ontzettend veel hellingen waar je off-piste kunt rijden in divers terrein (makkelijk, moeilijker). Helaas is het gondeltje naar Cassons sinds kort gesloten, daar gingen een paar coole routes naar beneden.

Ah… de 0,5% heeft gereageerd. Mythenregion ja !!!

Gebied wordt nog niet beschreven op wintersporters.nl. A.u.b. zo houden :)

http://www.panoramio.com/photo_explorer#user=323581&with…

Het is niet allemaal hout, hoor! Crap Sogn Gion is zo’n beetje het centrum van het skigebied. Je kunt hier zelfs overnachten.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Verder ontzettend veel hellingen waar je off-piste kunt rijden in divers terrein (makkelijk, moeilijker). Helaas is het gondeltje naar Cassons sinds kort gesloten, daar gingen een paar coole routes naar beneden.

Martijnski op 21 jan. 2013 14:29

Link? Volgens mij draait die nog…

Link? Volgens mij draait die nog…

Gast975 op 21 jan. 2013 16:53

Je hebt gelijk. Ik dacht afgelopen jaar ergens gelezen te hebben dat ze 'm gingen sluiten. Keek toen straks even op de pistekaart en er stond zo’n rood bord met witte streep doorheen. Dacht dat ze daarmee bedoelde dat ie definitief uit de running was. Gelukkig slechts zeer tijdelijk :)

Helaas vaak onbekend bij Nederlanders.

Thomas op 21 jan. 2013 10:54

Ik zou het niet zo erg vinden als mijn lievelingsgebied onbekend was bij Nederlanders :)

Ik ben in Laax geweest in 2007 met opneming van het seizoen rond 1 december,een weekend.
Nu ik de foto’s terug zie,is t weer precies zoals ik me t herinner vooral …KAAL !!!
Ik vond t een sfeerloos gebied,maar d’r waren toen ook amper mensen,misschien scheelt dat.
Bij mij iig niet op m’n GO-BACK list.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

@Martijnski is dat niet gewoon Spätzle op die foto? Heerlijk!

Lijkt me een heerlijk skigebied, ik had de reportage ook al gelezen, de nieuwe liften maken het nog aantrekkelijker. Het staat op 1 in mijn absolute-to-do lijstje :)

Op Alpinforum komen regelmatig mooie gebiedsreports voorbij. Onlangs nog een gebied(je) in Zwitserland waar ik nog nooit van had gehoord en waarschijnlijk 99,5% van de Nederlanders met mij. Als je een hekel hebt aan sleepliften ga er dan vooral niet heen. Qua afstand is het goed te doen voor een lang weekend. De naam… GEHEIMTIPP

@ Martijnski: (off-topic) Kun je in Belgie als consument Holy Basil kopen ? ;)

Gast989 op 21 jan. 2013 13:54

Mythenregion! ;)
Ook niet verkeerd nee.

Thomas op 21 jan. 2013 14:00

Die heb ik onlangs ook zien voorbijkomen! Heerlijk! Maar zoals de topicstarter op alpinforum ook aangeeft zou een betere verbinding met bijvoorbeeld hoch-y-brig wel interessant zijn.

Ziet er heel mooi uit! Misschien een idee voor volgend seizoen.

Draaien die stoeltjes in die Lavadinas lift nou alleen voor het uitzicht? Heel leuk hoor, maar op de foto’s zie je ze duidelijk allemaal in de schaduw zitten! Kan die beter lekker richting het zonnetje draaien.

Prachtige beelden, op basis hiervan echt te overwegen. Zet em op mijn shortlist ;-)
Wat een rust!

Prachtige beelden, op basis hiervan echt te overwegen. Zet em op mijn shortlist ;-)
Wat een rust!

markvdeng op 22 jan. 2013 07:35

Ik zat destijds in het Rock Resort in Laax. Een mooi appartementencomplex. Hou je echt van rust en Zwitserse kneuterigheid, moet je eens kijken of je in Falera iets kunt boeken. Midden in het dorp vertrekt de stoeltjeslift het gebied in en op de dalafdaling staan de koeien langs de piste. Erg grappig en leuk!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Martijnski, bedankt voor de tip. Ik heb mijn pas aangeschaft met een flinke korting. Het wordt mijn 2de keer Laax. wat een geweldig gebied en wat een prachtige funparken voor zoonlief. we zitter er dit jaat weer tijdens snowfest.

Ik zie vooral veel stoeltjeslift.
Om daar nu zo wild over te doen…

@Gast615

Ik zie vooral veel stoeltjeslift.
Om daar nu zo wild over te doen…

Gast615 op 22 jan. 2013 13:04

Valt mij inderdaad ook altijd op bij de reportages op Alpinforum. Zitten blijkbaar een hoop gasten op dat forum die gekker van liften zijn dan van skiën/boarden…

Ik overweeg om in 2014 naar de AlpenArena te gaan.
Iemand enig idee hoe het is met de parkeerplaatsen is in dit gebied?
Is er in de krokusweken genoeg plek?
Is het parkeren gratis of moet je betalen en hoeveel?

Plaats een reactie