Zermatt - 100 km & 18.000 Hm in 1 dag.& 5 afdalingen langer dan 6,5 km

Dit onderwerp gaat over de bestemming Matterhorn Zermatt

Ik zit er nu en het is idd best prijzig hier. Kan je beter het italiaanse deel.zitten…maar amai.wat een hoogte hier en wat een lange afdalingen.kost wat maar je hebt wel wat… kan weer van het lijstje af :-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ps ik zal als ik thuis ben wat info posten over lokaties en kosten want daar moet je hier goed op.letten wil je niet leeglopen…en ferrari parijs bla bla van de alpen…ok.mooi en leuk…maar das bullshit…to b continued

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ook net terug uit zermatt. idd erg duur. beter aan italiaanse kant logeren-pas kopen en lunchen.

Veel over het dorp gehoord dat het vooral voor de rijken is. Dit klopt idd. Maar wat een lelijke bedoeling daar zeg, ik kan de mooie panden/huizen/woningen tellen op 1 hand. Ik had iets heet chiques verwacht maar dat valt erg tegen. geef mij dan seefeld of ischgl maar.

Maargoed voor het dorp kom je er niet.
De pistes zijn super en de omgeving is waarschijnlijk de mooiste van de alpen.
Maar geef mij de Dolomieten maar die zijn toch echt wel veel mooier. ( Of ben ik nu echt zo bevooroordeeld, haha)

Ik zeg nooit nooit maar voorlopig dus niet meer, en het reizen ernaar toe vind ik ook al zo’n drama.

Afdalingen: super top
dorp: dikke min
reis: min

Dit plaatje stond vandaag op het snowheads forum

De piste langs de grenzlift, de hoogste piste en sleeplift van Europa. Van de Kleine Matterhorn (3820) naar beneden, en dan weer omhoog naar de Gobba di Rollin (3899).
Nogal een vlakke piste en dat is maar goed ook op die hoogte - toen ik er was stonden er zuurstof apparaten bij de uitgang. Halverwege de lift, op het laagste punt van dit zadel, ga je rechtsaf en wordt het een lekkere rode piste.

null

The older I get, the better I was

Menno, jij bent wel van de necro’s hè? jezus man

Mr. Slow

…maar het is wel een bijzondere foto!

@Quick - nieuw woord geleerd? ;)
Ik hoef geen eigen prive topic alleen omdat ik een mooie foto met andere wil delen, daarvoor kun w.m.b. prima een bestaand topic aanvullen. De topic starter verwonderde zich erover dat er nog geen topic over Zermatt was op wintersporters, was geen verslag over de actuele condities o.i.d…

The older I get, the better I was

@Quick Zou je dat vloeken ergens anders kunnen doen? Of liever helemaal niet natuurlijk ;-)

Don`t eat yellow snow

Ik vind het ook een rot woord!

Wat is er mis met het woord dan? Gewoon gangbaar taalgebruik op fora en heeft verder niks met necrofilie o.i.d. te maken. Een scheldwoord is het al helemaal niet! ;)

Mr. Slow

Ik weet het maar als ik het lees, leg ik elke keer automatisch wel de link. Dat ligt aan mezelf maar daardoor vind ik het wel een rot woord.

Het zal best gebruikelijk taalgebruik zijn op fora net zoals IMHO en LMFAO.
Maar nog los van de nare associaties - het is hier totaal niet van toepassing.

Necro heeft een neerbuigende ("jij bent slecht" of "jij bent dom") bijsmaak.
Betekent opgraven van een dood / overleden topic op een forum, door terug te komen op een vraag of antwoord van jaren geleden ZONDER zelf iets nieuws toe te voegen.

Reageren op de posting van Gat596, zou je necro kunnen noemen, maar is zelfs dat is zwaar overdreven want een posting van een half jaar oud. Nog even los van de vraag of flamen of bashen goed forum gedrag is - necro is i.i.g. NIET het toevoegen van een nieuwe foto aan een bestaand topic.

The older I get, the better I was

Jongens, laten we het vanaf nu weer gewoon gezellig gaan houden. Dank!

Wij hebben deze winter een klein appartement gehuurd via een particulier. Slechts CHF 100 per nacht! www fabski com

Tuurlijk is de skipas duur maar wanneer je 100 CHF per nacht uitgeeft en misschien af en toe zelf wat kookt 's avonds is het prima te doen.

Plaats een reactie