Harakiri Mayerhofen

Iemand hier ervaring met die zwarte in Mayerhofen. Is hij echt zo moeilijk zoals ze zeggen?

Ik ben er 1 keer vanaf geweest. Ik vond 'm niet moeilijk. Was erg goed geprepareerd en er skiet bijna niemand. Zeker een steile piste maar de meeste gebieden hebben moeilijkere pistes. Ik ben ook een keer va Mür Suisse geweest. Die is verschrikkelijk moeilijk!

Ligt er aan hoe de condities zijn.
Ja, hij is steil.
En of hij moeilijk te doen is hangt af van hoe ervaren je vent, hoe getraind je bent, hoe snel de angst toeslaat en vooral de condities, is er veel of weinig sneeuw gevallen en zijn er veel of weinig schrapende snowboarders voorbij gekomen.

Zo heb ik de eerste keren bagger gescheten, een en al ijsplaat.
De keren daarop was de piste nog vers en kon je nagenoeg zonder echte inspanning naar beneden.

Maar zoveel ervaring en durf heb ik nu ook weer niet, iemand anders zal het weer anders ervaren.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Is helemaal niet zo spectaculair als de naam doet uitschijnen.
Gewoon goed kanten, en dan kom je er wel…
En moest je onderuit gaan…gewoon laten glijden. Onderaan heb je een uitloopstrook van ongeveer 2 keer zo lang als de piste. No stress dus ;)

Ik vond hem heerlijk; er was niemand, maar dan ook niemand op te vinden en het was geen ijsplaat dus quasi-(on)gecontroleerd hard omlaag was geen probleem…

Lib tech met Flow my way in the snow

Wij hebben de Harakiri gedaan onder minder mooie omstandigheden. Lees: veel ijs op stijlste deel. Moesten daar ook stoppen voor gevallen voorgangers. Maar net als Francis aangaf goed kanten en dan is het allemaal geen probleem. Het stijle stuk is relatief kort. Ga je naar Mayerhofen dan hoort een afdaling Harakiri er wer bij!

Ik ben 2 jaar geleden naar Mayrhofen geweest en ‘‘natuurlijk’’ ook even de Harakiri geskied. Het eerste stukje is wel steil maar verder is het niet erg bijzonder… Vriend van me was gevallen(kniebanden gescheurd) vervolgens bleef hij tegen mij aanstaan en hebben ik de Harakiri ook achteruit geskied. Als je in het begin van de piste rechts gaat uit mijn hoofd is hij daar het steilst.

Bedankt voor de reacties. Twee vriendinnen van mij zijn vanmorgen vroeg naar Mayerhofen vertrokken en wilden graag weten of de Harikiri te doen was. Maar ja ligt natuurlijk aan je ervaring en condities van de sneeuw dat is duidelijk. Als ze de Harikiri gedaan hebben zouden ze me een update geven, en die zal ik dan ook hier even posten.

@ Dick…kijk er naar uit. en om het in sms-taal te zeggen… POIDH :D

@ Dick…kijk er naar uit. en om het in sms-taal te zeggen… POIDH :D

Francis op 26 jan. 2013 11:04

???POIDH???

Picture, Or It Didnt Happen :D

Juist hahahaha. Thanks, ik zal het doorgeven!!

Staat ook op mijn "to-do" lijstje. Maar eerst de zwarte in Wesrendorf, dit is de enige afdaling in het gebied die ik nog niet heb gedaan

@Simone dan moet je hem helemaal aan de rechterkant pakken…

Tnx Tim. Misschien in de krokus vakantie. Met kerst was de afdaling gesloten

Gisteren was de Harakiri niet te doen, het was 1 ijsplaat.

Grt. Dick

Ik heb hem een paar keer gedaan op m’n snowboard en er zit inderdaad veel verschil tussen de condities.
Net geprepareerd met mooie verse sneeuw is hij schitterend en goed te doen.
Ik heb 1x gehad dat hij heel hard en ijzig was, er zaten toen ook een paar schrapende skieers voor me ;) @Ferdinand ;)…maar !!!..beneden kom je altijd :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Hahaha schrapende skiers, nee snowboarders glijden altijd lekker als het wat stijler wordt.

Inderdaad is de Harakiri lang niet zo heftig als alle borden doet vermoeden…

Prima te doen voor de gevorderde skiër, gek genoeg herinner ik me wel dat ik daar behoorlijk hard tegen de vlakte ging haha .

Let it snow!

Plaats een reactie