Hoe apres-ski jij ?

En waar heb jij de apres-ski als meest gezellig ervaren ?

Mijn 1e apres-ski ervaring was bij de Hexenalm in Fiss (zag 'm net toevallig voorbij komen in een topic). Dat was echter de buiten apres-ski waar iedereen meteen na het skiën een drankje (of meer) kwam doen. De “pizzahut” was toen erg in bij de DJ ;-) Om dat onze zoon toen nog maar bijna 4 was, hielden we het daar bij een paar drankjes en daarna terug naar het appartement. Was heel gezellig daar en eigenlijk de eerste en laatste keer dat we zo’n leuke “buiten” apres-ski hebben meegemaakt.

Jaar later in Lermoos was het gewoonweg te koud om nog buiten te staan en hebben we onze apres-ski beperkt tot de hotelbar.

Jaar Gerlos…al helemaal geen buiten apres-ski meer. Dat was met name in de Chin-Chin en soms in de Little London.

Daarna 3 jaar Konigsleiten…1 of 2 drankjes apres-ski in de Schirm-bar en daarna warm binnen in de King’s bar of Sportkeller.

Toen 3 jaar Serfaus…1 x in George’s geweest en nooit meer ergens heen gegaan (oh nee…1 x de Patschi geprobeerd, maar gillend weggerend). Ook weer binnen apres-ski, maar tot nu toe de gezelligste apres-ski tent die ik persoonlijk heb meegemaakt.

Sinds ik zelf niet meer ski, merk ik dat onze apres-ski ook veranderd. Van eerst een paar drankjes in een Paraplubar, komen mijn man en zoon zich nu eerst even verkleden in het appartement om vervolgens ergens binnen de te apres-skiën. En uiteraard speelt de leeftijd van onze zoon ook een rol. Z’n 1e jaar, toen was hij nog geen 4 en waren wij ook om 18.00 uur weer in het appartement. En nu is hij bijna 15 en blijven we een stuk langer hangen.

Nu over 3,5 week voor de eerste keer Hinterglemm. Ben benieuwd waar we daar het meest te vinden zullen zijn.

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie apres-ski ervaringen…klein drankje onderaan de dalafdaling, liever drankje in je appartement of ga je helemaal los tot in de nacht. En wat is daarbij jullie gezelligste tent.

Brand maar los…

De afgelopen 4 jaar naar de het Zillertal geweest met hotels in Ried en Stumm. Dagelijks na het skien een drankje (meestal meer dan een) gedronken in de Post-Alm. By far de leukste tent bij het dalstation van Kaltenbach.

Na 1,5 uur zijn we het vaak wel zat, komen we net op tijd voor het diner in het hotel en zitten we na het douchen nog wat te kaarten etc tot een uur of 23:00. Daarna lekker slapen om weer uitgeslapen de eerste lift omhoog te pakken!

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Normaal beginnen wij ergens op of onderaan de berg rond 16u of 16u30, liefst ergens buiten of in een paraplubar. Zo zijn de Edelweissalm en Lurzeralm in Obertauern, Zum Kuckuck in Solden en Paznauner Taia, Kuhstall (buiten) en Niki Stadl in Ischgl mijn favorieten.

Als het echt koud wordt gaan we wel ergens binnen, maar meestal valt mij dit tegen. Zo vind ik de Kuhstall in Ischgl binnen veel te druk. Ook de Hexenalm in Fiss vond ik buiten leuk, maar binnen toch minder. Ook in George’s geweest in Serfaus, en hoewel het er wel leuke was en we goed hebben staan feesten met paar Nederlanders, heb ik het toch meer voor “buitenlocaties”. Ook liever duitstalige/internationale muziek dan nederlandstalige carnavalmuziek, daar word ik zenuwachtig van :-)

Soms bij een shortski gaan we na het eten nog wel eens stappen, maar meestal na de aprèsski en het eten nog iets drinken aan de bar en tegen 11u à 12u in bed.

Zaterdag naar Ischgl, kijk er weer naar uit, bier und willi!

Hallo!

Apres ski ervaringen die delen we graag. Laten we met het eerste jaar beginnen.

Les2Alpes 2005, we waren allemaal nog vrij jong en wisten niet goed wat te verwachten van een wintersportvakantie, dan wel apres ski. Wij maakten dus ook de fout om na het skiën terug te gaan naar ons chalet, daar wat biertjes te pakken en pas laat af te reizen richting De Prins van Oranje, een echte Hollandse kroeg, erg groot, niet super gezellig, maar we wisten niet beter dus op zich beviel het wel. Ski-prestaties leden uiteraard wel sterk onder het pas diep in de nacht terugkomen!

Mayrhofen 2006, hetzelfde verhaal voor ons. Apres-Skiën met skischoenen aan is sowieso niet aan ons besteed, en gezien het feit dat wij vrij ver van de Penkenbahn ons huisje hadden was het voor ons eigenlijk niet ideaal daar te gaan apres skien. Jeugdigheid speelt ook hier weer een rol, we gingen weer op stap en niet echt voor de apres ski. Een klein gedeelte van de groep heeft dat jaar een dag in Kaltenbach geskied en daar geweldige apres ski beleefd bij de Post Alm. Buiten, met live muziek was dat een hele mooie ervaring. Schnaps, Eisbeer, alles kwam voorbij. Toen we terug moesten met de trein hadden we serieuze twijfels welke kant we ook weer op moesten, en een van de leden die besloot nog even te gaan douchen viel in slaap waarna hij door een plastic douchewandje heen viel. Schade: 160 euro, maar een geweldige avond! Mayrhofen zelf was niet echt aan ons besteed, de Eisbar is te massaal, groot, druk, vervelend volk: nee, niet voor ons!

Terug naar Frankrijk, de domste fout die we konden maken. St. Sorlin 2007. Totaal geen apres ski te vinden, ook geen stapavond overigens. Nee dit was het allerminste jaar van allemaal voor ons. We besloten toen voor altijd in Oostenrijk te blijven.

Drie jaar op rij bezochten we Königsleiten. 2008, 2009 en 2010. Bewapend met stickers, dezelfde truien en veel enthousiasme en eigen cd’s met muziek bestormden we de Schirmbar. Het feit dat we hier drie jaar op rij zijn teruggekeerd zegt denk ik genoeg over onze ervaringen. Fantastische tijden beleefd. Heerlijk skigebied en heel erg veel gelachen in de parasolbar. Lekker drinken, op de bar dansen, aanwezig, maar niet vervelend, dat verhaal!

Toen gingen we naar Serfaus, 2011. Prachtige apres ski in de Patschi maar ook niet helemaal voor ons. Beetje te prijzig, te veel blaaskaken. Uiteraard vermaak je je met een groep van 15 man overal. Maar dit was toch wat minder dan voorgaande drie jaar.

Zelfde geldt, in nog heviger mate voor afgelopen jaar Kaltenbach, 2012. Hoge verwachtingen vanwege de goede ervaring vele jaren eerder. Deze werden echter niet beantwoord. We werden meteen de eerste dag al door de security gewaarschuwd terwijl we totaal niets deden. We werden weggekeken en werden meteen als vervelend beschouwd. Dit drukt natuurlijk een stempel op je avond. Helaas ook hier niet de ervaring van de Schirmbar gehad, daarom dit jaar terug naar ons vertrouwde plekje.

Bij zijn is meemaken

Hahahaha Denis…"daar word ik zenuwachtig van" !!!

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vond dat in George’s eigenlijk best wel meevallen. Vorig jaar redelijk vaak door onze knieën gegaan op zo’n instrumentaal zak-liedje (geen idee hoe die heet, in ieder geval niet zak-es-lekker-door;-) ) en ook vaak de popolairdere Top-40 nummers. Niet allemaal Jan Smit of carnaval in ieder geval.

Mooie samenvatting mierlo…de Patschi in Serfaus vonden wij ook vreselijk. Inderdaad ontzettend veel blaaskaken die denken dat ze alles te vertellen hebben en zonder pardon op jouw eigendommen staan de dansen (incl. ski-brillen, fototoestellen, etc).

Nu is het volgens mij in alle populaire binnen apres-skitenten wel zo dat je eigenlijk moet zorgen dat je uiterlijk 16.30 uur (liefst nog iets eerder) binnen bent en een plekje aan de bar hebt. Anders krijg je al gauw zo’n massaal gevoel. Terwijl als je daar al in staat voordat het superdruk wordt, dat voor je gevoel wel meevalt ;-)

In Ischgl is het een paar biertjes op skischoenen in Niki’s Stadl of de Schatzibar. In die laatste wil je niet te lang blijven hangen vanwege het enorme testosterongehalte.
Om een uur of 6 effe terug naar het appartement, ski’s droppen, skischoenen uit en een blikkie soep opwarmen.
Rond 7 uur weer terug, naar bijvoorbeeld de Romantik hütte en ergens in de week komen we ook wel een keer in de Kühstall. In het voorseizoen nog wel te doen.
Soms piepen we er rond 9 uur effe tussenuit voor een normale maaltijd, maar ook vaak in plaats daarvan aan het einde van de avond, rond 1 uur, naar de Burger King of Kebabtent.
De nederlandstalige schlagers hoor je gelukkig nergens!

In de voorjaarsvakantie met een groep gezinnen maken we de apres ski zelf. Vaak al even een drankje op het terras, maar aan het einde van de middag als iedereen terug is gaat de eigen muziek aan (vooral duitstalig), maken we fliegende hirsche en lopen de kids voorop in de polonaise.

Grappig om te lezen… wij vonden de Patschi juist erg gemutlich (duits)… en de George verschrikkelijk (hollands 40+, plaatsnaamborden aan de wand).

Vindt t ook erg leuk om eerst een paar drankjes te doen in een Schirm bar, bij voorkeur nog ergens boven aan een piste (in t zillertal zie je deze veel). Dan nog een paar drankjes ergens buiten beneden (bijv. Philipp in Solden) en dan eten.

In Ischgl gingen we vroeger 's avonds nog naar Kuhstall ofzo, maar idd veel te druk (en elke dag 't zelfde). Als t heel gek werd nog naar de Trofana Arena of Pacha, maar was meestal niet de moeite (en erg prijzig…)

Afgelopen 2 jaar in hinterglemm geweest, tijd van m’n leven! Skieen tot een uurtje of 4 direct door naar de goasstal om te apres Skieen, hapje eten potje kaarten en rond 10 uur weer richting het apres ski paleis tot een uurtje of 1!
Vorig jaar ook in La Plagne geweest, dat was niet veel qua apres ski skieen daarin tegen wauw!! Dit jaar Val thorens eens proberen, alhoewel het hoofddoel lange skitochten maken is zullen we de apres ski zeker gaan ontdekken!

Ik heb meer apres dan ski ervaring hahahaha
Door mijn werk kom ik regelmatig in Oostenrijk, vlakbij Flachau.
Dus in de winter toch altijd wel 1 (of meerdere) avonden dat we (met collega’s) naar “die Holländer” gaan.
Best grappig om vanuit je werk zo’n dampende/feestende meute in te stappen. Als 1 van de weinigen ook geen skikleding!!
Ben ook al meerdere keren smorgens vanuit NL vertrokken om vervolgens om 16.00 de Dampfkessel binnen te stappen en 's nachts vanuit de Musistadl je bed opzoeken.

Niet ;-)

Hahaha Simone…da’s duidelijk.

Leuk om alles te lezen. @SeeQ…misschien net een rotervaring in die Patschi, maar vond het daar ook echt mega-mega-mega druk. Ik persoonlijk vond George’s gewoon net wat gemoedelijker. Maar iss grappig hoe de meningen daarover kunnen verschillen.

@Samantha…wij zitten met ons appartement over 3 weken om de hoek van het Feestpaleis, dus daar gaan we zeker een kijkje nemen.
Dat doen wij dan weer niet…na het eten nog eens terug om verder te apres-skiën. Meestal blijven we hangen tot uurtje of 21.00 (afhankelijk van de gezelligheid), dan ergens wat eten en dan in het appartement lekker douchen en meestal daarna in slaap vallen ;-)

@ Jay…ik geloof dat ik volgend jaar naar Ischgl moet (Burger King en Kebab mmmmm) Met een grote groep vrienden/familie in je appartement apres-skiën kan net zo gezellig zijn hoor. En wat handiger met kids erbij.

@ Edwin…lijkt me idd een aparte gewaarwording zo vanaf je werk de apres-ski in hahaha. Mazzelaar !!!

Hoi Jacquelien,

Inderdaad, Patschi, het was bij ons ook wel druk maar met een grote groep kun je je daar nog wel tussen krijgen. Op tijd aanwezig, inderdaad rond een uur of 4, kwart over 4 scheelt al een hele hoop. De schirmbar in Konigsleiten blijft voor ons toch favoriet. Lekker relaxed, geen zeurende security, regelmatig eigen muziek draaien, over het algemeen Duitse apres ski muziek, en niet achterlijk duur.

Wij hebben er in ieder geval weer zin in!

null

Bij zijn is meemaken

Bij zijn is meemaken

Heb na die foto’s helemaal zin om te gaan. Nog 3,5 week…

Mierlo…op dat plekje heb ik ook menig biertje gedronken. Is idd ook een leuke plek om te apres-skiën. Zal straks eens kijken of ik ook nog leuke fotootjes ervan heb. Verhoogd toch altijd de voorpret he ;-)

Saunaatje pakken en dan een bordspel spelen.

Lekker biertje in het appartement!

Hexenalm was ook mijn eerste keer, George vind ik persoonlijk verschrikkelijk…

Hahaha die Hexenalm heeft al menig apres-ski-ontmaagdingen op z’n naam staan begrijp ik ;-)

Tja…smaken verschillen. Wij vinden het altijd erg gezellig in George’s. Leuke, gezellige mensen achter de bar. Leuke muziek…vanalles wat.

Maar ja, wat wij leuk vinden, vind jij misschien verschrikkelijk ;-)

He Jacquelien,

Wel raar dat we elkaar nog nooit zijn tegengekomen, ik zie een hoop overeenkomsten in de skigebieden die we bezocht hebben. We laten over het algemeen onze sporen wel na met stickers, dus als we ergens geweest zijn hebben ze dat geweten ook!

Bij zijn is meemaken

De tentjes onderaan de Rosenalmbahn I bij Zell Am Ziller. Best gezellige tentjes en ook gedeeltelijk buiten.

In Mayrhofen bevielen de Ice Bar en de Harakiri Bar me wel. De Ice Bar om gewoon flink te apres skiën, of de Harakiri Bar om even onderuit te zakken om vervolgens de Ice Bar in te gaan ;)
Weet iemand nog wat leuke tentjes in Zell Am Ziller?

Verschillende keren in Val Thorens geweest daar begint het apres skien al op de berg, bj la folie Douce of de 360 bar een paar lekkere drankjes voordat je echt beneden bent, daarna thuis goed eten en nog even het dorp in! uiteindelijk om 5 's nachts uur thuis na de Malasiya en de volgende ochtend weer vroeg op de piste.

In oostenrijk gaat het anders, na het skien de kroeg in (buiten- of binnenbar) om zo gezellig een paar drankjes te drinken en mee te schreeuwen met de "verschrikkelijke" apres ski muziek. Eenmaal uitgezongen op naar huis of het restaurant om na het eten vervolgens nog een paar wijntjes te doen om daarna heerlijk in slaap te vallen :) In Gerlos naar de Cin Cin is toch wel één van mijn favorieten.

Wat me opvalt aan dit forum is dat de Mooserwirth in Sankt Anton nog niet genoemd is. Wat mij betreft toch één van de betere apres ski tenten in oostenrijk. Met nog 500 meter te gaan op de piste vindt je de Mooserwirth. Een grote apres ski bar waar het binnen en buiten een groot feest is, met de tunes van DJ gerard elke keer weer een groot feest!

Komende week voor het eerst naar Flachau, ik heb begrepen dat het ook daar een goed feest kan zijn in de Hofstadl, ik ben benieuwd…

Derk…Klinkt ook goed om op de piste (met nog maar een klein stukje te gaan uiteraard ;-) ) al licht te beginnen. Dat is volgens mij ook de echte apres-ski. Maar voor ons een beetje lastig omdat ik zelf niet meer ski. Daarom komen mijn man en zoon eerst terug in het appartement en zoeken we een apres-skigelegenheid in het dorp of eventueel onderaan de dalafdaling zodat ik daar ook naartoe kan.

Bij ons is de locatie sowieso in Oostenrijk. Frankrijk trekt ons totaal niet.

Vind het aan de ene kant wel jammer dat ik dus niet de "echte" op de piste apres-ski meemaak. Maar ja, je kunt niet alles hebben !

Mierlo…Wij altijd gebonden aan de voorjaarsvakantie, daarom waarschijnlijk elkaar nooit tegengekomen (alsof wij dan de enige mensen in de schirmbar waren geweest hahaha)
Hebben jullie in Hinterglemm ook jullie stickersporen ergens achtergelaten ? Zo ja…waar kan ik zoeken en wat staat er op de stickers…"wintersportersmierlo" I guess ?!

Oeps…nog vergeten een apres-ski foto te plaatsen. Die houden jullie tegoed

Komende week voor het eerst naar Flachau, ik heb begrepen dat het ook daar een goed feest kan zijn in de Hofstadl, ik ben benieuwd…

Derk op 31 jan. 2013 14:35

In Flachau moet je zeker eens naar Lisa Alm! http://www.lisa-alm.at/
Niet zozeer een apres ski tent zoals de meesten, men noemt 't zelf een ski lounge, ligt op de piste en als je van een hippe tent houdt waar graag bubbels geschonken worden, moet je daar zeker eens binnen stappen. Hapje eten is er vrij prijzig, maar de ambiance is zoveel beter dan andere tenten op de piste.
Let wel: verwacht hier geen meezingers, maar een lekkere relaxte sfeer in een zeer gaaf interieur.

Hofstadl is wel de leukste tent om heen te gaan. Beetje afhankelijk ook waar je zit in het dorp, aan de andere kant zit de Dampfkessel. Ligt aan de buitenkant v/h dorp en daar gaat 't ook wat minder lang door. Als je na de Hofstadl nog door wil gaan, kun je naar de Musistadl.
Grote zaal met livemuziek waar eerst nog (goed) gegeten kan worden voordat de beentjes los gaan op de dansvloer. In mijn beleving wel wat meer Duits georiënteerd.
Midden in het dorp zit nog Fire&Ice, de plaatselijke disco.
De Yeti-bar kun je links laten liggen, tenzij je van Oost-Europes feestjes houdt en in het weekend veel Noord Afrikaanse jongeren uit naburige stadjes.

@Jacquelien

Je kunt ook te voet of met de taxi bij de Mooserwirt komen. Maar goed je zit toch niet in St. Anton, dus zinloze info ;-)

Hoe ik Apres Ski heb je afgelopen jaar zelf mee mogen maken.

In Serfaus bij George omdat we dan met de kids zjin. Die kunnen lekker achter een beetje ‘chillen’ en wij staan met een groep volwassenen lekker te bieren tot een uurtje of 8. (En als ik de "verkeerde’ mensen tegen het lijf loop langer; nog eentje dan, nou nog eentje dan, nou de laatste dan, nou dan de allerlaatste maar, nou vooruit, nog een aller- allerlaatste en dan gaan we echt… Afijn, ik hoef jou niks uit te leggen ;-) .

Hoe is de après-ski in Serfaus/Fiss/Ladis in vergelijking met Sankt Anton?

Niet

@ Jeroen: Wat bedoel je daarmee?
Serfaus heeft an sich best een aardige apres-ski in de vorm van de Patschi… Fiss heeft volgens mij de Hexenalm. Ladis weet ik niet…

Wat heeft St. Anton nog naast de Mooserwirt?

Ischgl heeft overigens de Paznauer Taja, halverwege op de piste waar t elke dag vanaf uurtje of half 3 buiten volle bak los gaat!

@SeeQ: ik doe niet aan apres ski, dat bedoel ik

Ton…wij hebben inderdaad dezelfde apres-ski stijl ;-)

En tja vorig jaar ook steeds weer diezelfde “verkeerde” mensen tegenkomen waardoor het steeds later werd hahaha. Had jij niet foto’s gemaakt van “onze” apres-ski toen ??

Ik ging nog wel eens met de lift naar boven om op de berg een keer te kunnen apres-skiën. Maar tegenwoordig betaal je als voetganger zo’n belachelijke prijs om 1 x een stukje naar boven en uiteraard weer naar beneden te gaan. Daar heb je toch weer een paar Vliegende Hertjes voor ;-)

Plaats een reactie