Oostenrijkse karakter Serfaus-Fiss-Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wat vinden jullie van het dorpse karakter van Serfaus-Fiss-Ladis de agelopen jaren? En welk dorp vinden jullie het meest/minst toeristisch?

afgelopen zondag was er bij het rtl 4 programma snowmagazine een itime over de 3 dorpen.
daar werd ieder dorp apart in beeld gebracht

Haha! Leuke tip. Ik kom al 33 jaar in het gebied, dus heb zo wel mijn mening erover;). Het was meer de vraag wat anderen er van vonden.:)

Ben alleen in Fiss en Serfaus geweest. Fiss vind ik echt zo’n boerendorpje. Het toeristische begint eigenlijk pas naarmate je de Hexenalm daar nadert.

Serfaus is voor mij de leukste wintersportplek waar ik geweest ben. Qua dorp vele malen leuker dan Fiss. Net iets meer winkeltjes en restaurantjes/terrassen. Als niet-skier voor mij erg belangrijk. Er hangt gewoon een leuke sfeer. Tis niet zo’n lange weg met hotels etc als bv in Gerlos.

Helaas wilde mijn man na een aantal jaren eens ergens anders heen. Ik zal het missen dit jaar.

Serfaus is zeer gewild en snel volgeboekt, is het vanuit Fiss het dorp Serfaus makkelijk te bereiken, is dat te doen lopend en anders met de skibus ??

Serfaus in de winter weet ik niet, lijkt wel gezellig daar, maar in de zomer hebben de skiliften en pistes de boel geruïneerd. In de zomer wil je daar niet verblijven ook niet in Fiss of Ladis. Elke wandelmogelijkheid vanuit de dorpjes gaan via het skigebied. Liever Feichten, Ried of Nauders in de buurt.

@JeffJoep, heb het vorige week nog gelopen. Zon 20 minuten lopen 's avonds, valt mee dus.

Bedankt voor de tip
En gaat er ook nog een bus ?
Heenlopen lijkt me geen probleem maar je moet weer terug ook, dat is weer 20 minuten.

met de lift kan ook, Sunliner in en overstappen in de waldbahn…

Ladis is het meest authentiek naar mijn mening. Daar staan er nog wel wat boerderijen in het dorp bijvoorbeeld.
Fiss gaat ook nog wel, maar Serfaus zou ik niet authentiek willen noemen. Het is een gezellig dorp, daar niet van, maar authentiek? Nee.
Een langerekt dorp met twee hoofdstraten parallel aan de metrolijn vol met hotels en appartementen op een rijtje…
Alleen het eerste stuk (daar in de buurt van het toeristenburo) zou ik nog wel authentiek willen noemen.

@mathijs: wat bedoel je over dat wandelen? Ik vond dat er best wat afgewandeld kon worden in de zomer.

Wij zijn de laatste 3 jaar ook naar Fiss geweest en hebben 1 overnachting gedaan in Serfaus, waar mijn man 20 jaar geleden heeft leren skien. Nou wat is dat Serfaus volgebouwd zeg, er is geen vrij stukje meer over!! Geef ons Fiss maar, veel leuker en hier staan ook nog boerderijen in het dorp. Ladis zijn we ook geweest, dit is het rustigste dorp van de drie.

Ja, ik vond Fiss altijd leuk om het authentieke. Maar nu wordt het ook allemaal volgebouwd helaas :(.

@mathijs: wat bedoel je over dat wandelen? Ik vond dat er best wat afgewandeld kon worden in de zomer.

Hans op 1 feb. 2013 19:10

Je kan daar zeker veel wandelingen maken, alleen is het skigebied zo uitgestrekt dat je sowieso door het skigebied moet lopen en je continue de liften en pistes ziet. Ik heb de wandelkaart nog liggen thuis, je ziet hier duidelijk op dat de vele liften samen gaan met vele wandelpaden. Daarom kan je dat best links laten liggen (de prijzen in de zomer liggen hier net iets hoger dan in de omringende dorpen), ik prefereer andere dorpjes in de buurt meer. Sölden of Saalbach laten we ook links liggen (in de zomer) om die redenen.

Woon jij in oostenrijk?

Woon jij in oostenrijk?

SerfausFissLadis op 1 feb. 2013 21:09

Nee, maar ik ga wel op vakantie naar de Alpen (zowel zomer/winter).

Plaats een reactie