vertrek op 10 februari naar fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

zijn de neerslagvoorspellingen nu al coorect en op welke kan ik voortgaan want er zijn nogal wat verschillen hoor. Bergfex heeft 30 cm op voor zondag 10 februari?
Wie weet waar ik me het beste op kan baseren.

Ik zou me baseren op wat je ziet uit de lucht vallen! we zijn nog een week van u datum af!
Ik rij de 8st naar Oostenrijk, ik zal u een berichtje sturen als er teveel valt dan kan je thuis blijven :-)

hey bruno grapjas, nee wil gewoon voorbereid zijn want met twwee kids, je begrijpt wel he. probeer de verschillende sites af te gaan meer weet het niet hoor

Johan, je kan zover op voorhand echt niet weten wat er gaat gebeuren!
Heeft niks met grappig zijn te maken, ik word soms gek van iedereen die zoveel op voorhand vraag hoeveel cm er gaat vallen op de weg voor hun hotel …
1 is verder dan 5 dagen kijken onnuttig,
2 het kan soms van dal tot dat gigantisch veel schelen!
Ik snap daarom jou post echt niet! Stel nu GOD himself zit hier op het forum en zegt je dat er op 10 feb 37.3 cm sneeuw gaat vallen wat ga je dan doen? naar de kerk gaan en bidden voor meer of minder sneeuw?
Aja en ik ben blij voor je dat je met 2 kids gaat, ik rij dus de 8st met 17 personen waarvan 12 kinderen naar Oostenrijk (zonder te gaan bidden)

Hoe is de rit naar Fiss eigenlijk en dan vooral het laatste stuk in Oostenrijk ?

Is dat goed te doen ?

Nou Bruno,
Jij bent een gezellige vent zeg. reageer dan gewoon niet

Hoe is de rit naar Fiss eigenlijk en dan vooral het laatste stuk in Oostenrijk ?

Is dat goed te doen ?

JeffJoep op 3 feb. 2013 10:11

Het laatste stuk is prima te doen, zeker als je via Bregenz rijdt. Op een drukke zaterdag kan het natuurlijk druk zijn maar da’s overal dan.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Nou Bruno,
Jij bent een gezellige vent zeg. reageer dan gewoon niet

Gast596 op 3 feb. 2013 11:41

Bedankt :-)
Brengt jou reactie meer bij?

Bruno heeft gewoon gelijk, het is moeilijk in te schatten hoeveel sneeuw er op 10 feb valt en waar precies. 1 a 2 dagen van te voren is een voorspelling een stuk betrouwbaarder. Maar dan nog kan het verschillen. Je zult op 10 feb toch aanmoeten komen, dus als je het niet vetrouwd ga je een dag eerder weg als dit kan. Weet je zeker dat je Fiss haalt. Overigens heb ik 3 jaar geleden eens 16 uur over gedaan en dat was in de 10 keer een uitzondering. Als het veel sneeuwt heb je onderweg pech maar eenmaal op de piste heb je er zeker weten baat bij. Fiss en dan vanaf bregenz is bij droge omstandigheden prima te doen. Sneeuwt het licht ook nog wel. Bij matige of zware sneeuwval heb je de kans dat ze gaan blokrijden voor de tunnels, dus dan wordt de weg af en toe afgesloten. Dit heb ik nu 1 maak meegemaakt, tja dan doe je er langer over. De weg naar Fiss omhoog, vanaf Ried kun je bij stevige sneeuwval met de sneeuwketting moeten doen, ik heb dit zelf nog nooit hoeven doen

Johan, het is moeilijk om zover vooruit te kijken, maar het geeft al wel een indicatie van slecht of goed weer. Ik zou dus zeker sneeuwkettingen in de koffer steken en hopen dat het meevalt. Trouwens de weg naar Fiss zal wss wel goed en snel geruimd worden. Gewoon afwachten en binnen een paar dagen zal je het wel weten.

Trouwens Bruno, je hebt een beetje gelijk maar je moet nu ook weer niet zo kut doen.

Hij heeft wel gelijk, wat betreft de verwachtingen. Maar als je dan zegt dat je soms gek wordt van mensen die iets vragen over de te verwachte sneeuwval. Zeg ik op mijn beurt, blijf weg op een forum want zoals op elk forum waar dan ook. Kom je 100 x dezelfde vragen tegen. Hij wordt daar dus soms gek van. Niet reageren dan of gewoon weg blijven op een forum.

Doe niet zo gek. Die wegen zijn allemaal hartstikke goed gebouwd en er zal echt niks gebeuren… Kijk maar beter uit dat er niets in Utrecht gebeurd… Dat is veel gevaarlijker.

Wat elke zomer is gebleken, is dat er minder sneeuw was – met de winter vergeleken

Bruno heeft gewoon gelijk, het is moeilijk in te schatten hoeveel sneeuw er op 10 feb valt en waar precies. 1 a 2 dagen van te voren is een voorspelling een stuk betrouwbaarder. Maar dan nog kan het verschillen. Je zult op 10 feb toch aanmoeten komen, dus als je het niet vetrouwd ga je een dag eerder weg als dit kan. Weet je zeker dat je Fiss haalt. Overigens heb ik 3 jaar geleden eens 16 uur over gedaan en dat was in de 10 keer een uitzondering. Als het veel sneeuwt heb je onderweg pech maar eenmaal op de piste heb je er zeker weten baat bij. Fiss en dan vanaf bregenz is bij droge omstandigheden prima te doen. Sneeuwt het licht ook nog wel. Bij matige of zware sneeuwval heb je de kans dat ze gaan blokrijden voor de tunnels, dus dan wordt de weg af en toe afgesloten. Dit heb ik nu 1 maak meegemaakt, tja dan doe je er langer over. De weg naar Fiss omhoog, vanaf Ried kun je bij stevige sneeuwval met de sneeuwketting moeten doen, ik heb dit zelf nog nooit hoeven doen

Frank op 3 feb. 2013 16:09

Hahaha Frank…wij zaten toen in Serfaus. Om 02.00 uur 's nachts weggereden en we waren Nederland nog niet uit of het begon te sneeuwen. Dit is doorgegaan tot we bij de Oostenrijkse grens waren. Kwamen aan in Serfaus om 21.00 uur: 19 uurtjes over gedaan (het kan nog erger dus ;-) )

Kan iemand mij vertellen of de weg naar Fiss in het donker ook geen probleem is ?

De weg naar boven in Fiss is een heel makkelijke bergweg zeer breed en steeds goed onderhouden heb hem al veel in het donker gedaan en ik leef nog :-)

Bedankt Bruno, dat geeft ons wat meer vertrouwen, hahaha

Plaats een reactie