6 daagse skipas op zaterdag al geldig.

Enkele jaren geleden kon je op zaterdag na 15.00 uur op een 6 daagse skipas al een dag eerder naar boven. Vorig jaar in Kaltenbach ging dit niet meer door.
Wie heeft hier nog meer ervaringen mee?

In Serfaus Fiss Ladis wel al geldig na 15.00 uur.

In Saalbach volgens mij na 14.00 uur.

En in Ischgl ?

Wie weet hoe dit zit in wilder kaiser-brixenthal?
Bvd

In brixen op za vanaf 15u. Iemand bekend met portes du soleil?

Brixen/Westendorf na 15.00 hier in Solden ook na 15.00 zaterdag toch nog mooi afdaling kunnen doen daardoor

En het Zillertal Arena? Iets over bekend?

Of Zillertal 3000?
Zal wel lekker zijn om op zaterdag al een piste te doen!

15-02-2013 tot 23-02-02013 Tux

dus in solden mag je zaterdag na 15 u skien met een skipas die maar vanaf zondag geldig is zou supper zijn wij gaan daar binnen 2 weken naar toe

Mijn ervaring is dat je skipas in het Zillertal niet geldig is op zaterdag. Tot dusver heb ik altijd een dagkaartje moeten kopen…

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Hoe zit dit in ski amadé? Kan het nergens gevonden krijgen :(

In de ski amadé is de skipas ook op de dag voor de ingangsdatum vanaf 15.00 uur te gebruiken!

In de ski amadé is de skipas ook op de dag voor de ingangsdatum vanaf 15.00 uur te gebruiken!

Inge op 5 feb. 2013 20:57

Dit is ook onze ervaring. Ga ervan uit dat dit niet veranderd is.

Ik weet niet hoe het in het Zillertal is, maar als wij daar 's ochtends aankomen willen we zo snel mogelijk de piste op dus dan hebben we geen zin om nog tot 15.00 uur te wachten. We kopen dus standaard een dagkaart erbij.

Dit geldt trouwens ook voor andere gebieden, je verheugt je al maanden op de wintersport dus dan wil je zo snel mogelijk de piste op. ;)

@Dick: er zijn veel mensen die net zoals wij, de hele nacht doorgereden hebben (krokus!) en dan eerst even willen bijkomen alvorens vanaf 15:00 uur even te willen skieen. Het echte werk begint dan ook op zondag voor velen.

Op zaterdagen is het wel altijd lekker rustig op de pistes, dus vrijdag extra overnachting onderweg en zaterdagochtend vroeg de piste op met een extra dagkaart!

Hoge bomen........lange latten!

@Gast487: 1 van de voordelen van met de bus reizen, alhoewel ik ook wel graag met de auto ga. :)

Niemand die weet of dit in Ischgl ook mogelijk is ?

In Saalbach volgens mij na 14.00 uur.

Martin op 4 feb. 2013 08:42

Ik heb ze dit per mail gevraagd en in Saalbach is het vanaf 15.00

Iemand een idee hoe dit geregeld is in Les Menuires (Les trois vallées)?

in solden van af 15 u

@steven9: kijk eens op de site van Les Menuires.
Je kon enkele jaren geleden een dagpas met korting kopen als je die vantevoren thuis via internet reserveerde. De pas lag dan bij de skipasverkoop voor je klaar, op naam.
Iets vergelijkbaars heb je in Paradiski met ‘‘Samedijeski’’.

Als ik de voorwaarden van Solden lees geld het voor elke pas dat je hem kan gebruiken vanaf 15:00 de dag voordat hij ingaat… Heb ik dat zo goed begrepen. Ik ga namelijk volgende week van maandag tot vrijdag en de bedoeling was dan om een kaart van dinsdag-vrijdag te halen, 3 dagen dus. Als we dan op maandag na 3 uur nog even kunnen gaan zou dat een mooie bonus zijn…

Kan iemand mij vertellen of de skipas van Zillertal 3000 al op zaterdag in de middag geldig is?

Voor Zillertal Arena geldt het volgende (heb navraag gedaan): “Karten können vorab (ab 15:00 Uhr) für den nächsten Tag gekauft werden, jedoch kann die Karte an dem Tag nicht benützt werden”

Ofwel ik vermoed dat voor Zillertal 3000 hetzelfde geldt: wel vanaf 15:00 ophalen de dag voorafgaande, maar niet direct op de ophaaldag gebruiken…

Dus ik betwijfel of je in andere gebieden dus wel om 15:00 voorafgaand aan de ingangsdag de liften mag gebruiken.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Als ik de voorwaarden van Solden lees geld het voor elke pas dat je hem kan gebruiken vanaf 15:00 de dag voordat hij ingaat… Heb ik dat zo goed begrepen. Ik ga namelijk volgende week van maandag tot vrijdag en de bedoeling was dan om een kaart van dinsdag-vrijdag te halen, 3 dagen dus. Als we dan op maandag na 3 uur nog even kunnen gaan zou dat een mooie bonus zijn…

Karin2 op 3 apr 2013 20:01

http://www.soelden.com/urlaub/EN/SD/WI/urlaubsplanung/skigeb…:
“Normally ski passes are valid from the date of issue. On request all ski passes (half-day passes and 1.5-day tickets excepted) can be purchased in advance. Ski passes can be used from 3pm the day prior to its date of issue (common Sölden-Obergurgl/Hochgurgl ski pass excepted). Ski passes are valid on consecutive days; it is not possible to make a break in-between (flexible passes excepted).”

Dus dit lijkt voor Solden wel op te gaan, uitgezonderd dus Sölden-Obergurgl/Hochgurgl ski pass

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Oud topic.
Maar zelfde vraag. Gaat die vlieger ook nog op voor Flachau?
Kan het in de voorwaarden niet vinden.

Bij sunweb kun je zelf kiezen op welke dag je pas ingaat. Als je dan een 7 daagse pas neemt (is meestal niet veel duurderd) kun je van zaterdag t/m vrijdag skiën.

In SFL is je kaart voor de volgende dag de dag vooraf geldig vanaf 15.00 uur. 2 weken terug nog gebruik van gemaakt.

Weet er iemand of je in Obertauern ook uw skipas een dag op voorhand mag gebruiken en vanaf welk uur?

Plaats een reactie