Gerardmer / La Bresse Hohneck 01/02 - 02/02

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Bresse Hohneck en Gérardmer

Donderdagavond aangekomen in La grand Hotel in Gerardmer. Hier lekker van eten, vriendelijk personeel, mooie welness. Alleen tijdens de 1e en 2e nacht wakker geworden van luidruchtige hotelhasten (was weekend van film fantastique). Na een telefoontje naar de receptie werd dit opgelost.

eerste dag naar Gerardmer latten huren. De hele voormiddag regen en weinig pistes open. Onze vrienden waren beginners en kregen er les tot de middag. Wij konden er niet veel skieen. Tegen de middag waren we druipnat en besloten we jammergenoeg niet meer te skieen maar te gaan genieten van de welness in het hotel.

Tweede dag naar La bresse. DRUK, DRUK, DRUK. Nog nooit gaan skieen in zo’n drukte… s’middags gaan eten in het restaurant en waarschijnlijk een uur staan wachten in de rij, en nog een uur om een tafel te bemachtigen…Pfff…En dan eindelijk gedaan met eten, willen we weer vlug de latten op Maar… mijn latten waren gestolen!!! Dit was iets wat ik nog nooit meegemaakt had, en ze stonden nochtans achter die van mijn man…Niets anders op dan andere te gaan huren, wat een tegenvaller!
Verder goed in de drukte geskied…

Zondagvoormiddag nog in La Bresse. Nog steeds erg druk, vooral rond de lift bij het dalstation. 's middags zeker niet ter plaatse gaan eten. We zijn wat afgedaald naar La bresse dorp en onderweg het 1e restaurantje gestopt. Super lekker gegeten in alle rust! Zalig!!

Nu nog naar Gerardmer, de latten terug bezorgen, en de mijne betalen zeker? Gelukkig had de persoon die ze ‘gebruikt’ had, ze ook terug gegeven en waren ze reeds terug in de winkel. OEF! 170 € gespaard! We werden er wel nog even op gewezen dat in La Bresse er heel vaak latten ‘gestolen’ of ‘gebruikt’ worden door anderen die niet willen betalen. Je mag ze geen minuut uit het oog verliezen, dus ook geen moment rustig genieten…

Conclusie: la bresse kan wel voor een weekendje weg , omdat het niet ver is maar eigenlijk voor de gezelligheid, de leute, de rust, het lekker eten, goede pistes moet je het niet doen en kan je met een paar uurtjes verder rijden, een veel leukere vakantie genieten!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 20:31

Ik vertrek over 2 weken met een groep vrienden naar Gerardmer/La Bresse. De kans op (extreme) drukte schrikt me wel af. Maar dat altijd een risico in kleine gebieden die op relatief korte reisafstand zijn. Kijk maar eens in Winterberg in de voorjaarsvakantie.

De vooruitzichten qua sneeuw zijn volgens mij voorlopig wel beter. Hoe vond je die gebieden qua ski-mogelijkheden Gast 813?

Ps. Heb mijn ski-slot wel even opgezocht!

Plaats een reactie