LIVIGNO alle info welkom.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

ik ga samen met een vriend(zonder de vrouwkes)nog eens naar Liivigno in maart,als er iemand info heeft over het gebied en/of aprésski die we zeker moeten doen,let wel we zijn vijftigers maar met jonge manieren!!we zijn allebei gevorderde skiers dus zwart is geen probleem,laat de info maar komen,en alvast bedankt.

ik had nog vergeten te melden dat we logeren in Hotel Intermonti,daar al iemand geweest ?en hoe zit het met de taxsfree,zal wel beperkte uitvoer zijn zeker???
we komen ook met de bus dus geen rijzorgen.

Je roept: nog eens naar Liivigno??? Deze zin impliceert dat je er al eens bent geweest of lees ik het verkeerd?

When life gets too complicated.... SKI

Livigno is geen onderdeel van de EU-douanezone. De invoerregels naar Zwitserland en de EU moet je in de gaten houden. Lees er meer over op de wiki: https://www.wintersport.nl/wiki/douanecontrole-wintersport…

Persoonlijk ken ik Livigno alleen van de zomer, dus qua skiën en après-ski kan ik je helaas niet verder helpen. ;)

Wij komen daar al een jaar of 6. Mooi ski gebied aan de Mottolino kant en Carossel3000. Je kunt er mooie tochten maken. Via Ostaria en Via plan is het gedeelte met de winkels. Zie dat je wel aardig uit de richting zit met jullie Hotel.
Benzine, sigaretten, drank, parfum en Rayban zonnebrillen zijn goedkoop. Voor kleding en andere zaken valt het mee. Alleen BTW zit er niet op. Ga je dure zaken als sierraden of horloge kopen hou dan rekening met het feit dat je geen BTW hebt betaald en invoerrechten en BTW moet betalen in NL.
De leuke terrassen en barretjes zitten aan de kant bij Via Ostaria/Plan. Echt apresski kennen ze daar niet ala oostenrijk.
Aangezien je hoog zit moet je rekening houden met ijlelucht en het kan er erg koud zijn. Hebben in het voorjaar als eens -25 mee gemaakt 's-nachts.
Voor de rest veel genieten en lekker skieen.

Groeten, Harald

nee ben er nog niet geweest,met ‘‘nog eens’’ bedoel ik eigenlijk dat ik dit jaar nog eens ga skien,ben in januari naar Frankrijk geweest.

Ga je dure zaken als sierraden of horloge kopen hou dan rekening met het feit dat je geen BTW hebt betaald en invoerrechten en BTW moet betalen in NL.

Harald op 6 feb. 2013 11:25

De aankoopen die je ‘meeneemt’ moet je al bij de Oostenrijkse of Italiaanse douane aangeven, want die vertegenwoordigen de ‘buitengrens’ van de EU en de EER.

Hotel intermonti is gelegen aan de Motolini zijde van Livigno. Hier vind je vorral hotels. Het centrum met winkels is gelegen aan de Carosello zijde. Er rijden gratis skibussen door gans het dorp. Je kunt zelfs zonder bus van Motolino naar Carosello, alleen moet je dan het dal doorkruisen (+/- 250 m) Ik kom er al een 8 tal jaren en doe ook allerlei inkopen, maar nog nooit gecontroleerd geweest, maar het kan altijd.

Wij zijn ook van plan een short break naar Livigno te boeken in maart.
Rob! Als ik zo vrij mag zijn om twee vragen te stellen hier.

Zijn er nog aanraders wat betreft acco? Ontbijt of hp maakt niet uit.
Zijn er ook skishops. met andere woorden kan je in Livigno ook goedkoop skies kopen?

In Livigno kan je bijna alles goedkoop kopen daar het taxfree is maar je moet je prijzen kennen want bv een Iphone 5 was in december €10 duurder dan in België. Reuk, drank, sigaretten en brandstof vele goedkoper dan bij ons. hieronder een uitgebreidde tekst ivm Livigno. Ik ben er elk jaar in december en april en verblijf op appartement want in Livigno kan je elke avond in een ander super lekker restaurant gaan eten, veel plezier.
Livigno:
Is een gemeente in de Italiaanse provincie Sondrio (regio Lombardije) en telt 5326 inwoners (31-12-2004). De oppervlakte bedraagt 211,2 km², de bevolkingsdichtheid is 24 inwoners per km².
Livigno is ontstaan uit de samensmelting van drie dorpjes die in de vallei aanwezig waren. Ook de Passo d’Eira en het kerkdorpje Trepalle op de route naar Bormio hoort bij de gemeente. Het wordt ook wel "Little Tibet" genoemd omwille van de vaak zeer koude temperaturen en uitzonderlijk zonnige dagen. Het dorp is nu vooral bekend als skigebied en taks vrije zone.
In 1910 bevestigde het Italiaanse Koninkrijk en later ook de republiek deze status. En dan aan het einde werd in 1960 door de EEG de taks vrije status definitief vastgelegd. De reden voor deze toekenning is te zoeken in de moeilijke bereikbaarheid van Livigno tijdens de winter en eeuwenlange armoede in de regio.
Livigno heeft 3 skigebieden, aan de noordkant Carosello 3000, en Costaccia die met elkaar verbonden zijn en aan de zuidkant het skigebied Mottolino.
Van de 78 pisten zijn er 12 zwarte, 37 rode en 29 blauwe pisten, deze zijn allemaal vrij breed zodat het een vrij gemakkelijk skigebied is. Ook worden op beide kanten alle jaren snowparken aangelegd. Aan de skischool (centrum dorp) is ’s avonds een verlichte blauwe piste met op woensdag een show van de skischool monitors.

De talrijke zeer goed restaurants bieden uitgebreide keuzes aan zeer goede kwaliteit.
Talrijke pasta’s, kazen, pizza, Pizocherri, wild (cervo), Steak Wellington, enz.
De hoofdstraat in het winkelvrije gedeelte van Livigno is Via Plan al de hieronder genoemde restaurants liggen in die straat of in een zijstraat ervan.
De betere restaurants zijn:
Mario’s *** Via Rin 380
Oblo Via Fretta 1601
La Mirage Via Plan 201
La Pastorella Via Plan 330
Bait del Ghet (Pizza) Via Plan 149
La Calcheira (wild) Via Val Federia 61A
Livigno heeft ook de hoogste brouwerij van Europa op 1816m: Birreria Steakhouse Echo waar je ook aan zeer lage prijs een hele kip, ribbetjes, pizza’s en nog andere lekkernijen kan eten. Ook niet vergeten hun bier eens te proeven in een glas of tap aan de tafel 2 tot 5 liter.
Het brouwerij/restaurant ligt op de hoofdbaan (Via Pontiglia 37)langst waar je Livigno binnen komt, iets voorbij het tankstation aan de zelfde kant van het station.

Voor het middag eten aan de kant van Carosello 3000 kan je lekker eten onderaan de lift bij het sporthotel 3000 (aan de bushalte) heerlijke grote pizza’s.
Aan de kant van de Mottolino zijn de beste restaurants beneden aan de piste aan de overkant van de baan daar heb je keuze genoeg.

Dranken:
Een aanrader is ook de “bombardino” een warme drank gemaakt op basis van eieren likeur, de beste is te krijgen bij Albergo Alpina of La Baita in de via Bondi (centrum).
Andere aanraders zijn ook de talrijke grappa’s met fruitsmaak en Sambuca.

De après ski was het best bij Tea del Vidal onderaan de pistes van Mottolino maar het verschuift elk jaar in 2011 en 2012 was er hier niets of weinig te beleven. Ook goed is het bij Stalet, onderaan de pistes van de Carosello 3000. Ook goed is de andere Stalet onderaan de Costaccia ook lekker om ’s middags te eten. De hamburger en de broodjes zijn aanraders, eigenlijk alles is er lekker.

RoCo

Ron,als je info betreffende acc.zoekt ga dan eens naar http://www.livigno.com verder heeft Ronald voor een zeer volledige info gezorgt,daarvoor dank.
groeten Rob

Wij logeren altijd in Garni Daniëla (kamer met ontbijt) Is gelegen in het centrum en op 150 m van de eerste lift. Je kunt tot aan de deur skiën als je wilt.

heb je zwitersland vignet nodig en hoe zit dat met een afgelsoten pas of tunnel vanaf 'sa vonds 18.00 uur?

heb je zwitersland vignet nodig en hoe zit dat met een afgelsoten pas of tunnel vanaf 'sa vonds 18.00 uur?

Gast690 op 5 apr. 2013 17:17

een vignet is volgens mij nodig als je in het desbetreffende land nog op de snelweg komt. maar ik kan er ook naast zitten.:p

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

En hoe was het?

RoCo

Zorg dat je er met een lege tank aankomt.
3 jaar geleden tankte ik daar nog euro95 voor minder dan een euro.
95 cent voor een liter euro95 en 80 cent voor een liter diesel.

Zal nu wel iets duurder zijn maar toch zeker de moeite waard om er aan te denken.
Ik was er helaas met de motor en daar ging maar 16 liter in. :(

Übung macht den meister!!!

Livigno,is een voor ons dan toch een heerlijke plaats om te gaan skien,we gaan volgend jaar waarschijnlijk terug maar dan MET de vrouwkes die willen natuurlijk van de taxsfree sfeer even proeven!!zal best mijn kredietcard bij mij houden zeker !!
leuk skigebied en de pisten zijn gelijk autostrades,we hebben wel geluk gehad met het weer alle dagen volle zon,we deden i/d voormiddag carosello 3000 en na de middag namen we de bus voor de motolino kant,waar ook minder volk op de piste was,meer zwart hé.
ons Hotel Intermonti lag ook op deze kant dus kon je bijna tot aan de deur skien,nog maar150m lopen tot aan de BAR !!

nog een tip als je iets wil aankopen daar: hou er steeds rekening mee dat in wat bij hen aanschouwd wordt als Hoogseizoen, je ook alles wat duurder betaald…
Voorbeeld: wij gingen 2 weken 1 week was het nog half-seizoen de 2de week was hoogseizoen…
Gevolg: bepaalde electronica, drank en sigaretten waren in week 2 ook opgeslagen in prijs.

we willen in jan/feb 2014 nog eens terug naar Livigno maar deze keer met de auto, welke is de beste route om in het dorp te geraken en is die trein gemakkelijk te nemen, wat is de kostprijs ervan? ik zou graag van zondag naar zondag gaan dat is in bepaalde hotels mogelijk, momenteel gaat onze keuze naar hotel la montanina, al iemand ervaring mee??of als jullie nog in andere goede hotels gelogeerd hebben geef maar door !!!

Livigno,is een voor ons dan toch een heerlijke plaats om te gaan skien,we gaan volgend jaar waarschijnlijk terug maar dan MET de vrouwkes die willen natuurlijk van de taxsfree sfeer even proeven!!zal best mijn kredietcard bij mij houden zeker !!
leuk skigebied en de pisten zijn gelijk autostrades,we hebben wel geluk gehad met het weer alle dagen volle zon,we deden i/d voormiddag carosello 3000 en na de middag namen we de bus voor de motolino kant,waar ook minder volk op de piste was,meer zwart hé.
ons Hotel Intermonti lag ook op deze kant dus kon je bijna tot aan de deur skien,nog maar150m lopen tot aan de BAR !!

rob16 op 8 apr 2013 10:56

Beste, je bent indertijd naar hotel Intermonti geweest. Tevreden van dit hotel? Iemand anders een mening of ervaringen?

*bericht bewerkt door JeffreyDeclercq op 11 feb 2020 14:03

Hallo Jeffrey,

Wij gaan nu 11 april voor de derde keer op rij naar Livigno.
Voor de tweede keer naar hotel Alpen Village, naast Intermonti, ski in ski out.
Net verbouwd, verbouwingswerken startten verleden jaar de dag van ons vertrek.
Wanneer je vragen hebt…shoot.📲

Born to run. B.S.

Hallo Jeffrey,

Wij gaan nu 11 april voor de derde keer op rij naar Livigno.
Voor de tweede keer naar hotel Alpen Village, naast Intermonti, ski in ski out.
Net verbouwd, verbouwingswerken startten verleden jaar de dag van ons vertrek.
Wanneer je vragen hebt…shoot.📲

dan58 op 11 feb 2020 14:53

Ben benieuwd naar het resultaat @dan58. Wij vertrekken nu vrijdag naar Livigno en verblijven eerste keer in Alpen Village. Vorig jaar in Baita Montana.

@wimaerts1979
Hoy Wim, geniet en laat wat weten.
Sneeuw is er alleszins genoeg.👌
Ps Baita is wel een klasse hoger maar A V viel reuze mee. De keuken was bijzonder goed.

*bericht bewerkt door dan58 op 11 feb 2020 20:13

Born to run. B.S.

Wanneer je vragen hebt…shoot.📲

dan58 op 11 feb 2020 14:53

Gaat ge met de auto @dan58 ?

Bla, bla, bla.

@bartvwg
Ja💣💥 (shoot😉)

Born to run. B.S.

Top info @Ronald, bedankt.
Ik lees dit topic graag mee, want ik ben daar ook van 15 tot 21 maart voor een 5 dagen sneeuwtripje.

@dan58 hoe lang rij je er over en welke route neem je?
Ik wil er ook eens naar toe. :)

Bla, bla, bla.

@bartvwg
Zal je morgen PB'n, nu ziekenhuisopname.🤕🤒😷

*bericht bewerkt door dan58 op 12 feb 2020 20:25

Born to run. B.S.

@dan58 hoe lang rij je er over en welke route neem je?
Ik wil er ook eens naar toe. :)

bartvwg op 12 feb 2020 08:55

Ik rijd altijd naar basel, landquart, vereinatunnel op en zo dan nog even pas over tunneltje door en we zijn er.

Heb het in 9h gereden uit Brussel en vorig jaar 10h maar toen zat er een klein kind in de auto waarmee we meerdere keren gestopt zijn.

Als je op zaterdag aankomt hou dan wel rekening met de openingsuren van het tunneltje juist voor livigno.(Munt la schera)

Als je op zaterdag aankomt hou dan wel rekening met de openingsuren van het tunneltje juist voor livigno.(Munt la schera)

MorRonski op 13 feb 2020 20:02

En die openingstijden vind je hier:
https://www.livigno.eu/en/tunnel-munt-la-schera-landing…

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie