Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Definitief geen skivakantie met kerst in Oostenrijk

@Pedro @Tims @Cassiej Misschien is er nog een kleine kans dat als je voor 19 dec gaat dat je niet in Quarantaine hoeft, onze gemeente heeft nog niet alle officiele stukken maar daar wordt nog over gesproken, dat zou mooi zijn

Elly3 op 02 dec 2020 22:16

Ik heb al een plan A en een plan B, maar jouw plan C klinkt NOG beter, gezien de datum dat ik van plan ben af te reizen. ;-)

@Pedro @Tims @Cassiej Misschien is er nog een kleine kans dat als je voor 19 dec gaat dat je niet in Quarantaine hoeft, onze gemeente heeft nog niet alle officiele stukken maar daar wordt nog over gesproken, dat zou mooi zijn

Elly3 op 02 dec 2020 22:16

Eigenlijk zijn dit van die rare dingen in de regelgeving. Doordat de liften dicht zitten was nu mijn plan om op zondag (rustige reisdag) naar mijn appartementje af te reizen. Maar nu is het dus zo dat als ik vrijdag in de auto stap ik daar niet in quarantaine hoef. Zit geen enkele logica in.
En wie controleert of ik vrijdagavond of zaterdagmorgen aankom, of dus zoals ik van plan was op zondag…
Maar ja, om geen gezeur te krijgen lekker op vrijdag naar Dienten, foto maken als bewijs en dan genieten van de heerlijke rust daar :-)

Ps. Elly, staat er nog een bbq-avond op jullie programma ;-)

Peter Pos

@Pedro @Tims @Cassiej Misschien is er nog een kleine kans dat als je voor 19 dec gaat dat je niet in Quarantaine hoeft, onze gemeente heeft nog niet alle officiele stukken maar daar wordt nog over gesproken, dat zou mooi zijn

Elly3 op 02 dec 2020 22:16

Eigenlijk zijn dit van die rare dingen in de regelgeving. Doordat de liften dicht zitten was nu mijn plan om op zondag (rustige reisdag) naar mijn appartementje af te reizen. Maar nu is het dus zo dat als ik vrijdag in de auto stap ik daar niet in quarantaine hoef. Zit geen enkele logica in.
En wie controleert of ik vrijdagavond of zaterdagmorgen aankom, of dus zoals ik van plan was op zondag…
Maar ja, om geen gezeur te krijgen lekker op vrijdag naar Dienten, foto maken als bewijs en dan genieten van de heerlijke rust daar :-)

Ps. Elly, staat er nog een bbq-avond op jullie programma ;-)

peterpos op 03 dec 2020 07:13

Hoe zit dat als je vrijdags aankomt, waarom gelden dan de inreisregels als quarantaine nog niet?
Waar lees je dit precies.

Marcel Wattel

Lees hiernet op de site van montafon dat de liften maar open gaan op 24 december. De eerste week van kerst is dus alvast geen mogelijkheid meer.

*bericht bewerkt door Joris1973 op 03 dec 2020 09:58

als ik de berichten lees dan begin ik langzaam toch ook te vrezen voor de week van carnaval (half febr.). Zou er een positief reisadvies komen? En dan natuurlijk nog de beperkingen in Oostenrijk. Zouden de bergrestaurants open gaan? Anders gaat het een enorme run op pasen geven, zeker nu pasen zo vroeg is.

@apc_wattel
https://orf.at/corona/stories/3192153

Quarantaine na binnenkomst
Vanaf 19 december geldt een quarantaineverplichting voor degenen die Oostenrijk binnenkomen. Het is de bedoeling om de risicogebieden in te delen op basis van de 14-daagse incidentie van positieve coronavirusgevallen. Alle landen met een waarde hoger dan 100 worden geclassificeerd als risicogebieden - momenteel zijn alle buurlanden van Oostenrijk inbegrepen. Mensen die vanuit een risicogebied binnenkomen, moeten tien dagen in quarantaine. Gratis testen is mogelijk na vijf dagen met behulp van een PCR-test. Er zouden uitzonderingen moeten zijn, bijvoorbeeld voor zakenreizigers en forensen. De verordening is van toepassing tot 10 januari, het belangrijkste doel hier is het orthodoxe kerstfestival op 7 januari.

@peterpos zullen we die maar doorschuiven naar de zomer dan komt @Pedro187 ook en nodigen we @Tims ook uit in de tuin en onze vrienden in Mulbach. 😁 En jullie huisgenoten en van Emma. Kunnen we leuk kennis maken. Als corona het toe laat Hollandse BBQ

*bericht bewerkt door Elly3 op 03 dec 2020 12:06

Dienten Die Alte schule

Er stond gisteren nog op de site van Samnaun dat Ischgl op 17/12 open zou gaan dus ik dacht ok hoe doen ze dat dan als je uit Samnaun komt. Daar gaan ze 11/12 open en hotels zijn daar ook gewoon open. Inmiddels is het inderdaad aangepast naar 24/12. Alleen Samnaun kant is wel heel beperkt, maar je gaat bijna 1 sleeplift al interessant vinden :)

Als vanaf 24-12 het skigebied van Ischgl open is, zou je in theorie een hotel kunnen boeken in Samnaun en gaan skiën in Oostenrijk, maar dan ben je wel in overtreding. Bij binnenkomst in Oostenrijk moet je namelijk in quarantaine.

Annoying skiers since 2003

@peterpos zullen we die maar doorschuiven naar de zomer dan komt @Pedro187 ook en nodigen we @Tims ook uit in de tuin en onze vrienden in Mulbach. 😁 En jullie huisgenoten en van Emma. Kunnen we leuk kennis maken. Als corona het toe laat Hollandse BBQ

Elly3 op 03 dec 2020 12:05

Haha dat lijkt me uitstekend idee!! 😀

Het kan toch echt weleens een nagenoeg skiloze winter gaan worden, pas in de zomer wordt het weer normaal, aldus Kurz:

Wir bleiben daher bei unserer Einschätzung: Erst im Sommer wird es wieder Normalität geben. Bis dahin müssen wir aber ein Infektionswachstum hinauszögern oder verhindern. Das geht leider nur mit Einschränkungen und Tests.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het kan toch echt weleens een nagenoeg skiloze winter gaan worden, pas in de zomer wordt het weer normaal, aldus Kurz:

Wir bleiben daher bei unserer Einschätzung: Erst im Sommer wird es wieder Normalität geben. Bis dahin müssen wir aber ein Infektionswachstum hinauszögern oder verhindern. Das geht leider nur mit Einschränkungen und Tests.

Shane op 03 dec 2020 20:02

Tot alles normaal is blijven er maatregelen, want anders kan je de besmettingen niet in de hand houden. Een enorme open deur, maar dat zegt toch niet per se iets over de rest van het skiseizoen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tot alles normaal is blijven er maatregelen, want anders kan je de besmettingen niet in de hand houden. Een enorme open deur, maar dat zegt toch niet per se iets over de rest van het skiseizoen?

Roy83 op 03 dec 2020 20:35

Nee, niet perse, maar ik krijg bij zulke uitspraken altijd een bepaald gevoel… En ik hoef je er toch niet meer aan te herinneren, dat mijn gevoel het wat de kerst betreft al sinds oktober bij het rechte eind had hé 😋.

Toerisme vormt gewoon een giga impact en is moeilijk verenigbaar met publieke maatregelen. Puur door het grote aantal mensen dat op de been is, is het een van de moeilijkste beslissingen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@peterpos zullen we die maar doorschuiven naar de zomer dan komt @Pedro187 ook en nodigen we @Tims ook uit in de tuin en onze vrienden in Mulbach. 😁 En jullie huisgenoten en van Emma. Kunnen we leuk kennis maken. Als corona het toe laat Hollandse BBQ

Elly3 op 03 dec 2020 12:05

Vergeet je niet 3 mensen? 🧐 😂😂😂

mama on a mission in the snow

Tot alles normaal is blijven er maatregelen, want anders kan je de besmettingen niet in de hand houden. Een enorme open deur, maar dat zegt toch niet per se iets over de rest van het skiseizoen?

Roy83 op 03 dec 2020 20:35

Nee, niet perse, maar ik krijg bij zulke uitspraken altijd een bepaald gevoel… En ik hoef je er toch niet meer aan te herinneren, dat mijn gevoel het wat de kerst betreft al sinds oktober bij het rechte eind had hé 😋.

Toerisme vormt gewoon een giga impact en is moeilijk verenigbaar met publieke maatregelen. Puur door het grote aantal mensen dat op de been is, is het een van de moeilijkste beslissingen.

Shane op 03 dec 2020 21:10

Ik denk dat wij steeds hetzelfde gevoel hebben. Ik vrees ook met grote vreze voor trainingskampen, wedstrijden en het N(J)K in februari.
Hard duimen maar…

mama on a mission in the snow

Tot alles normaal is blijven er maatregelen, want anders kan je de besmettingen niet in de hand houden. Een enorme open deur, maar dat zegt toch niet per se iets over de rest van het skiseizoen?

Roy83 op 03 dec 2020 20:35

Nee, niet perse, maar ik krijg bij zulke uitspraken altijd een bepaald gevoel… En ik hoef je er toch niet meer aan te herinneren, dat mijn gevoel het wat de kerst betreft al sinds oktober bij het rechte eind had hé 😋.

Toerisme vormt gewoon een giga impact en is moeilijk verenigbaar met publieke maatregelen. Puur door het grote aantal mensen dat op de been is, is het een van de moeilijkste beslissingen.

Shane op 03 dec 2020 21:10

We zullen zien :). Ik reken nergens meer op (voor het hele seizoen), maar meevallers zijn welkom. Anders (als december wel lukt in 2021) heb ik gewoon 2 jaar niet in de echte sneeuw gestaan :(. Maar ook daar komen we wel overheen of halen we wel weer in.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hard duimen inderdaad @Skimams en @Roy83. Voor het skiseizoen en de sector, maar vooral ook voor onze horeca- en evenementen branche en al die anderen die zo vreselijk onrechtvaardig de dupe zijn van deze situatie!

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Skimams Gezellig jullie zijn welkom hoor ! 😁👍

*bericht bewerkt door Elly3 op 03 dec 2020 22:46

Dienten Die Alte schule

Ik heb eens drie jaar niet geskied.
Ik leef nog steeds.

Ik heb eens drie jaar niet geskied.
Ik leef nog steeds.

DrPhil op 03 dec 2020 22:42

Het gaat er niet om dat je leeft, maar hoeveel je van dat leven geniet @DrPhil

Maar dat weet jij wel 👍

*bericht bewerkt door Shane op 03 dec 2020 22:48

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bijzonder om te lezen dat nu opeens wél de (zit)capaciteit van cabineliften maar voor de helft gebruikt gaat worden. Daar is veel om gevraagd maar de suggestie werd altijd van de hand gedaan. Zal bij lage bezoekersaantallen wel te doen zijn, maar als er weer buitenlandse gasten komen? Bron: Tiroler Tageszeitung

Life is what happens while you were checking your phone

Er stond gisteren nog op de site van Samnaun dat Ischgl op 17/12 open zou gaan dus ik dacht ok hoe doen ze dat dan als je uit Samnaun komt. Daar gaan ze 11/12 open en hotels zijn daar ook gewoon open. Inmiddels is het inderdaad aangepast naar 24/12. Alleen Samnaun kant is wel heel beperkt, maar je gaat bijna 1 sleeplift al interessant vinden :)

Eijsski op 03 dec 2020 13:13

Ik denk juist : áls er ergens uiteindelijk iets open gaat, en de helft van de liften is open én op 1/3 van de capaciteit en maar een paar pistes zijn geopend…laat dan maar zitten…

Tot alles normaal is blijven er maatregelen, want anders kan je de besmettingen niet in de hand houden. Een enorme open deur, maar dat zegt toch niet per se iets over de rest van het skiseizoen?

Roy83 op 03 dec 2020 20:35

Nee, niet perse, maar ik krijg bij zulke uitspraken altijd een bepaald gevoel… En ik hoef je er toch niet meer aan te herinneren, dat mijn gevoel het wat de kerst betreft al sinds oktober bij het rechte eind had hé 😋.

Toerisme vormt gewoon een giga impact en is moeilijk verenigbaar met publieke maatregelen. Puur door het grote aantal mensen dat op de been is, is het een van de moeilijkste beslissingen.

Shane op 03 dec 2020 21:10

In januari gaat de ‘hotellerie’ weer open MITS de cijfers goed zijn. De massa-test in Oostenrijk is niet zo massaal bezocht als gehoopt, mede door het slechte weer. Ze maken echt nog geen grote vorderingen daar.

Life is what happens while you were checking your phone

op het NRC lees ik onderstaande alinea, betekend dit dat Snowboarders wel gewoon kunnen komen en de quarantaineplicht alleen voor skiërs geldt?

In Oostenrijk heerst voorzichtige opluchting onder skiliftmaatschappijen. De skigebieden in het land mogen op 24 december, op kerstavond, weer open voor (buitenlandse) toeristen. Dat heeft de Oostenrijkse bondskanselier Sebastian Kurz woensdag gezegd, melden Oostenrijkse media. Wel geldt tot 10 januari de regel dat skiërs uit landen die honderd coronabesmettingen per honderdduizend inwoners tellen, tien dagen in quarantaine moeten. En daarmee worden korte skitrips voor veel Europese toeristen alsnog praktisch onmogelijk.

geintje natuurlijk ;-)

*bericht bewerkt door Droopy-d op 07 dec 2020 08:51

don't count the days, make the days count !

geintje natuurlijk ;-)

Droopy-d op 07 dec 2020 08:50

Dat ben ik toch niet zeker, hoor: wellicht vindt men het niet erg dat die vervelende snowboarders omvallen, dan zijn ze daar eindelijk vanaf…

;)

geintje natuurlijk ;-)

Droopy-d op 07 dec 2020 08:50

Dat ben ik toch niet zeker, hoor: wellicht vindt men het niet erg dat die vervelende snowboarders omvallen, dan zijn ze daar eindelijk vanaf…

;)

Skiwi op 07 dec 2020 09:02

of men heeft er juist meer vertrouwen in dat snowboarders zichzelf aan de maatregelen houden ;-)

het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk.

don't count the days, make the days count !

Kurz heeft overigens juist niet gesproken over opengaan voor buitenlandse toeristen. Die worden geweerd: Hotels, (verhuur)appartementen etc blijven gesloten, en ook ‘einreisenden’ die voor een dagje vanuit Duitsland de grens over willen hoppen worden geweerd d.m.v. een quarantaineplicht.

Ik ben erg benieuwd naar de drukte straks, en wat er open zal zijn qua liften/pistes. Ik verwacht dat er best nog veel toeristen met een eigen stek zullen zijn die gewoon af mogen reizen. (Ben ik er zelf een van. Wel vertrek op 18 december om niet in quarantaine te hoeven.)

@aartvanEs, dat was ook mijn plan…totdat ik vanochtend een bericht las dat @elly3 doorstuurde waarin staat dat de Duitsers kleine grensovergangen gaan sluiten vanaf woensdag a.s.

Dacht ik met de regelgeving en maatregelen vanuit Oostenrijk er ‘te zijn’ hebben we nu dit weer. Zo blijft het spannend of het wel/ niet gaat lukken.

Hoop en uitgestelde teleurstelling, ik hoop het niet maar begin er wel voor te vrezen.
https://www.salzburg24.at/news/salzburg/grenznah/coronaviru…

*bericht bewerkt door Pedro187 op 07 dec 2020 09:48

@pedro187 Ik heb het gelezen, maar maak me er vooralsnog geen zorgen om. Het is bedoeld om ‘klein grensverkeer’ te stoppen: op veel plekken kan je (nu nog) zonder controle heen en weer reizen tussen Duitsland en Oostenrijk. Dat wil men voorkomen, en die maatregel is gericht op locals. De grote grenzen blijven gewoon open.

Wellicht wordt het terug Duitsland in vanuit Oostenrijk nog wat spannender, of zal het wat langer duren qua controles. Prima, calculeer ik in. Ik ben op doorreis, en dat mag… ;)

@pedro187 Ik heb het gelezen, maar maak me er vooralsnog geen zorgen om. Het is bedoeld om ‘klein grensverkeer’ te stoppen: op veel plekken kan je (nu nog) zonder controle heen en weer reizen tussen Duitsland en Oostenrijk. Dat wil men voorkomen, en die maatregel is gericht op locals. De grote grenzen blijven gewoon open.

Wellicht wordt het terug Duitsland in vanuit Oostenrijk nog wat spannender, of zal het wat langer duren qua controles. Prima, calculeer ik in. Ik ben op doorreis, en dat mag… ;)

AartvanEs op 07 dec 2020 10:11[https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavi...](https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavirus/Coronavirus---Haeufig-gestellte-Fragen/FAQ--Reisen-und-Tourismus.html "https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavirus/Coronavirus---Haeufig-gestellte-Fragen/FAQ--Reisen-und-Tourismus.html") hier alle info.

Wij kunnen pas na de 19e afreizen, dus ik ben wel benieuwd hoe men die controles denkt te gaan uitvoeren? Er zijn zoveel buurlanden en grensovergangen vanuit Oostenrijk gezien? Als we in quarantaine moeten is het zo, maar ik voorkom liever onnodig gedoe aan de grens…

Terug Duitsland in is overigens geen probleem. Duitse politie controleert wel al dag en nacht bij grenzen, maar Nederlanders houden ze niet aan ivm doorreis. Ze juichen alleen maar toe dat je terug naar je eigen land gaat ;-) (we waren afgelopen weekend ook even in Oostenrijk voor wat kluswerk).

Work less || Board more

Plaats een reactie