Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Live: sneeuw in Nederland!

Roel op 07 februari 2021· 36 reacties

Overhangende sneeuwluifels in Arnhem

De sneeuw is gearriveerd! Grote delen van Nederland en het noorden van België hebben een pak sneeuw gekregen, met waarschijnlijk het meeste in de Achterhoek met meer dan 20 centimeter! De hoeveelheden variëren wel flink.

17:30 Het sneeuwt verder door

Richting het einde van de dag krijgen ook Friesland en Groningen te maken met sneeuw. Zo heeft een overgroot deel van het land een mooie laag sneeuw gekregen!

Eindstand van 15cm in Best, Noord-Brabant rond 17:30

14:00 Dik pak sneeuw in Arnhem

Wij kregen ook deze indrukwekkende foto’s door vanuit Arnhem! Wat een (ingewaaide) sneeuw.

Dik pak sneeuw in Arnhem


13:30 Actiefoto’s

Her en der komen er ski- en snowboardfoto’s langs zoals deze foto’s van Coen Pijl. Deze foto’s zijn genomen vlakbij Utrecht! Wintersport in eigen land.

Wintersport op Utrechtse hellingen

Wintersport in Nederland

Foto’s

Zo begon het gisteravond in mijn woonplaats Horst met (veel) ijsregen, maar vanochtend was het een winterwonderland met 8-9 cm sneeuw! Een precieze meting is lastig door de vele wind die de sneeuw laat verstuiven. Geniet van de eerste beelden!

Rene maakte deze foto in Best, Noord-Brabant

11 centimeter sneeuw in Best, Noord-Brabant

Meer sneeuw onderweg

Vandaag valt er nog steeds lichte sneeuw en ook morgen kan er nog wat bijvallen, waarna we snel op de schaats kunnen. Tip: om te zien hoeveel sneeuw er nog aankomt kun je het beste de radar van Weerplaza of weerslag.nl volgen. Die lijken de sneeuw het beste te pakken te hebben. Laat jouw foto’s, met de sneeuwhoogte in de reacties achter!

Roel
is sinds 2009 onze vertrouwde wintersportweerman en redacteur. Dagelijks schrijft hij over zon, sneeuw en achtergronden van de wintersport.

Plaats een reactie

Bennie7 februari 2021 · 11:48

Groesbeek vanochtend. Zo’n 10-12cm sneeuw

Schulo7 februari 2021 · 12:30


Baarn…

Pieter2309767 februari 2021 · 12:57

Zalig, mogen we beginnen dromen van elfstedentocht en zwinstedentoch Brugge sluis

Stephan9167 februari 2021 · 14:07

Zalig, mogen we beginnen dromen van elfstedentocht en zwinstedentoch Brugge sluis

Pieter230976 op 07 feb 2021 12:57

Volgens mij hebben de rayonhoofden als gezegd dat er sowieso geen Elfstedentocht gereden gaat worden ivm corona. Mijn inziens veel te voorbarig om het bij voorbaat te cancelen. Unieke gebeurtenis, in de buitenlucht. Maar eerst maar afwachten of de kou lang blijft hangen :)

Matthias1237 februari 2021 · 14:29

Wat schaatsen betreft zal de wind echt eerst flink moeten afnemen. Zeker de vaarten en grote meren waar normaal de toertochten gereden worden gaan op deze manier voorlopig niet (goed) dichtvriezen

Born to Ride
lve7 februari 2021 · 14:44

Ook winters in Kessel (Lb). Afgelopen nacht ook veel ijsregen gehad. Gelukkig vanmorgen nog een respectabele sneeuwlaag gekregen.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.
Benjaminn7 februari 2021 · 15:12


Zaltbommel, vanochtend om 11:00

JWWietsma7 februari 2021 · 15:20

JWWietsma7 februari 2021 · 15:21

JWWietsma op 07 feb 2021 15:20

Zwolle 10:00

Auke837 februari 2021 · 16:14

Loenen op de Veluwe

Renemoderator7 februari 2021 · 16:18

Tegek @auke83 !

Don't panic, you will always have your towel...
Leon1007 februari 2021 · 16:20

Wow!

evr667 februari 2021 · 16:21

@auke83 treeruns 👍🏻

Edwin van Riel
BBijlsma7 februari 2021 · 16:47

In Buurse, heerlijk gewandeld

vaak bun ie te bang
JMI7 februari 2021 · 17:07

Tourskien in Nederland met een flink pak sneeuw😅👌🏻

*bericht bewerkt door JMI op 07 feb 2021 17:09

Pieter2309767 februari 2021 · 17:59

Veel hartjes gaan vlugger kloppen als dat blijft
😃😃😃

ChristopheJblogger7 februari 2021 · 18:04

Mooi laagje in noord-Antwerpen.

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.
RoteHersentote7 februari 2021 · 18:08

Had andere plannen dit weekend…

Robert77 februari 2021 · 18:46

Vandaag op de Wychense berg in de echte sneeuw geskied.

evr667 februari 2021 · 18:55

Topdagje!

*bericht bewerkt door evr66 op 07 feb 2021 18:59

Edwin van Riel
Harm7 februari 2021 · 19:02

Wat een heerlijke dag…

maik1007 februari 2021 · 20:43


@Coen Pijl. Grappig, zag je vanmiddag stunten in Lunetten 👍😜

...ski-addict...
Rogieradmin7 februari 2021 · 20:44

Topdagje!

evr66 op 07 feb 2021 18:55

Strava uit vergeten te zetten in de auto ;-) ?

Click. Click. Peace
evr667 februari 2021 · 20:53

@rogier paar meter maar ;)

Edwin van Riel
Emilio7 februari 2021 · 20:57

Regio Eindhoven vandaag

Edwin.7 februari 2021 · 21:00

*bericht bewerkt door Edwin. op 07 feb 2021 21:03

Not all who wander are lost
maliviski7 februari 2021 · 21:10

Skigebied is geopend:
https://pbs.twimg.com/media/EtoV6g8WgAMvX_U?format=jpg&name=…

Edwin. op 07 feb 2021 21:00

Schitterend :-)

BaLin7 februari 2021 · 22:04

Toch nog een dun laagje in Heerlen. Hele nacht regen, pas vanochtend vanaf een uur of 9.00u was het koud genoeg voor sneeuw. Bleef pas laat liggen en rond 11.00u was het al weer droog

Rob977 februari 2021 · 22:28

@roel Wanneer verwacht je dat het weermodel voor de alpen weer werkt? Bij mij blijft de verwachting van een week geleden staan.

Ruud07 februari 2021 · 22:47

Op de skiberg in Bergschenhoek, was heerlijk!