Verbinding Mayrhofen - Hochzillertal voorlopig in ijskast
De geplande liftverbinding tussen de skigebieden van Mayrhofen (Zillertal 3000) en Hochzillertal - Hochfügen is voorlopig van de baan. Een negatief besluit van de gemeenteraad van Hippach als grondbezitter en de huidige coronacrisis maken dat het project in de ijskast wordt gezet.
Gemeenteraad is tegen
Eerder berichtten we uitgebreid over de voorgenomen ski- en liftverbinding tussen Mayrhofen en Hochzillertal - Hochfügen. De bouw van de Möslbahn was de eerste stap in de verbinding tussen beide skigebieden, maar dit project is voorlopig van de baan. De gemeenteraad van Hippach, een van de grondeigenaren waarmee overeenstemming moet worden bereikt om een aantal verbindingsliften te bouwen, heeft in haar laatste vergadering met 8 tegen 3 tegen de uitbreidingsplannen gestemd. Daarmee kan de verbinding voorlopig niet gerealiseerd worden.
Andere prioriteiten
Tegenwerking van de gemeente is niet de enige reden dat het project er niet snel zal komen. Een woordvoerder van de Mayrhofner Bergbahnen heeft tegenover de krant Meinbezirk verklaard dat het skigebied nu andere uitdagingen heeft dan praten over investeringen en verbindingen. Vanwege het coronavirus liggen de prioriteiten de komende winter op een heel ander vlak.
Gerelateerde weblogs
Plaats een reactie
Kan dan nog wel even duren, Zal wel net als Solden en Pitztall gaan kom er al een jaar of 15 en elk jaar wordt er gezegd er komt een verbinding.
En monta Rosa - Cervinia, of Winterberg - Altastenberg :). Volgens mij is er een hele lijst te maken van dit soort verbindingen waar vooral heel veel over gesproken wordt.
En monta Rosa - Cervinia, of Winterberg - Altastenberg :). Volgens mij is er een hele lijst te maken van dit soort verbindingen waar vooral heel veel over gesproken wordt.
Roy83 op 08 okt 2020 15:31
Deze 2 geef ik toch wel iets meer kans
Begrijp wel dat ze de komende tijd andere prioriteiten hebben. En ken het terrein niet waarover deze verbinding gerealiseerd zou moeten worden. Indien met dit plan ook daadwerkelijk nieuwe skipistes zouden worden ontsloten (dus geen ‘horizontale’ liftverbinding), dan vind ik het een ‘no brainer’ in de zin dat het voor de sportieve wintersporters een absolute meerwaarde zou hebben om ook eens een ‘echte’ tocht te kunnen maken. In beide gebieden is het nu toch altijd een beetje hetzelfde ‘rondje’ draaien. Zelf verblijf ik daarom het liefst centraal in het Zillertal om per auto iedere dag een andere keuze te kunnen maken (ook met Zillertal Arena in de mix). Maar met een dergelijke verbinding zou ik de auto wat vaker (kunnen) laten staan. Minder reisbewegingen door het dal zal sommige partijen in de gemeenteraad toch ook aan moeten spreken. Jammer dus dat deze verbinding in de ijskast wordt gezet.
En monta Rosa - Cervinia, of Winterberg - Altastenberg :). Volgens mij is er een hele lijst te maken van dit soort verbindingen waar vooral heel veel over gesproken wordt.
Roy83 op 08 okt 2020 15:31
En Ski Arlberg - Kappl en SFL - See. Wat is daar de status van?
En monta Rosa - Cervinia, of Winterberg - Altastenberg :). Volgens mij is er een hele lijst te maken van dit soort verbindingen waar vooral heel veel over gesproken wordt.
Roy83 op 08 okt 2020 15:31
En Ski Arlberg-Kappl en SFL-See … wat is daar de status van?
En monta Rosa - Cervinia, of Winterberg - Altastenberg :). Volgens mij is er een hele lijst te maken van dit soort verbindingen waar vooral heel veel over gesproken wordt.
Roy83 op 08 okt 2020 15:31En Ski Arlberg-Kappl en SFL-See … wat is daar de status van?
Patrick1980 op 08 okt 2020 17:50
SFL-See is nog in droomfase.
Mbt St. Anton - Kappl is het sinds januari stil, ziehttps://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=32713&…
Beide verbindingen verwacht ik, mede gezien de aankomende economische crisis, zeker niet op korte of zelfs middellange termijn. Helaas…
Ik weet niet of ik dit nu heel erg moet vinden. Waarom steeds groter en groter?
En binnen het Zillertal heb je al een prima infrastructuur met de trein of auto om tussen de gebieden te pendelen
Ik weet niet of ik dit nu heel erg moet vinden. Waarom steeds groter en groter?
Togi op 09 okt 2020 12:45
En binnen het Zillertal heb je al een prima infrastructuur met de trein of auto om tussen de gebieden te pendelen
IK weet niet of je de laatste jaren al in het zillertal bent geweest, maar zelfs in het tussenseizoen kunnen ze gerust extra piste capaciteit gebruiken. Enige 2 plaatsen waar het nog niet te druk is, zijn Eggalm en Hochfugen. Kaltenbach en Mayrhofen zelf zijn overlopen. Spreiding zou dat iets ontlasten. Met een verbinding naar Mayrhofen komt waarschijnlijk ook eindelijk de gondel in Aschau… Zonder verbinding komt die er niet. Eens dat allemaal gerealiseerd zou zijn, zou dat ook meteen minder verplaatsingen betekenen in het dal. Wat ook weer ten goede komt voor het dal zelf. Als ik bv. in Aschau logeer, dan hoef ik niet met de auto / bus of trein naar Mayrhofen… Want eerlijk is eerlijk, enkel met bussen en een trein ga je niet genoeg capaciteit hebben. De trend om de wagen 1 week aan de kant te laten staan wordt stillaan ook groter… En niet te vergeten Hochschwendberg kan zich ontpoppen tot de place to be voor nieuwe hotels en appartmenten met afdalingen tot voor de deur op een deftige hoogte…
Eens, maar er wordt wel geïnvesteerd in de Zillertalbahn. Wat dan de frequentie gaat worden en hoe het busnetwerk wordt, heb ik nog niet ontdekt.
Eens, maar er wordt wel geïnvesteerd in de Zillertalbahn. Wat dan de frequentie gaat worden en hoe het busnetwerk wordt, heb ik nog niet ontdekt.
Daan. op 09 okt 2020 17:43
Dat wordt ook spannend. Gisteren heeft de raad van toezicht van de TVB Mayrhofen-Hippach tegen financiering van de Zillertalbahn gestemd https://www.facebook.com/hoerlfranz/posts/3507772995946551…
Zucht. Verder wel eens met Franz Hörl. Het getuigt van een behoorlijke kortzichtigheid.