Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Frankrijk, Tirol en Vorarlberg op code oranje

Arjen115 oktober 2020 · 20:59

Waarom? Volgens mij kunnen Oostenrijkers gewoon nog op vakantie in Oostenrijk, Fransen in Frankrijk en Duitsers in Duitsland. Zal vast wat omzet kosten, maar ga in plaats daarvan naar NL’se hotels (die missen ook inkomsten van alle buitenlanders die niet naar rood gebied mogen ;-)

G11ling op 15 okt 2020 19:15

Ik denk dat als iedereen in eigen land op vakantie moet men vaak ook een keuze maakt om niet op vakantie te gaan en eventueel het geld te sparen of aan andere zaken uit te geven.

Snowball16 oktober 2020 · 05:06

Er komt in NL een overheids campagne om het reizen te beperken de komende maanden. Niet verplicht maar wederom een advies natuurlijk, weer meer voer voor discussies.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....
Snowball16 oktober 2020 · 05:21

Ik zie juist opwww.tt.com dat Oostenrijk zelf 4 bezirke (2 in Tirol en 2 in Salzburg) op rood heeft gezet door het toenemende aantal besmetting.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....
Roy8316 oktober 2020 · 08:16

Er komt in NL een overheids campagne om het reizen te beperken de komende maanden. Niet verplicht maar wederom een advies natuurlijk, weer meer voer voor discussies.

Snowball op 16 okt 2020 05:06

Om het reizen te bepreken of om het reizen naar oranje gebieden te beperken?

Wannabe Dolomietenkenner...
Ninormaal16 oktober 2020 · 08:24

Mocht het jullie zijn ontgaan.

'Teleurgestelde vakantiegangers vertrouwen vouchers niet meer’https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5190656/va…

ello16 oktober 2020 · 08:27

Vreemd…er staat bij sommige posts al standaard een groen duimpje ingesteld terwijl ik niet eens een duimpje had willen geven…dubieus!

Snowball16 oktober 2020 · 08:36

Er komt in NL een overheids campagne om het reizen te beperken de komende maanden. Niet verplicht maar wederom een advies natuurlijk, weer meer voer voor discussies.

Snowball op 16 okt 2020 05:06

Om het reizen te bepreken of om het reizen naar oranje gebieden te beperken?

Roy83 op 16 okt 2020 08:16

Dat kon ik er niet uit opmaken. Het kwam woensdag ergens voorbij, zal wel niet zolang meer duren tot dat dat concreet word gemaakt. Ik meende dat dat ook tot de aangekondigde maatregelen behoorde.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....
franksplinter16 oktober 2020 · 09:20

Vreemd…er staat bij sommige posts al standaard een groen duimpje ingesteld terwijl ik niet eens een duimpje had willen geven…dubieus!

ello op 16 okt 2020 08:27

Wat bedoel je? Als jij het zelf geen duimpje waard vindt mogen anderen dat ook niet vinden?

*bericht bewerkt door franksplinter op 16 okt 2020 09:22

ello16 oktober 2020 · 09:25

Vreemd…er staat bij sommige posts al standaard een groen duimpje ingesteld terwijl ik niet eens een duimpje had willen geven…dubieus!

ello op 16 okt 2020 08:27

Wat bedoel je? Als jij het zelf geen duimpje waard vindt mogen anderen dat ook niet vinden?

franksplinter op 16 okt 2020 09:20

Precies wat ik zeg, er stond voor mij al een duimpje standaard aangevinkt, ik had niet eens de keus om wél of n;iet een duimpje aan te vinken. Maar ik zie dat het is aangepast, ik mag weer zelf bepalen waar ik wél of géén duimpje voor geef! Bedankt voor het rechttrekken, dus.

Vivace16 oktober 2020 · 11:35

Het blijft mij storen dat al deze adviezen telkens op landsniveau geregeld worden.
Op dit moment woon ik in een van de laatste corona-luwe gemeentes van België, maar volgens de regels wordt er aan alle Belgen sterk afgeraden om te gaan wandelen in de bergen in Frankrijk en moet ik zeker in quarantaine bij terugkeer en mij laten testen op dag 5.
Ik mag echter zonder problemen naar de mark in Sint-Jan-Molenbeek met bijna 1500 geregistreerde besmettingen in de afgelopen 14 dagen.
Iemand van Sint-Jan-Molenbeek staat ook volledig vrij om bij mij in de gemeente te komen winkelen of een amateur-sportwedstrijd bij te wonen.

Ieder logisch denkend persoon zou hier anders mee om moeten gaan.
Overgezet op de skigebieden betekent dit:

  • ofwel is het veilig om er op vakantie te gaan (voor eigen rijksinwoners en voor buitenlanders)
  • ofwel is het onveilig voor iedereeen.

Hetzelfde geld voor vertrekken. Als je uit een risicogebied komt zou er voor iedereen dezelfde regels moeten gelden of je reis nu grensoverschreidend is of niet.
De 48-uren regel vind ik ook redelijk zinloos: net alsof je op 1 uur geen zeer risicovolle acties kan doen.

PS1: ik volg uit solidariteit met de zorgverstrekkenden zo goed mogelijk alle adviezen op en zal hierdoor waarschijnlijk dit jaar niet naar de bergen trekken (snik)

PS2: als randinformatie over het sportgebeuren:
Bij mijn zoontje staat er dit weekend een voetbalmatch gepland van een ploeg waarvan de gemeente gisteren beslist heeft dat zij alle jeugdlokalen en kantines hebben moeten sluiten wegens het hoge aantal Corona besmettingen in die gemeente deze week. Ik ben benieuwd wat er hiermee gaat gebeuren. Als ontvangende ploeg mogen we de tegenpartij niet weigeren op straffe van boete door de voetbalbond en het bestuur van onze ploeg denkt ook aan de inkomsten en heeft meegedeelt dat onze kantine gewoon open zal zijn (met de standaard corona-maatregelen). Gelukkig geven ze goed weer, dus binnen zullen ze me niet zien.

PS3: ik begin het allemaal zo beu te worden… oef, het is eruit

*bericht bewerkt door Vivace op 16 okt 2020 11:35

dan5816 oktober 2020 · 14:08

Goe bezig @Vivace

Wanneer er een vacature zou zijn bij de " adviesgroep" voor onze Vivaldi-coalitie zou ik je zeker aanbevelen.😉👌👏

Born to run. B.S.
Ninormaal16 oktober 2020 · 14:47

Ik kijk om mij heen, lees soms nogal eens iets en mijn onderbuik laat soms ook iets door.
Hier staat op zich een prima overzichtje hoe het eraan toe gaat.

De twijfelende wintersporters, Nederlanders/Belgen die al geboekt hebben en denken: wanneer kan ik daar en daar staan. Ik voorzie dat wij over een kort maandje in een nog meer vervelendere situatie zitten dan nu.
https://www.geenstijl.nl/5155890/7997-recordaantal-besmettin…

Glas half vol of half leeg staat niet ter discussie, het gaat niet goed.

En dit viel ook mij op: Frankrijk… dus @Rogier wat zijn ze daar aan het doen dan…https://covid19.innouveau.com/#/timeline?map=Europe&date=202…

‘Hmmm, als je wat schuift met die “vetcoole schuifkaart” dan lijkt het dat het enorm de goede kant op gaat in Frankrijk.
Wat doen zij wat wij niet doen?! Misschien meer croissants eten?
TheOtherWhiteMeat | 16-10-20 | 14:59’

*bericht bewerkt door Ninormaal op 16 okt 2020 15:02

Hooykaas16 oktober 2020 · 15:05

Sorry maar het ontbreekt ons aan goed leiderschap die beschikt over de volgende 7 eigenschappen.

1 moet visionair zijn.
2 moet authentiek zijn
3 moet sterk in communicatie zijn
4 moet inspirerend rolmodel zijn
5 moet motivator zijn
7 Moet positivist zijn

Ik zie er niets van 🙁

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 okt 2020 15:28

Ninormaal16 oktober 2020 · 15:17

Sorry maar het ontbreekt ons aan goed leiderschap die beschikt over de volgende 7 eigenschappen.

1 moet visionair zijn.
2 moet authentiek zijn
3 moet sterk in communicatie zijn
4 moet inspirerend rolmodel zijn
5 moet motivator zijn
7 Moet positivist zijn

Ik zie er niets van 🙁

Hooykaas op 16 okt 2020 15:05

@Hooykaas Frans Timmermans, Akwasi, Joe Biden, Zwarte Piet, Bassie & Adriaan en zo kan het lijstje worden aangevuld dat wordt een drukke werkdag voor de headhunter. grappige modus uit ;-)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 okt 2020 15:29

Rogieradmin16 oktober 2020 · 15:29

Ik heb meerdere politieke comments onzichtbaar gemaakt. Voor politiek zijn genoeg andere websites.

Click. Click. Peace
Edwin.16 oktober 2020 · 16:35

Ik kijk om mij heen, lees soms nogal eens iets en mijn onderbuik laat soms ook iets door.
Hier staat op zich een prima overzichtje hoe het eraan toe gaat.

De twijfelende wintersporters, Nederlanders/Belgen die al geboekt hebben en denken: wanneer kan ik daar en daar staan. Ik voorzie dat wij over een kort maandje in een nog meer vervelendere situatie zitten dan nu.
https://www.geenstijl.nl/5155890/7997-recordaantal-besmettin…

Glas half vol of half leeg staat niet ter discussie, het gaat niet goed.

En dit viel ook mij op: Frankrijk… dus @Rogier wat zijn ze daar aan het doen dan…https://covid19.innouveau.com/#/timeline?map=Europe&date=202…

‘Hmmm, als je wat schuift met die “vetcoole schuifkaart” dan lijkt het dat het enorm de goede kant op gaat in Frankrijk.
Wat doen zij wat wij niet doen?! Misschien meer croissants eten?
TheOtherWhiteMeat | 16-10-20 | 14:59’

Ninormaal op 16 okt 2020 14:47

Dat zal best een vertekend beeld kunnen geven. Frankrijk had gister nog een dag record. Het verschil tussen de grotere landen en de kleinere landen is de bevolkingsdichtheid. Daarom is er in sommige provincies in Frankrijk en Spanje niet veel aan de hand, terwijl andere honderden besmettingen hebben. In Zweden gaat het ook per definitie “niet verkeerd”, maar de meeste besmettingen zijn logischerwijs in de grotere drukke steden. De bevolkingsdichtheid is laag, dus genoeg (grote) gebieden waar weinig tot niks aan de hand is.

Voorlopig zal er niet veel gaan veranderen, denk ik. Zolang de scholen openblijven en er nog steeds veel buitenlandse (vlieg)reisbewegingen zijn zal het op en neer blijven gaan. Als jij of ik een keer een treinreis maakt van 20/30 minuten om een vriend/vriendin/familielid te bezoeken zal dat denk ik niks uitmaken.

Voorlopig blijft het een achtbaan. Zodra maatregelen worden versoepeld als er minder besmettingen zijn gaan mensen vanzelf meer doen, reizen en meer (met grotere grepen) in gezelschap zijn en nemen de besmettingen vanzelf weer toe en volgen er weer maatregelen.

Maar we blijven ook mensen en grenzen opzoeken. Niemand blijft wekenlang (alleen) thuis en iedereen komt wel eens dichter dan 1.5 meter bij iemand in de buurt en mensen komen ook gewoon in de supermarkt waar genoeg mensen dingen aanraken die andere ook hebben aangeraakt.

Ooit gaan we terug naar hoe het was :)

Not all who wander are lost
bartvwg16 oktober 2020 · 16:38

ik volg uit solidariteit met de zorgverstrekkenden zo goed mogelijk alle adviezen op en zal hierdoor waarschijnlijk dit jaar niet naar de bergen trekken (snik)
PS3: ik begin het allemaal zo beu te worden… oef, het is eruit

Vivace op 16 okt 2020 11:35

Ik ben ook solidair met iedere zorgverlener maar zie niet waarom ik hen extra last bezorg door op (ski-)vakantie te gaan.
Ik hou me (meer dan doorsnee) aan alle regels.
Maar er is, behalve 8 à 900 af te leggen kilometers, geen enkel verschil tussen veilig in een hotel of restaurant te zitten in België of Italië/Oostenrijk.
Dus ja, ik hoop te mogen/kunnen gaan skiën dit seizoen want opgelegde reisbeperkingen zijn het enige wat me gaat tegenhouden.
Verantwoord gedrag kan ook als je naar het buitenland gaat. 😉

Without deviation from the norm, progress is not possible.
Ninormaal16 oktober 2020 · 19:36

Ik ben ook solidair met iedere zorgverlener maar zie niet waarom ik hen extra last bezorg door op (ski-)vakantie te gaan.
Ik hou me (meer dan doorsnee) aan alle regels.
Maar er is, behalve 8 à 900 af te leggen kilometers, geen enkel verschil tussen veilig in een hotel of restaurant te zitten in België of Italië/Oostenrijk.
Dus ja, ik hoop te mogen/kunnen gaan skiën dit seizoen want opgelegde reisbeperkingen zijn het enige wat me gaat tegenhouden.
Verantwoord gedrag kan ook als je naar het buitenland gaat. 😉

bartvwg op 16 okt 2020 16:38

Stel jezelf even voor 1,5 meter van elkaar in een soort rijtje in de wachtrij voor de skilift. ‘Hoe dan’…
Ik ga altijd buiten de vakanties om maar ook ik ervaar echt weleens een klein rijtje voor een skilift. Lijnen in de sneeuw? 6-stoeltjeslift bezetten met z’n 2-en? 4-stoeltjeslift in je eentje dat gaat lekker qua capaciteit. De cabinebaan, hele bedrijven althans de kantoren waar ik kom liggen op z’n gat.

Om het bedrijf te bezetten mogen max. 2 mensen in 1 lift. De lift dient eigenlijk ook nog te luchten. Even voorstellen hoe lang het duurt voordat iedereen naar boven is in een pand op de Zuidas. Besef je dan even hoe lang het duurt in bijvoorbeeld Oostenrijk.

Dan nog deze leuke feitjes: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5001226/wi… https://www.telegraaf.nl/nieuws/1320147/meer-ongelukken-met-…
En omdat het hier ook is opgevallen:https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/ski-ongeluk…

Het overkomt altijd een ander, mij is het gelukkig nog nooit overkomen echter het treft zeker wel de gezondheidszorg in het ski-board land waar jij en ik ons bevinden.

Ninormaal16 oktober 2020 · 22:20

Ninormaal:https://www.geenstijl.nl/5155898/koning-breekt-vakantie-grie…
Zullen zij wel gaan skiën? Lawingevaar 4 was ook maar slechts een nummer die voor u en mij geldt.

Hoe geef je het goede voorbeeld? Ik denk dat dit gedrag nog wel een staartje krijgt.

Zal hij moeten aftreden ;-) dit jaar niet op wintersport als straf?

Gelukkig heeft hij geen voucher nodig om zijn geld terug te krijgen. De CO2 bijdrage is weer geleverd en bedankt: 3x een zachtjes Hoera…

Leon10017 oktober 2020 · 08:05

Hij deed wat 75% van de bezoekers van deze site ook van plan is te doen : op vakantie naar een ‘geel’ gebied. Met een privé- vliegtuig naar z’n eigen huis. Beetje zwemmen, beetje varen, lekker bij het zwembad. Misschien geen slim voorbeeld, hij was een beetje dom. Dat weekje in Lech kan bij dezen geschrapt worden. Wedden dat heel veel Nederlanders bij code geel dan wél op de latten staan? Of zelfs code oranje negeren?

SkiTirol17 oktober 2020 · 08:55

Vakanties criminaliseren is ook niet echt een fijne ontwikkeling…
Het zou wellicht goed zijn als wintersportplaatsen de capaciteit in de 2-3 topweken zouden beperken. Die voorbehouden zijn er wel, maar de logistiek eromheen nog niet gezien. Dan zou men ook van te voren de skipassen moeten verloten. Wellicht dat het verlengen van schoolvakanties zoals besproken in Duitsland een rol kan spelen bij de spreiding.
Ik zie liever beperkte manieren om toch te gaan dan dat we een heel seizoen overslaan. Uiteraard met monitoring van hoe het virus zich gedraagt.

Unit10617 oktober 2020 · 15:34

Hij deed wat 75% van de bezoekers van deze site ook van plan is te doen

Leon100 op 17 okt 2020 08:05

Hij is wel degene die zijn handtekening zet onder het beleid in Nederland, dan doen de 75% van de bezoekers van deze site niet! Het kan niet zo zijn dat zijn wetten wel voor de bezoekers van deze site gelden maar niet voor hem zelf he? Iets met voorbeeld functie. Als hij weigert zijn handtekening te zetten onder de spoedwet dan gun ik hem een hele mooie wintersport!

Roy8317 oktober 2020 · 16:14

Persoonlijk hoop ik van niet, maar het echt goed spreiden van schoolvakanties is best een goed idee voor vakantiedrukte, denk ik.

Capaciteit beperken zou ook kunnen door accomodaties die voor dan 1 gezin zijn niet of slechts gedeeltelijk te verhuren.

Maar eerst maar zien hoe snel deze golf afneemt.

Wannabe Dolomietenkenner...
Rogieradmin17 oktober 2020 · 17:08

Hij deed wat 75% van de bezoekers van deze site ook van plan is te doen

Leon100 op 17 okt 2020 08:05

Hij is wel degene die zijn handtekening zet onder het beleid in Nederland, dan doen de 75% van de bezoekers van deze site niet! Het kan niet zo zijn dat zijn wetten wel voor de bezoekers van deze site gelden maar niet voor hem zelf he? Iets met voorbeeld functie. Als hij weigert zijn handtekening te zetten onder de spoedwet dan gun ik hem een hele mooie wintersport!

Unit106 op 17 okt 2020 15:34

Deze discussie hoeft niet hier gevoerd te worden. Daar zijn andere websites voor. Verdere opmerkingen over politiek en of koningshuis zal ik hier verwijderen.

Click. Click. Peace
SanderKan18 oktober 2020 · 11:36

*bericht bewerkt door SanderKan op 18 okt 2020 11:36

Never ski faster than your guardian angel can fly!
bartvwg18 oktober 2020 · 12:44

Waar doen ze de controles.

Gerrit op 15 okt 2020 09:23

Da’s voor België een eenvoudige: nergens

Skiwi op 15 okt 2020 09:31

Inderdaad, niks controle.
Overigens tussen Italië en België nergens.
Eén hoop gedoe om niks, test voor niks, papieren en registraties om niks. 🤷‍♂️
Amper Belgen en Nederlanders onderweg, wel veel Duitsers en - opvallend - erg veel Zwitsers. 🤔
Binnenkort terug. 🙂

Without deviation from the norm, progress is not possible.
dan5818 oktober 2020 · 13:20

@bartvwg

Is dit dan nu een advies Bart om je nergens iets van aan te trekken?🤔

Born to run. B.S.
Harm18 oktober 2020 · 13:49

@bartvwg

Is dit dan nu een advies Bart om je nergens iets van aan te trekken?🤔

dan58 op 18 okt 2020 13:20

Waar zegt hij dat? Hij geeft alleen aan dat er geen controles zijn onderweg en dat de gevraagde tests kennelijk niet nodig zijn. Blijft overeind het advies je mond en neus te bedekken waar nodig en afstand te bewaren. Dat moet thuis ook…

bartvwg18 oktober 2020 · 13:57

@bartvwg

Is dit dan nu een advies Bart om je nergens iets van aan te trekken?🤔

dan58 op 18 okt 2020 13:20

Waar zegt hij dat? Hij geeft alleen aan dat er geen controles zijn onderweg en dat de gevraagde tests kennelijk niet nodig zijn. Blijft overeind het advies je mond en neus te bedekken waar nodig en afstand te bewaren. Dat moet thuis ook…

Harm op 18 okt 2020 13:49

Klopt. 🙂

En verder dat je veilig en verantwoord op vakantie kan.

Without deviation from the norm, progress is not possible.
Harm18 oktober 2020 · 14:26

Ik kan niet wachten! Ik hou de boel nauwlettend in de gaten voor een weekendje op niet al te lange termijn… Daarnaast hopelijk in maart weer…

Plaats een reactie